Archief - Afzien van verkoop bij levering ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$uB^

Legacy Member
Hoi !

Ik zit met het volgende 'probleem' ...

De laatste weken kwam ik altijd wakker met een pijnlijke rug .. Ik vermoede dat dit met m'n werk te maken had ( heffen & tillen etc ) maar zelfs in het weekend kwam ik wakker met die pijnlijke rug ... Vb, als ik de zaterdag en zondag niet gewerkt had, kwam ik die dagen + de maandag ook wakker met pijn aan de rug .. Een pijn die in de loop van de dag wegging, of ik nu moest werken of niet ...

Khad zo een licht vermoeden dat het wel aan m'n bed lag, overdag geen pijn aan de rug maar de volgende dag toch wakker worden met pijn, leek me duidelijk genoeg. Ik ben op 11/06 een 'nieuw ergonomisch' bed gaan bestellen ( geen voorschot betaald ). Nu deze week werd ik weer wakker met die pijn, erger nog, ik kon zelfs totaal niet meer bewegen .. De dokter is moeten komen, heeft mij een inspuiting gegeven en pillen voorgeschreven, het probleem zat hem namelijk in een blokkage in een rugwervel en had dus eigenlijk niets te maken met m'n bed.

Het bed zou een dezer dagen geleverd worden, kan ik daar nu nog van afzien ? Kheb de voorbije dagen wakker gekomen zonder pijn aan mijn rug, heb er totaal geen last meer van. Ik weet, een goeie nachtrust is belangrijk, maar nu wijst er niets meer op dat ik een slecht bed had ( ook al is het geen super modern etc ). Tis toch een serieus pak geld ( + € 1500 ) en kan dit ook wel gebruiken voor andere dingen.

Ik heb dit ook gemailed naar de verkoper en die stuurde me terug:

Geachte,



De bestelling ligt reeds klaar in mijn winkel om normaal gezien morgen te leveren.

Daar de bestelling volledig gemaakt is en niet in de eerste week na aankoop gereageerd werd zou ik graag de bestelling laten doorgaan.


Maar die eerste week van aankoop, klopt dit wel ? Ik heb m'n bed nog niet ontvangen, heb nog niets betaald, telt dit dan niet vanaf de 1ste dag dat je het bed effectief hebt en gebruikt ? Het lijkt me wat onlogisch dat je vb. na 4 weken wachten op een product je het niet meer kan weigeren omdat die 1 week al gepasseerd is ?

Zijn er ergens ook wetteksten hierrond te vinden ? Dat ik duidelijk aan die verkoper kan uitleggen dat ik het niet meer wil + dat ik ook gegrond ben op wetteksten ?

Mvg,

ImmanueL

SoliD

Legacy Member
Artikel 1134 B.W.

Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.
Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.
Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.


U bent gebonden aan de overeenkomsten die u geldig aangaat...

zipke

Legacy Member
Idd, als verkoper zijt ge verbonden aan het leveren aan de koper. En als koper moet ge het aanvaarden...

>P>Barney

Legacy Member
Kan je niet tot zeven dagen NA aankoop (betaling), afzien van de verkoop ?
Aangezien je nog niets betaald hebt, kunnen ze u niet veel doen denk ik. Best wel een aangetekend schrijven sturen, dat je afziet van de verkoop.

SoliD

Legacy Member
>P>Barney zei:
Kan je niet tot zeven dagen NA aankoop (betaling), afzien van de verkoop ?
Aangezien je nog niets betaald hebt, kunnen ze u niet veel doen denk ik. Best wel een aangetekend schrijven sturen, dat je afziet van de verkoop.
Dat is enkel bij verkoop op afstand...
De verkoper heeft het recht om de aanvaarding te eisen indien er geen gebreken aan de zaak zijn.
Zou maar goed zijn hé, iedereen gaat bestellen en uiteindelijk blijft de verkoper met zijn waren zitten omdat iedereen eenzijdig het contract verbreekt.

>P>Barney

Legacy Member
Dat is toch niet enkel bij verkoop op afstand, ik heb nog problemen gehad met een garagist (had dingen gedaan aan de auto die niet nodig waren en het was redelijk veel geld).
Dan had ik ook het recht tot zeven dagen na de herstellingen, een aangetekend schrijven te doen, waarin ik vermelde niet akkoord te zijn.
Heb er niets meer van gehoord en niet betaald.

$uB^

Legacy Member
Kheb nog eens een mailtje gestuurd enzo, we zien wat het geeft. Als het niet anders kan, aanvaard ik het product wel maja ...

$uB^

Legacy Member
RaGeR zei:
En anders doet ge gewoon wat in Barney zijn sig staat he.

Aangezien Hannibal al dood is ( en das toch het brein achter alle ideen ) heb'k niet zoveel hoop meer in The A-Team .. Alhoewel Face mij hier wel mss zou kunnen uitbabbelen :x

Hamon

Legacy Member
Je bent inderdaad gebonden. Je kan enkel hopen dat de verkoper begrip opbrengt voor je situatie. Misschien kan je voorstellen om zijn onkosten te vergoeden, dan ben je tenminste geen 1500 euro kwijt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan