Archief - Belgacom adsl opzeggen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

balbe

Legacy Member
Dringend hulp gevraagd

In december vroeg ik dus een telefoonlijn aan. Met de bedoeling om mij later bij dommel aan te sluiten
Ik moest mij echter in een belgacom boetiek begeven om te bevestigen. Dit deed ik een paar weken later na mijn examens.
Natuurlijk stonden mijn gegevens met mijn aanvraag niet meer in het systeem.
Ze zeiden mij toen in dat boetiek dat ik best nog eens zou bellen naar de klantendienst.
Nu was er in december ook een actie dat je 3 maanden adsl mocht proberen zonder verplichting.
Ik vroeg toen in de boetiek of dit nog geldig was en er werd mij gezegd dat deze proefperiode nog maar 2 maanden was.

's avonds toen ik naar de klantendienst belde vroeg ik daar bevestiging van en ja hoor ze zeiden dat ik het ook kon uitproberen en ja hoor dat werd bevestigd. Dus heb ik direct telefoon èn internet besteld. Maar ik heb direct 5 weken mogen wachten :|het werd dus pas op 5 maart geinstalleerd

Vandaag bel ik dus om dat af te zeggen en zeggen ze mij dat dit niet waar is en ik met een verbintenisduur van 1 jaar zit. Ik vind zulke praktijken ronduit schandalig en wens het hier niet bij te laten.
Op welk been sta ik nu? Als ik dat opzeg moet ik 375€ opzegkosten betalen wtf
Is het niet zo dat als je iets via telefoon bestelt ze jou niets kunnen maken omdat je niets handgetekend hebt?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Radiance

Legacy Member
Dat is in veel gevallen zo. Maar je zal hier waarschijnlijk wel ergens iets getekend hebben he.

En je zal toch echt wel eens met de details / contract moeten komen voor we hier iets over kunnen zeggen.

whacker

Legacy Member
Zolang er niks op papier staat en gij niets hebt getekend dan hebben ze inderdaad geen poot om op te staan. Contacteer de ombudsdienst asap!

balbe

Legacy Member
Ik heb niets getekend, via telefoon aangevraagd
edit: lang geleden heeft dit hier al eens gestaan dacht ik en die man konden ze ook niets aandoen, daar hij dat ook telefonisch aangevraagd had.
Maar ik kan het niet direct vinden

bludgeoned

Legacy Member
Altijd alles lezen voor je iets aanvaardt.
Laat het een les wezen

balbe

Legacy Member
bludgeoned zei:
Altijd alles lezen voor je iets aanvaardt.
Laat het een les wezen

Ik zeg dat ik niets getekend heb en dus ook niet gelezen. Ik vroeg bevestiging dat het nog zo was en er werd mij ja gezegd.
In dit geval ga ik dus niet met u akkoord.

xDama

Legacy Member
Als je niets hebt getekend kunnen ze je in principe ook niet verplichten van dat abonnement te aanvaarden. Normaalgezien moet je zowieso een contract tekenen als je een abonnement aanvraagt.

Dat opzegtermijn kan je normaalgezien niet vanonder, tenzij je een overeenkomst kan bekomen met een persoon van Belgacom zelf. Daar zou ik echter niet teveel op rekenen.

MAAR

Ik heb in dezelfde situatie gezeten met mijn Dommel Internet. Ik had die boete betaald en later had ik mijn vader zijn advocaat hierover eens ingelicht. Die vertelde me dat ik in geen geval die boete had mogen betalen gezien ze mij enkel een proforma factuur hadden verzonden.

Dusja, eerst oplossing zoeken met Belgacom. Indien verder genoodzaakt: advocaat.

bludgeoned

Legacy Member
balbe zei:
Ik zeg dat ik niets getekend heb en dus ook niet gelezen. Ik vroeg bevestiging dat het nog zo was en er werd mij ja gezegd.
In dit geval ga ik dus niet met u akkoord.
Hoeft ook niet.
Waarschijnlijk gaat er bij de voorwaarden gestaan heb dat je x-aantal weken op voorhand je proefabonnemt moet stopzetten met een shriftelijk (aangetekend mss) schrijven.
doe je dit verklaar je je ermee akkoord dat het contract verder loopt en dan is de minimale duur 1 jaar.
Daarom geven ze dingen voor niets, zodat er zich altijd laten vangen (zoals jij).
Ik blijf erbij : voordat je iets aanvaardt (wat je gedaan hebt) je altijd op voorhand informeren.

balbe

Legacy Member
Ik heb geen contract ondertekend dus daarmee zit ik zowiezo veilig. Een contract zou ik zowiezo goed doornemen en niet eens meteen ondertekenen.

Maar welke zijn nu de te ondernemen stappen. Moet ik hen een aangetekend schrijven sturen?
Ik ga zowiezo de ombudsdienst contacteren morgen.

Time

Legacy Member
Een mondelinge overeenkomst die kan bewezen worden is toch even bindend als een schriftelijke? Als Belgacom dat telefoongesprek op band heeft staan, staan die toch redelijk sterk in hun schoenen?

bludgeoned

Legacy Member
Vragen aan de ombudsman wat de opties zijn, drijgen met zaken zoals testaankoop, minister van consumentenzaken.
Gaan roepen in een Belgacomwinkel als er wat volk staat.
Pik er gewoon het verstandigste uit en zorg dat je resultaat hebt.

bludgeoned

Legacy Member
Time^- zei:
Een mondelinge overeenkomst die kan bewezen worden is toch even bindend als een schriftelijke? Als Belgacom dat telefoongesprek op band heeft staan, staan die toch redelijk sterk in hun schoenen?
Idd
...
Het is enkel moeilijker om aan te tonen.

Kijk eens wat we hier hebben: Ook een promo van BGC, waar duidelijk staat dat het over een jaarabonnement gaat

€ 41.75 /maand
2 maanden gratis abonnement + 1 dag gratis internetopleiding. Voor elk nieuw jaarabonnement.
Aanbieding geldig van 01/05/2007 tot 31/05/2007

balbe

Legacy Member
Ja, maar als ze heel die band afspelen gaan ze ook horen dat die telefoniste ja zei toen ik vroeg of ik kon opzeggen

Maar ik verwacht al dat die ombudsman al het mogelijke gaat doen om dat stom abonnement te behouden, dus wil ik weten hoe ik dat moet aanpakken

bludgeoned

Legacy Member
Dreigen en je niet laten afschepen.
Zeg ook dat ze zelf in gebreke zijn omdat het zolang duurde en dan zou je zelfs ten allen tijde moeten kunnen opzeggen

balbe

Legacy Member
Ombudsdienst is verwittigd. Ik moet alles mooi opschrijven en opsturen.
Ik hou jullie zeker op de hoogte
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan