Archief - beste aankoopmanier via large.nl ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S.conceiçao7

Legacy Member
hey,

vroeger kocht ik daar vaak dingen aan via een vriend op school, hem regelde alles.
nu wil ik het zelf ook es doen, zo'n bestelling plaatsen.

mijn vraag is nu: hoe doen jullie het? welke manier neem je?

ik neem aan dat bestellen via overschrijving (pc banking) het makkelijks, en goedkoopst is. (rembours is mss iets meer te vertrouwen, maar das duurder en je moet thuis zijn ook...)




nu, ik lees op de site dit:
Overschrijvingen sturen naar je eigen bank! Als het geld overgemaakt wordt d.m.v. telebanking of girotel moeten volledige adresgegevens en klantnummer vermeld worden. Anders is het voor ons niet te achterhalen wie de betaling heeft overgemaakt. Houd er rekening mee dat het ongeveer 1 1/2 week duurt voordat de betaling bij ons binnen is en ingevoerd. Let op: stuur de overschrijving naar het rekeningnummer van jouw land, anders komen er extra kosten bij!

dus, moet ik bij de overschrijving , bij die onderste 2 nota regels, mijn volledige adres ingeven, en daarna mijn klantennummer?
en moet je dat via een speciale manier/spaties doen, of wordt het manueel door een persoon ingelezen?

gizmo666

Legacy Member
je kan dat ook laten afkomen via kiala. dat zijn winkels of tankstations die de bestellingen aankrijgen en dan krijg je een mail dat je het kan komen afhalen en daar betalen. om te weten of er een in je buurt is hoef je ergens op die website je postcode invoeren en dan tonen ze de dichtsbijzijnde kialapunten in je buurt

S.conceiçao7

Legacy Member
gizmo666 zei:
je kan dat ook laten afkomen via kiala. dat zijn winkels of tankstations die de bestellingen aankrijgen en dan krijg je een mail dat je het kan komen afhalen en daar betalen. om te weten of er een in je buurt is hoef je ergens op die website je postcode invoeren en dan tonen ze de dichtsbijzijnde kialapunten in je buurt

ja k weet, maar er zijn nie veel kiala punten in mijn deelgemeente, besides is da iets duurder dachtek. via de post ist maar 3.75 €. en dan wordt het tenminste aan m'n deur gebracht, dus kzou toch via overschrijving willen doen, denkek

Rivers

Legacy Member
Ik heb gewoon via de Post gedaan! Heel eenvoudig! Via de large site bestel je uw producten en geef je je adres op. +-1 week later krijg je een brief in je brievenbus dat je paketje is aangekomen en dat je het op de Post moet gaan halen. Je gaat naar de Post, betaalt wat het kostte en je hebt het. Heel simpel dus!

S.conceiçao7

Legacy Member
Rivers zei:
Ik heb gewoon via de Post gedaan! Heel eenvoudig! Via de large site bestel je uw producten en geef je je adres op. +-1 week later krijg je een brief in je brievenbus dat je paketje is aangekomen en dat je het op de Post moet gaan halen. Je gaat naar de Post, betaalt wat het kostte en je hebt het. Heel simpel dus!

ja ma da zijn dus rembours.



Betalen per rembours (betalen aan de postbode)
Kies voor rembours en verstuur je bestelling. De bestelling wordt opgestuurd zodra alle artikelen voorradig zijn, of als de door jou aangegeven vervaldatumdatum verstreken is.

Bestelkosten zijn:
Post Nederland: 6,50 EUR
Post België: 7,00 EUR
Kiala (Nederland en België): 6,50 EUR


en das dubbel zo duur dus, als overschrijving....
dus die methode neem ik liever neit.

Zupperman

Legacy Member
Ik doen ook altijd rembours via kiala, want als er dingen niet inorde zijn en die moeten truggestuurd worden naar large (wat bij mij vaak genoeg voorkomt), die mense van die winkel waar ik men spulle afhaal geve da gewoon trug mee, zonder opnieuw verzendkosten te rekenen (wat normaal wel het geval is - en zeker als ge het via de post zou doen)
Tjah tis iets duurder ma zoek desnoods iemand die ook wat wil bestellen en split de kosten..

Godzilla*Akira

Legacy Member
Kiala of rembours doe ik altijd bij de Large.
Betalen en direct ontvangen.

Godzilla*Akira

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
hey,

vroeger kocht ik daar vaak dingen aan via een vriend op school, hem regelde alles.
nu wil ik het zelf ook es doen, zo'n bestelling plaatsen.

mijn vraag is nu: hoe doen jullie het? welke manier neem je?

ik neem aan dat bestellen via overschrijving (pc banking) het makkelijks, en goedkoopst is. (rembours is mss iets meer te vertrouwen, maar das duurder en je moet thuis zijn ook...)




nu, ik lees op de site dit:
Overschrijvingen sturen naar je eigen bank! Als het geld overgemaakt wordt d.m.v. telebanking of girotel moeten volledige adresgegevens en klantnummer vermeld worden. Anders is het voor ons niet te achterhalen wie de betaling heeft overgemaakt. Houd er rekening mee dat het ongeveer 1 1/2 week duurt voordat de betaling bij ons binnen is en ingevoerd. Let op: stuur de overschrijving naar het rekeningnummer van jouw land, anders komen er extra kosten bij!

dus, moet ik bij de overschrijving , bij die onderste 2 nota regels, mijn volledige adres ingeven, en daarna mijn klantennummer?
en moet je dat via een speciale manier/spaties doen, of wordt het manueel door een persoon ingelezen?

Je naam en adres moet je normaal gezien niet meer invullen aangezien dat da automatisch gebeurd. Bij mij in ieder geval toch. Via de bankautomaten toch. (adres is gelinkt aan uw bankkaart, dus als je overschijving kiest, zal het adres al ingevuld moeten zijn)
klanten nummer moet je dan gewoon bij "vermelding (of iets in die aard) invullen"

Niet vergeten dat alhoewel het iets goedkoper is met overschrijving je er wel langer moet op wachten aangezien de bestellingen maar klaargezet worden, vanaf het moment het geld effectief op hun rekening staat.

S.conceiçao7

Legacy Member
Pilatus zei:
betaal gewoon bij levering? heb het ook zo gedaan, handig

ja ma probleem is dak bijna noois thuis ben , bij leveringsuren, en postkantoor is ook zo ver :(

zou het beter zien zitten as ek da op voorhand betaal , en mooi in mn brievenbus krijg

migelle

Legacy Member
ga gaat da nooit in uw brievenbus kryge want da zijn paketten, als ge da nie via rembours doet gare da alty moete gaan hale by de post

en da zijn serieuze doze zenne :p als ge nog ma 1 tshirt bestelt kryge een doos waar ge 15 tshirts inkrygt :p:p:p

S.conceiçao7

Legacy Member
migelle zei:
ga gaat da nooit in uw brievenbus kryge want da zijn paketten, als ge da nie via rembours doet gare da alty moete gaan hale by de post

en da zijn serieuze doze zenne :p als ge nog ma 1 tshirt bestelt kryge een doos waar ge 15 tshirts inkrygt :p:p:p

k. cava.
kga dan naar de post gaan :)
ma niemand die via overschrijving al heeft gedaan? is toch de helft goedkoper, en makkelijk te doen via pc banking.

kan iem. me dan gewoon nog zeggen, wat ie exact meegeeft in het omschrijvings vakje?

dank u

.Sinister.

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
k. cava.
kga dan naar de post gaan :)
ma niemand die via overschrijving al heeft gedaan? is toch de helft goedkoper, en makkelijk te doen via pc banking.

kan iem. me dan gewoon nog zeggen, wat ie exact meegeeft in het omschrijvings vakje?

dank u


Leprechaun3 zei:
nu, ik lees op de site dit:
Als het geld overgemaakt wordt d.m.v. telebanking of girotel moeten volledige adresgegevens en klantnummer vermeld worden.

Nou, moeilijk was het niet...

migelle

Legacy Member
mjah, ik doe liever via rembours da ik eerst is kan zien of alles derin zit da ik hem besteld voor ik m'n geld geef :p klink wel erges logisch denk ik he :p

sink

Legacy Member
ffkes een vraagske ook over kiala, ik zou mij via een webshop in nederland iets willen bestellen, en laten leveren in een kiala-punt hier in m'n gemeente.. maar op die webshop vermelden ze helemaal niets ivm kiala, enkel over hun eigen nederlandse afhaalpunten
is dat dan mogelijk of niet?

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ik betaal altijd via overschrijving, en vermeld gewoon klant- en bestelling ID bij mededeling. Normaal hebt ge binnen 5 dagen je pakket. Vroeger gebruikte ik Kiala, maar sinds dat er in mijn buurt niet langer één is, laat 'k de Post z'n werk doen. De facteur belt steeds bij mij thuis aan, en 'kmoet gewoon 't pakket in 't ontvangst nemen, that's it.

Zupperman

Legacy Member
sink zei:
ffkes een vraagske ook over kiala, ik zou mij via een webshop in nederland iets willen bestellen, en laten leveren in een kiala-punt hier in m'n gemeente.. maar op die webshop vermelden ze helemaal niets ivm kiala, enkel over hun eigen nederlandse afhaalpunten
is dat dan mogelijk of niet?

Wsl niet dan hè, die webshop zal geen gebruik maken van Kiala.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan