Archief - Boete: wanneer betalen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ether

Legacy Member
Bon, kheb hier zojuist een boete van de Gentse politie gekregen voor het ongelooflijk grote bedrag van 40€ :ironic:

Nu 2 vragen: Er staat daar op dat die boete uitvoerende kracht krijgt na het verstrijken van een termijn van één maand vanaf haar kennisgeving. Daarna beschik ik over één maand vanaf de dag volgend op de dag dat de beslissing uitvoerbaar werd.
Dus ik heb die boete vandaag gekregen, dus die moet ten laatste 2 december betaald zijn, right?

En dan nog een vraag:
Gezien de politie met een overschot van 100milj zit door die boetes, vroeg ik mij af of het nodig is dat ik die betaal... Kan me niet inbeelden dat ze die boete gaan opvolgen, dat kost de politie toch veel meer aan administratieve kosten dan die 40€ dat ik betaal?

Nu, stel dus dat ik niet betaal, en ze volgen het blijkbaar toch op; hoeveel zou ik dan moeten betalen? Als da maar 80€ is de volgende keer is het imo de moeite waard om dat te negeren, wordt da direct 200€ ofzo dan zouek toch durven overwegen om hem nu direct te betalen.
Zodus, iemand ervaring ofzo?

rechtervoet

Legacy Member
ik zou gwn zo snel mogelijk betalen.
dont try to fuck the system because the system always has other ways to fuck you back

tomvanhouche

Legacy Member
ge zegt zelf dat het MAAR 40€ is dus waarom dan het risico nemen later harder geflest te worden?

tis maar 40€ betaal gewoon :)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Zelfs voor die €40 gaan ze iets doen om het te laten betalen en die extra kosten die ze erdoor krijgen ga jij ook betalen, dus betaal het gewoon direct he. Mijn zus had er eens een van €20 die ze niet betaald had en zelfs die werd opgevolgd tot ze uiteindelijk aan een kleine €150 zat.

Ether

Legacy Member
Kheb ook niet gezegd dak em niet ga betalen, twas gewoon: stel dat ik hem niet betaal.

Dakantochnie

Legacy Member
Ether zei:
Kheb ook niet gezegd dak em niet ga betalen, twas gewoon: stel dat ik hem niet betaal.
Ik zou het erop wagen. We hebben dat hier thuis al genoeg meegemaakt dat met eenvoudigweg negeren er nooit meer achter gevraagd werd.
Ik weet niet precies in hoeverre de prijs dan opslaagt, dat moet je eens in de 'Post je laatste boete'-thread op het Mobiliteitsforum vragen.

russian

Legacy Member
Ether zei:
Bon, kheb hier zojuist een boete van de Gentse politie gekregen voor het ongelooflijk grote bedrag van 40€ :ironic:

Nu 2 vragen: Er staat daar op dat die boete uitvoerende kracht krijgt na het verstrijken van een termijn van één maand vanaf haar kennisgeving. Daarna beschik ik over één maand vanaf de dag volgend op de dag dat de beslissing uitvoerbaar werd.
Dus ik heb die boete vandaag gekregen, dus die moet ten laatste 2 december betaald zijn, right?

En dan nog een vraag:
Gezien de politie met een overschot van 100milj zit door die boetes, vroeg ik mij af of het nodig is dat ik die betaal... Kan me niet inbeelden dat ze die boete gaan opvolgen, dat kost de politie toch veel meer aan administratieve kosten dan die 40€ dat ik betaal?

Nu, stel dus dat ik niet betaal, en ze volgen het blijkbaar toch op; hoeveel zou ik dan moeten betalen? Als da maar 80€ is de volgende keer is het imo de moeite waard om dat te negeren, wordt da direct 200€ ofzo dan zouek toch durven overwegen om hem nu direct te betalen.
Zodus, iemand ervaring ofzo?

Indien je niet betaalt, wordt dat automatisch geregistreerd en kom je voor de politierechtbank. Rechter (hij in Gent :p) zal dan een uitspraak over de hoogte van het bedrag doen (tussen bepaalde wettelijke grenzen). Dat zal dan op een paar honderd euro komen, exclusief bijkomende administratieve kosten (en in mijn geval nog een honderd euro voor een potje voor verkeersslachtoffers).

russian

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik zou het erop wagen. We hebben dat hier thuis al genoeg meegemaakt dat met eenvoudigweg negeren er nooit meer achter gevraagd werd.
Ik weet niet precies in hoeverre de prijs dan opslaagt, dat moet je eens in de 'Post je laatste boete'-thread op het Mobiliteitsforum vragen.

? :p

Ik zou mijn strafblad niet riskeren voor veertig euro hoor. Ook zal het je naar alle waarschijnlijkheid duurder uitkomen.

Welke overtreding is veertig euro btw?

holycrus

Legacy Member
betalen makker, ik overlaatst ook geflists aan 142 waark 120 mocht 70 euro te betalen binnen den tien dagen, betaal gewoon, ok ? xD

Als ge ticketjes krijgt in andere landen kunde daar uw kloten aan afvegen, maar ik raad u sterk aan om in eigen land toch te dokken

Ether

Legacy Member
russian zei:
? :p

Ik zou mijn strafblad niet riskeren voor veertig euro hoor. Ook zal het je naar alle waarschijnlijkheid duurder uitkomen.

Welke overtreding is veertig euro btw?

'Wildplassen' op de Gentse Feesten :ironic:

Starrk

Legacy Member
Gewoon betalen, dan heb je het minste miserie. Voor zo'n lullige boete zou ik niets riskeren.

rbn-

Legacy Member
Das allemaal geautomatiseerd dus betalen zal je zowiezo moeten doen. Ofwel betaal je het direct of je mag het voor de procureur des konings gaan uitleggen en nog extra betalen.

L0k1-

Legacy Member
rbn- zei:
Das allemaal geautomatiseerd dus betalen zal je zowiezo moeten doen. Ofwel betaal je het direct of je mag het voor de procureur des konings gaan uitleggen en nog extra betalen.

yep en ik denk dat het argument van "waarom zou ik betalen, ze hebben toch al genoeg geld!" niet echt zal standhouden :lol:

Gentille

Legacy Member
Toch aan te raden om je boete te betalen. Als je het ongeluk schuldig bent kan die 40 € vlug oplopen :p

Netrem

Legacy Member
hehe, toen me maat stond te wildplassen moest die gewoon een spons en een emmer water halen en zen boeltje afkuisen :D

geen boete ofzo, you had bad luck

dJeez

Legacy Member
Ether zei:
Kheb ook niet gezegd dak em niet ga betalen, twas gewoon: stel dat ik hem niet betaal.
Dan krijg je in principe eerst nog een aanmaning, betaal je dan nog niet dan zal je het mogen gaan uitleggen - en meer betalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan