Archief - Adsl

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Wij hebben nu ADSL Go en Plus, bestaat er nog iets vluggers bij ADSL? Bv zoals de snelheid van Telenet Turbonet (20mbps). Ik heb al op de site gekeken maar ik vind niet direct iets terug wat interessant blijkt te zijn...

Mvg

snake880

Legacy Member
vdsl als je het kan nemen.
In een klein aantal gebieden kan je ook adsl2+ nemen dat ook tot 20Mbps gaat.
Als de twee voorgaande niet in aanmerking komen moet je wachten tot 2008.
In de lente wordt vdsl2 gelanceerd dat veel sneller gaat.

Lord Seth

Legacy Member
Ja, ADSL2+. Beschikbaar bij Scarlet, EDPnet, Belcenter, E-Leven en vanaf morgen Dommel. Snelheden zijn 20/1 voor de eerste vier, 24/3 voor Dommel.

Scarlet en de rest (met uitzondering van Dommel), zijn alleen beschikbaar in: Antwerpen, Bergen, Brussel, Dendermonde, Gent, Hamme, Mechelen, Namen en Sint Niklaas. Dommel is voorlopig alleen beschikbaar in en rond Leuven.

4 Mb providers zijn: Euphony, Tele2, United Telecom, Dommel, Yabu, Belgacom, Evonet en Clearwire.
6 Mb providers zijn: Euphony, Evonet, Scarlet, EDPnet en DX-Solutions.
17/0.4 Mb is BGC Boost (VDSL)

Maar binnekort zal in heel België (reken 60%), VDSL2 beschikbaar zijn, bij oftewel Belgacom als Dommel. Waarschijnlijk bij meer hoor, want het BIPT heeft beslist om het supersnelle netwerk van Belgacom open te stellen, tot onvrede van BGC.

GregoryCo

Legacy Member
Kzal nog wa wachten totdat VDSL2 zal uitkomen.:) Hopelijk bij Belgacom anders moetk alles veranderen zeker? Ik zit nu bij Belgacom en heb 11mbps als ik zo kijk naar de netwerkverbinding.
En zal die prijs hoog zijn? Of zoals turbonet 62euro per maand?

Lord Seth

Legacy Member
Ik denk dat ze de prijzen van ADSL zullen verlagen, en VDSL2 als nieuwe VDSL gaan plaatsen. Dus prijzen aan 60 EUR voor een trage VDSL2 verbinding.

General Lee

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);9349359 zei:
Kzal nog wa wachten totdat VDSL2 zal uitkomen.:) Hopelijk bij Belgacom anders moetk alles veranderen zeker? Ik zit nu bij Belgacom en heb 11mbps als ik zo kijk naar de netwerkverbinding.
En zal die prijs hoog zijn? Of zoals turbonet 62euro per maand?
Das de snelheid van uw netwerk, niet van uw internet...

Lord Seth

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
ASDL2+ bij edpnet 26Mbit voor 40 euro per maand
24 Mb voor 39,95 EUR. Maar 20 Mb zal wel realistischer zijn, aangezien je echt óp de centrale moet wonen om 24 Mb te halen.

F1r3

Legacy Member
Lord Seth zei:
24 Mb voor 39,95 EUR. Maar 20 Mb zal wel realistischer zijn, aangezien je echt óp de centrale moet wonen om 24 Mb te halen.

ik woon op 1,8km van de centrale met edptnet en ik heb deze resultaten

speedtest.net:

10567kp/s (server in mechelen)
up 748kb/s

Chickenlal

Legacy Member
Lord Seth zei:
24 Mb voor 39,95 EUR. Maar 20 Mb zal wel realistischer zijn, aangezien je echt óp de centrale moet wonen om 24 Mb te halen.

Ja tuurlijk, maar dat is overal hé.

GregoryCo

Legacy Member
Lord Seth zei:
Ik denk dat ze de prijzen van ADSL zullen verlagen, en VDSL2 als nieuwe VDSL gaan plaatsen. Dus prijzen aan 60 EUR voor een trage VDSL2 verbinding.

En wat is traag dan?:p

Lord Seth

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);9351165 zei:
En wat is traag dan?:p
Ik denk zo 20/1 Mb, als je ziet dat VDSL2 wel het 5dubbele aankan, beetje zoals ze nu doen: 4/0,256 Mb ADSL (8/1 Mb max.) of 17/0,4 Mb VDSL1 (100/100 Mb max.).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan