Cakeman
Legacy Member
In het 5de en 6de middelbaar heb ik Menswetenschappen gevolgd. Daar kreeg ik twee uur per week psychologie. Echt diepgaand was dat niet, maar ik heb op die twee jaar toch een mooie samenvatting van de beginselen van de psychologie gekregen.
Toen het tijd was om een verdere studierichting te kiezen (hogeschool/unief) heb ik zeer lang getwijfeld tussen psychologie en informatica. Ondertussen ben ik al twee jaar afgestudeerd in informatica en ik begin weer meer en meer geïnteresseerd te raken in psychologie.
Kan iemand mij degelijke boeken aanraden? Wanneer ik bijvoorbeeld op proxis.be onder de categorie 'Psychologie' kijk, dan krijg ik allemaal boeken als "Liefde is een werkwoord" en "Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus".
Bij de categorie 'Klinische Psycholgie' vind ik al meer titels die interessant lijken, maar daar staat nergens bij waarover ze nu precies gaan.
Misschien is handig om te vermelden welke gebieden mij interesseren: klinische psychologie, gedragspsychologie, de geschiedenis van de psychologie (met de grondleggers zoals Freud).
Iemand die iets kan aanraden?
Toen het tijd was om een verdere studierichting te kiezen (hogeschool/unief) heb ik zeer lang getwijfeld tussen psychologie en informatica. Ondertussen ben ik al twee jaar afgestudeerd in informatica en ik begin weer meer en meer geïnteresseerd te raken in psychologie.
Kan iemand mij degelijke boeken aanraden? Wanneer ik bijvoorbeeld op proxis.be onder de categorie 'Psychologie' kijk, dan krijg ik allemaal boeken als "Liefde is een werkwoord" en "Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus".
Bij de categorie 'Klinische Psycholgie' vind ik al meer titels die interessant lijken, maar daar staat nergens bij waarover ze nu precies gaan.
Misschien is handig om te vermelden welke gebieden mij interesseren: klinische psychologie, gedragspsychologie, de geschiedenis van de psychologie (met de grondleggers zoals Freud).
Iemand die iets kan aanraden?

van een universiteitsstad gaan neuzen naar cursussen in de aard van "Inleiding tot de psychologie". Er zijn vele richtingen die in het eerste jaar zo'n basiscursus voorgeschoteld krijgen (o.a. HIR, rechten e.d.) en ik denk persoonlijk (en doe hier zeker geen afbreuk aan deze richtingen) dat de moeilijkheidsgraad zeker haalbaar is voor iemand die specifiek geïnteresseerd is in de materie...
)