Archief - Bloedvlekken verwijderen uit tapijt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

televetforum

Legacy Member
Hoi, der zijn wa bloedvlekken op mijn wit tapijt.
Hoe kan ik die er best uit verwijderen? Zijn geen grote vlekken maar toch...
Ik kan het niet aan mijn ma vragen anders gaat die vragen hoe het komt en... ;)

Arifiene

Legacy Member
zeveraars :p

ga naar de drogist of een groothandel in zo'n dingen, mss kunt ge het in delhaize ook vinden, ma k betwijfel het...
ge hebt zo'n kleine witte flesjes, en elk flesje is gespecialiseerd in iets, voor bloed uit te wassen hebde da ook. (staat bij vanish ariel etc )
Beste is koud water, ma met een wit tapijt lijkt me dat riskant...
En als het superwit is kunde vanish ook proberen :)

Blanco

Legacy Member
Als je bloedvlekken in textiel hebt, mag je nooit warm water gebruiken. Met warm water gaat de vlek vast zitten.
De beste oplossingen om de vlek te verwijderen zijn:
1. Je kunt gewoon deppen met koud water, zolang het nodig is. Blijft er dan nog wat zitten dan kun je het naspoelen met witte azijn.
2. Maak een oplossing van water met keukenzout erin. Laat het daar een poos instaan te weken. Daarna gewoon wassen (in plaats van keukenzout kun je ook soda nemen)

bron : http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article_index.asp?Art_Type=1 (vlekkengids) ;)

Arifiene

Legacy Member
Hm, k zie nu pas dat gij t zijt...
Ga naar de blauwe toren => Stock vermeersch, daar hebben ze zo'n flesjes.
moest het met koud water niet lukken enzo :).

denkimi

Legacy Member
bleekwater? het is natuurlijk wel te zien hoe wit u tapijt is

rechtervoet

Legacy Member
wasmiddel op basis van ossengal.
wijnvlekken verwijder ik gemakkelijk hiermee dus bloed zal wel ook een
piece of cake zijn.

Ryzer

Legacy Member
Koud water helpt altijd... Toch als uw vlek nog nie opgedroogd is :p
Trouwens nog een tip om dit te vermijden in de toekomst: Geen *** als de rode vlag uithangt :p

enj0i^

Legacy Member
Sephiroth zei:
hoe zijn die vlekken er gekomen?

verkeerde tijd van de maand :)

En ga gewoon naar zo'n tapijtenwinkel die zullen u wel goed tapijtenreiniger spul meegeven?

Vintage Hifi

Legacy Member
De CSI vindt u toch, hoor. Je kan de bewijzen niet verstoppen!

StOfWoLkSkE

Legacy Member
Probeer eens met Vanish, mag geen prob zijn op een wit tapijt.
Zolang het maar kleurvast is.
Werkt hier zelfs op een bruin tapijt, heb er al wijnvlekken met verwijdert.

televetforum

Legacy Member
Argh, ik ga echt niet neuken als ze haar regels heeft en zeker niet op mijn wit tapijt.
Is gewoon door "carpet burns" ;)

Yeltzin

Legacy Member
Als ge nen dooie wilt vervoere,kunde in't vervolg ook probere die NIET in'n tapijt te rollen.'s Maar een tip natuurlijk...

DA_MadAce

Legacy Member
Yeltzin zei:
Als ge nen dooie wilt vervoere,kunde in't vervolg ook probere die NIET in'n tapijt te rollen.'s Maar een tip natuurlijk...

Men kan natuurlijk ook gewoon de onderkant van het tapijt als BINNENKANT van de rol gebruiken. Dit om optimale annonimiteit en properheid te garanderen tijdens het vervoeren van een lijk.

Cybergirl

Legacy Member
mn ma zegt da ge is in de boekskes van tante Kaat moet zoeken :unsure:

Boddah

Legacy Member
je kunt ook ander bloed op de bloedvlekken droppen. dan kunnen ze toch al geen bloed test meer doen ;)

of zoals in CSI: bleekwater maakt het onmogelijk om nog DNA te vinden

allé, ik ga er van uit dat je iemand hebt kapotgemaakt eh :p :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan