Myst!Q
Legacy Member
Hoi,
Ik maak deze thread eens aan om de onafhankelijkheid van belgië te bespreken, hoe onafhankelijk/afhankelijk zijn we of worden we ?
Mijn opa heeft gisteren een artikel gelezen over een nieuwe koelloods van 30 hectare groot op de gentse haven. Deze koelloodsen worden voor het bewaren van de import van groentenen fruit en dergelijke gebruikt.
In 2003 is er ook al eentje in gebruik genomen in oostende :
http://www.gentenaar.be/Article/Detail.aspx?articleID=nbra07102003_023
En er zijn nog, de import van groenten en fruit wordt dus ieder jaar groter en groter dat terwijl de landbouwers in hoeveelheid steeds meer en meer verminderen ondanks de hoge subsidies die ze krijgen. Onlangs kreeg hier ik op het forum de opmerking dat die subsidies zelf belachlijk hoog zijn maar zonder die subsidies was het belgisch landbouwen allang vergaan.
Die koelloodsen verbruiken enorm veel energie, alles wat er bewaard wordt, wordt op een lage temperatuur gehouden + alle zuurstof wordt daar uit de lucht gezogen, iedereen weet wel dat alles bewaard dan. Doe maar eens de test, een aardappelschijfje 5 dagen buiten leggen en een aardappelschijfje in een vacuum ruimte bewaren. Die koelloodsen kosten een immens kapitaal en zijn levensgevaarlijk, onlangs zijn er 2 kinderen via een raam kunnen binnenraken in de gekoelde plaats zelf en ze waren onmiddelijk dood ( stikkingsdood ) tot daar de uitleg over de koelloodsen.
Maar wat ik eigenlijk voornamelijk opmerk is dat belgië heel afhankelijk aan het worden is van de import/export van goederen en voedsel. Zonder de import van groenten en fruit zouden de prijzen van groenten en fruit immens de hoogte inschieten want de belgische landbouw kan onmogelijk het consumatiegedrag van de belg bijhouden.
In mijn ogen zal dit over lange termijn nog erger en erger worden tot zelfs de belgische landbouw volledig zal vergaan en de belgië volledig afhankelijk wordt van de import van groenten/fruit. Eens de landen waarvan we importeren hun prijzen verhogen zal ook de bevolking weer de dupe worden daarvan.
Wat denken jullie hier allemaal van ? Worden we steeds meer afhankelijk van anderen of kunnen we de dag van vandaag zoals het nu is nog steeds op eigen benen staan ?
Ik maak deze thread eens aan om de onafhankelijkheid van belgië te bespreken, hoe onafhankelijk/afhankelijk zijn we of worden we ?
Mijn opa heeft gisteren een artikel gelezen over een nieuwe koelloods van 30 hectare groot op de gentse haven. Deze koelloodsen worden voor het bewaren van de import van groentenen fruit en dergelijke gebruikt.
In 2003 is er ook al eentje in gebruik genomen in oostende :
http://www.gentenaar.be/Article/Detail.aspx?articleID=nbra07102003_023
En er zijn nog, de import van groenten en fruit wordt dus ieder jaar groter en groter dat terwijl de landbouwers in hoeveelheid steeds meer en meer verminderen ondanks de hoge subsidies die ze krijgen. Onlangs kreeg hier ik op het forum de opmerking dat die subsidies zelf belachlijk hoog zijn maar zonder die subsidies was het belgisch landbouwen allang vergaan.
Die koelloodsen verbruiken enorm veel energie, alles wat er bewaard wordt, wordt op een lage temperatuur gehouden + alle zuurstof wordt daar uit de lucht gezogen, iedereen weet wel dat alles bewaard dan. Doe maar eens de test, een aardappelschijfje 5 dagen buiten leggen en een aardappelschijfje in een vacuum ruimte bewaren. Die koelloodsen kosten een immens kapitaal en zijn levensgevaarlijk, onlangs zijn er 2 kinderen via een raam kunnen binnenraken in de gekoelde plaats zelf en ze waren onmiddelijk dood ( stikkingsdood ) tot daar de uitleg over de koelloodsen.
Maar wat ik eigenlijk voornamelijk opmerk is dat belgië heel afhankelijk aan het worden is van de import/export van goederen en voedsel. Zonder de import van groenten en fruit zouden de prijzen van groenten en fruit immens de hoogte inschieten want de belgische landbouw kan onmogelijk het consumatiegedrag van de belg bijhouden.
In mijn ogen zal dit over lange termijn nog erger en erger worden tot zelfs de belgische landbouw volledig zal vergaan en de belgië volledig afhankelijk wordt van de import van groenten/fruit. Eens de landen waarvan we importeren hun prijzen verhogen zal ook de bevolking weer de dupe worden daarvan.
Wat denken jullie hier allemaal van ? Worden we steeds meer afhankelijk van anderen of kunnen we de dag van vandaag zoals het nu is nog steeds op eigen benen staan ?


) dus dan moeten die landen onderling afspraken maken, wat niet zomaar mag.