Ether
Legacy Member
Bon, kheb hier zojuist een boete van de Gentse politie gekregen voor het ongelooflijk grote bedrag van 40€ :ironic:
Nu 2 vragen: Er staat daar op dat die boete uitvoerende kracht krijgt na het verstrijken van een termijn van één maand vanaf haar kennisgeving. Daarna beschik ik over één maand vanaf de dag volgend op de dag dat de beslissing uitvoerbaar werd.
Dus ik heb die boete vandaag gekregen, dus die moet ten laatste 2 december betaald zijn, right?
En dan nog een vraag:
Gezien de politie met een overschot van 100milj zit door die boetes, vroeg ik mij af of het nodig is dat ik die betaal... Kan me niet inbeelden dat ze die boete gaan opvolgen, dat kost de politie toch veel meer aan administratieve kosten dan die 40€ dat ik betaal?
Nu, stel dus dat ik niet betaal, en ze volgen het blijkbaar toch op; hoeveel zou ik dan moeten betalen? Als da maar 80€ is de volgende keer is het imo de moeite waard om dat te negeren, wordt da direct 200€ ofzo dan zouek toch durven overwegen om hem nu direct te betalen.
Zodus, iemand ervaring ofzo?
Nu 2 vragen: Er staat daar op dat die boete uitvoerende kracht krijgt na het verstrijken van een termijn van één maand vanaf haar kennisgeving. Daarna beschik ik over één maand vanaf de dag volgend op de dag dat de beslissing uitvoerbaar werd.
Dus ik heb die boete vandaag gekregen, dus die moet ten laatste 2 december betaald zijn, right?
En dan nog een vraag:
Gezien de politie met een overschot van 100milj zit door die boetes, vroeg ik mij af of het nodig is dat ik die betaal... Kan me niet inbeelden dat ze die boete gaan opvolgen, dat kost de politie toch veel meer aan administratieve kosten dan die 40€ dat ik betaal?
Nu, stel dus dat ik niet betaal, en ze volgen het blijkbaar toch op; hoeveel zou ik dan moeten betalen? Als da maar 80€ is de volgende keer is het imo de moeite waard om dat te negeren, wordt da direct 200€ ofzo dan zouek toch durven overwegen om hem nu direct te betalen.
Zodus, iemand ervaring ofzo?

) zal dan een uitspraak over de hoogte van het bedrag doen (tussen bepaalde wettelijke grenzen). Dat zal dan op een paar honderd euro komen, exclusief bijkomende administratieve kosten (en in mijn geval nog een honderd euro voor een potje voor verkeersslachtoffers).
. Gelukkig dat dat niet per liter te betalen is, of kon mij een bijbaantje zoeken 
