Archief - Astma & luchtwegen infecties

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Weusje77

Legacy Member
Hoi iedereen!

Onlangs zijn we gestart met een project om de bevolking in te lichten over astma ea infecties van de luchtwegen. Content wordt dagelijks aangevuld, maar via deze weg zou ik júllie graag willen vragen, wie van jullie allemaal astma heeft, of andere infecties vd luchtwegen? Het is nl. een meer en meer voorkomend probleem... Zowel mijn moeder als ikzelf lijden eronder, wat er ook voor zorgt dat we bijvoorbeeld geen huisdieren mogen houden (allez, geen huisdieren met haar op :lol: ), zo heb ik indertijd ook onze kat en mijn hamsters moeten weg doen.

als je wil kan je ook even een kijkje nemen op onze website:
astmagids.be
en/of op ons forum:
Forum

Tips over astma of de website zijn natuurlijk ook van harte welkom!

the_vee

Legacy Member
ik heb astma gehad van mijn geboorte tot mijn puberteit,

als kind ging ik wekelijks om inspuiting en om de zoveel tijd op onderzoek int ziekenhuis

met de puberteit is dat gelukkig verdwenen!!

thank god :)

exploder

Legacy Member
Ik heb vroeger astma gehad, gewoon lichte vorm.
Dan was een tijdje alles normaal, maar opeens had ik tijdens het sporten na een tijd enorm last van m'n ademhaling. Dus ben ik naar een longspecialist geweest, alles is normaal bij mij gewoon, dus conclusie: ik heb inspanningsastma. Hij heeft ook nog eens allergietesten enzo gedaan + me doorgestuurd naar een neus-keel-oor specialist. Nu moet ik 3 soorten medicatie nemen: 's morgens een pilletje, 's morgens-'s avonds en eventueel voor zware inspanning zo'n inhalator, 's avonds neusspray. Nu heb ik nauwelijks nog last van me astma. MAAR ik moet wel zo lang dat ik kan sport doen en mijn conditie onderhouden, anders zal de situatie weer verslechten. Dat merk ik nu wel nu ik klierkoorts heb en al 3 maand niet meer gesport heb, als ik nu een zware inspanning doe heb ik last van kortademigheid maar als ik dan die inhalator neem komt dat weer in orde.

Tip: sporten = gezond

Rivers

Legacy Member
Ik heb nu al 3 jaar astma. Vooral bij koud weer heb ik er heel veel last van. Ik adem ook altijd veel te snel :).

Weusje77

Legacy Member
amai... kmerk idd dat er veel mensen zijn die er last van hebben... ik adem ook altijd sneller dan normaal (??) en soms heb ik precies last van men hart... misschien ook een soort inspanningsastma, al weetek da ni zo goed, vermits ik int najaar 2x per week ettellijke kilometers liep,...

exploder

Legacy Member
Bij koud weer (als m'n borstkas dus te koud heeft) heb'k daar vooral last van als ik inspanningen doe.

Reden: koude slaat op je luchtwegen en m'n luchtwegen vernauwen, daarom heb ik die medicatie nodig :)

GaMe®

Legacy Member
Ik heb inspanningsastma.
Vroeger had ik daar serieus last van. Maar nu is het al sterk geminderd.
Vooral bij mistig weer heb ik er meer last van.

Maar als ik bij L.O. ofzo moet lopen buiten, dan is het precies alsof mijn keel toegaat en dan krijg ik heel moeilijk lucht en begin ik te "piepen" :p

Weusje77

Legacy Member
exploder zei:
Bij koud weer (als m'n borstkas dus te koud heeft) heb'k daar vooral last van als ik inspanningen doe.

Reden: koude slaat op je luchtwegen en m'n luchtwegen vernauwen, daarom heb ik die medicatie nodig :)


Zou je me soms meer informatie kunnen geven over wélke medicatie die je neemt? Als je wil kan dit per pm hoor!

Weusje77

Legacy Member
GaMe® zei:
Ik heb inspanningsastma.
Vroeger had ik daar serieus last van. Maar nu is het al sterk geminderd.
Vooral bij mistig weer heb ik er meer last van.

Maar als ik bij L.O. ofzo moet lopen buiten, dan is het precies alsof mijn keel toegaat en dan krijg ik heel moeilijk lucht en begin ik te "piepen" :p

hehe, zoals da dwerghamsterke op uwen avatar :lol:
Mja, vroeger had ik het veel erger dan nu... Ik gebruikte toen Ventolin en Becotide, misschien wel tien x op een dag ofzo...

Weusje77

Legacy Member
hmmm... de mijne die ik nu gebruik is nog iéts anders, een autohaler ofzoiets...
QVAR100 noemt het!!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan