Archief - Belastingsaangifte, elektronische

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Ik heb een klein vraagje waarvan ik het antwoord niet meteen kan terugvinden.


De papieren versie moet afgeleverd worden op 04-07-2007, vandaag dus.

Maar wat is de laatste datum van de elektronische indiening?

Darconix

Legacy Member
Als ik het goed voorheb ook 4/07/07. Vroeger was daar wat uitstel voor, maar dit jaar niet meer dacht k.

EternalSilence

Legacy Member
toch handig als je een eigen boekhouder hebt die dit invult voor u :D

Gromme

Legacy Member
Ja, dat kan ik best geloven want nu moet ik die nog invullen van mij, mijn vader & moeder.

Voor mijn eigen valt dat mee daar ik niet zoveel moet invullen maar dat van ons vader zal wel andere koekenbak zijn. Wist ook niet dat je 10 dagen moest wachten op een code die je opgestuurd werd.

Stressy maar hopelijk wijst het zichzelf allemaal wat uit.

!! Stress !!

Gromme

Legacy Member
De dingen dat je moet invullen op je belastingsaangifte staan op de nodige papieren toch met dezelfste nummer aangegeven als die op je belastingsaangifte hé? Niet?

Cranox

Legacy Member
Ja maar het kan zijn dat je daar een 1 moet voorzetten ( op papier staat 250 en je moet bij aangifte 1250 ingeven )

daVinci

Legacy Member
Cranox zei:
Ja maar het kan zijn dat je daar een 1 moet voorzetten ( op papier staat 250 en je moet bij aangifte 1250 ingeven )

En indien je gehuwd bent: man met een 1 ervoor en vrouw met 2 ervoor.

Gromme

Legacy Member
Ik heb een loonfiche 281.10

En daar staat het bedrag 444 achter nr. 250

Heb dan een document van RJV

En daar staat het bedrag 555 achter nr. 250

Hoe moet ik dat dan of welk moet ik dan op mijn belastingsaangifte invullen?

Wat ik ook raar vind is dat op mijn andere loonfiches van voorbije jaren het bedrag meestal boven de XXXX ligt terwijl het nu maar XXX is wat een heel groot verschil is terwijl ik niet echt anders ben gaan werken ofzo.

SilentSpring

Legacy Member
Kunt ge eens zeggen wat code 250 juist is? Ik gok op vakantiegeld?
't zou kunnen dat die 444 een voorschot is, dus dat ge eigenlijk 444+555 moet invullen in code 250.

Ik zeg hier maar wat ik denk he, indien gewenst willek m'n cursus Pb wel eens zoeken. Vakantiegeld en die toestanden hebben we wel niet uitgebreid gezien want dit jaar was't maar een inleiding fiscaliteit.

Gromme

Legacy Member
t'Lastige is dat ik dat hier allemaal moet invullen, last minute, en t'word wel vrij ingewikkeld...

Darconix

Legacy Member
Gromme zei:
Ik heb een loonfiche 281.10

En daar staat het bedrag 444 achter nr. 250

Heb dan een document van RJV

En daar staat het bedrag 555 achter nr. 250

Hoe moet ik dat dan of welk moet ik dan op mijn belastingsaangifte invullen?

Wat ik ook raar vind is dat op mijn andere loonfiches van voorbije jaren het bedrag meestal boven de XXXX ligt terwijl het nu maar XXX is wat een heel groot verschil is terwijl ik niet echt anders ben gaan werken ofzo.

Als je 2 x iets voor rubriek 1250 hebt staan op die documenten, moet je ze optellen hé en dan bij 1250 zetten op uw belastingsformulier.

Gromme

Legacy Member
Idd, dat is door de zenuwen, nu heb ik toch nog een paar vraagjes. Per toeval niemand die me via msn wat wilt toelichten.

Ik zou het niet vragen als ik het allemaal zelf kon vinden en het niet zo belangrijk was.


Heb hier bvb. een aanslagbiljet inzake onroerende voorheffing.

Met onderaan een te betalen bedrag, maar waar moet ik dat bedrag plaatsen.

balbe

Legacy Member
shiiiit ik ben die stomme aangifte vergeten :D

hopelijk geraak ik straks nog op tax on web

heb eigenlijk ni eens zin dit op te sturen, heb dit jaar maar 1 dag gewerkt

Gromme

Legacy Member
Dan is het niet de moeite om het risico te nemen het niet op te sturen, kan je het beter wel doen.

Dat van mij is al volledig ingevuld geraakt, dat van mijn ouders bijna. Hopelijk zonder fouten. Maar wat als je een fout maakt, dan moet je toch gewoon tot daar komen met je papieren voor een 'verbetering' hé?

balbe

Legacy Member
yupla, certificaat laadt niet, vraag mij af of mijn kaart wel degelijk geconfigureerd geweest is op gemeentehuis

afin morgen papieren versie opsturen dan jippie

Preske

Legacy Member
Darconix zei:
Als ik het goed voorheb ook 4/07/07. Vroeger was daar wat uitstel voor, maar dit jaar niet meer dacht k.

de electronische moog je sowieso later insturen als ik me niet vergis.

anyways, ik heb het makkelijk. ik moet maar 2-3 vakjes invullen en m'ne poot zetten.

whacker

Legacy Member
't lag weer plat elektronisch dus ze zullen nog wel wa tijd bijgeven zeker? ;)

-Phoen!x-

Legacy Member
boekhoudkantoren kunnen het via tax on web tot eind oktober nog indienen :)
(& normaal gaan ze zowiso niet moeilijk doen als het paar dagen telaat binnenkomt, ze hebben werk genoeg :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan