Archief - bellen vanuit buitenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Luniq

Legacy Member
weet niet waar dit moet staan,ik twijfelde tussen cultuur & reizen en dit. dan dit maar gekozen. de vraag is simpel: persoon A belt naar mij vanuit het buitenland,het rinkelt een paar seconden(geen voicemail dus) en ik neem niet op. moet persoon A iets betalen?

gerco

Legacy Member
Nee, je moet alleen betalen als 'r een connectie is: 1) je neemt op; 2) andere persoon komt op uw voicemail terecht.

w3bb3r

Legacy Member
jij moet betalen van de belgische grens als ZIJ bellen of sms'en
als jij belt of smst moet jij alles betalen..

i think :unsure:

Luniq

Legacy Member
jaar,maar ook wanneer er geen gesprek of voicemail is? m.a.w. gewoon laten bellen?
heb ook gehoord dat dat deels-betalen niet meer bestaat. 1 partij betaalt vanaf nu alles. heb ik gehoord.. en dan nog dacht ik dat wanneer ik naar iemand in het buitenland,tot aan de grens betaal. en als het buitenland naar mij belt betalen ze volledig. maar ja,ingewikkelde dinges.. :confused:

thugangel

Legacy Member
Gij belt naar 't buitenland -> betaald ge tot aan de 'grens' van Belgie de rest word betaald door degene die word opgebeld.
Indien ze van 't buitenland naar hier bellen dan betalen ze de volledige kosten.
Zo zat het ineen dacht ik :)

dJeez

Legacy Member
Het bovenstaande geldt uiteraard enkel voor bellen naar mobiele nummers, bij het bellen naar vaste nummers betaalt diegene die opbelt uiteraard steeds de volle pot (en nogal logisch).

XoN`-

Legacy Member
persoon A moet betalen want hij/zij weet dat hij in het buitenland zit.

A zit in buitenland & B zit in belgie.

Als A belt nr B, betaalt A alles & B nix.
Als B belt nr A, betaalt B tot ad grens & betaalt A de rest. (Persoon B 'kan-niet-weten' dat persoon A in buitenland zit).

Althans da wist die van mobistar tegen mij te vertellen & tklopt wel, aangezienk dagelijks contact heb met vriendin in Egypte. (sms weliswaar)

whacker

Legacy Member
Er was vroeger een land waar dit geld kostte. Het moet Duitsland of Oostenrijk zijn geweest maar ik denk dat ook dit veranderd is (ofwel wilden mijn ouders niet dat ik met de telefoon speelde als klein manneke :lol:).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan