Archief - Amerikaanse militair adres achterhalen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bolteh

Legacy Member
Mijn ouders kennen iemand die een tiental jaar geleden getrouwd is met een Amerikaanse die (onder)officier is in het Amerikaans leger.. Die was toen gestationeerd in een kazerne in Duitsland (Heidelberg denk ik).. Die twee zijn vanaf dan altijd maar heen en weer tussen Duitsland en Amerika gegaan, maar nooit op een vast adres gebleven. Elk jaar met kerstmis/nieuwjaar krijgen we een kaartje van hen, maar meestal is er geen terug-adres te vinden (hun adres dus), dus we kunnen nooit antwoorden en m'n ouders vinden dat wat jammer.

Nu, dit jaar hebben we weer een kaart ontvangen van hen, maar deze keer stond er een sticker op met:
Naam van man en vrouw
CMR 123 BOX 1234
APO AE 12345
(de cijfers zijn wel anders, maar het is om toch nog ietwat privacy te hebben eh :))

Volgens mij is dit dus het adres vanwaar het verzonden is, maar dit is hoogstwaarschijnlijk een militair adres.. Hoe komen we er nu achter wat dat adres nu is, zodat we eindelijk eens terug kunnen schrijven? Of moeten we gewoon een brief schrijven met die info als ontvangstadres?


Tevens, de kaart is geleverd met United States Postal Service Airmail, dus we gokken dat die vanuit Amerika is verzonden, niet Duitsland (tenzij de US Postal service op Amerikanse kazernes in Duitsland zit)

Ook staat er nog het volgende op:
U. S. POSTAGE
PAID
HEIDELBERG S CT .AE
09102
JAN 09. '07
AMOUNT
$0.84
00023211-23


Kan iemand me hiermee helpen?

NSA.Rhinox

Legacy Member
Via de Amerikaanse ambassade proberen? Als ge namen hebt en een goei reden dan denk ik wel dat die mensen u zullen helpen.

Btw, die CMR 123 BOX 1234, slaagt dat op een adres dat ge weet?

Edit: ja dus, te rap gelezen, sry :)

dadash

Legacy Member
APO AE 09063 is de zipcode van de Militaire basis van Heidelberg.

Link

Dat is dus zowat hun Postcode + stad zoals wij 2000 Antwerpen hebben.

CMR 420 BOX 2828

Is dan denk ik hun "straat" en "huisnummer".

Dus als je die brief opstuurt naar

Naam van man en vrouw
CMR 420 BOX 2828
APO AE 09063

Zal hij normaal wel toekomen bij die mensen. Wel voldoende frankeren natuurlijk :).


Dat andere dat er op staat is gewoon van het postkantoor daar. De prijs + kantoor van waar het verstuurd werd en de dag waarop het verstuurd werd.

Effect_one

Legacy Member
ik ben postbode en ik zal eens proberen jouw te helpen bij deze ...
Volgens mij is zijn adress zoals het op de brief is .
Ik ben ook Ex militaire en onze kazernes in belgie hebben ook code namen in plaats van bvb Kazerne van de EUGAMIE ... gaan ze dat bijvoorbeeld Kazerne 2A companie 7 noemen .....voor de boel wat moeilijker te maken .

U. S. POSTAGE ( amerikaanss post )
PAID ( Betaald )
HEIDELBERG S CT .AE ( Stad of dorp waar deze post kantoor ligt )
09102 ( Post code )
JAN 09. '07 ( Datum )
AMOUNT ( hoeveelheid )
$0.84 ( bedrag )
00023211-23 ( Brief opvolgings code )

Naam van man en vrouw
CMR 123 BOX 1234 ( aangezien de nummers veranderd zijn kan ik niet exact een definitie vinden mar Box is Bus nummer .....maar bus nummer 1234 ....its a huge HOUSE !!

APO AE 12345 ( en op deze kan ik ook niet direct iets schrijven ...)

maar ik zou toch een brief zenden naar deze adress
Naam van man en vrouw
CMR 123 BOX 1234
APO AE 12345

aangezien dat de amerikanen altijd wete nwat deze nummers willen zeggen .
Voor een postzegel is het de moeite waard om te proberen , want vriendschap is altijd leuk zeker als ze in duitsland hebben gezeten ....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan