Archief - Aankoopcontract opzeggen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the boogyman

Legacy Member
Ik heb vorig jaar in september een contract getekend bij het bedrijf circulo(soort postorderbedrijf).

Nu,ondertussen koop ik bijna geen DVD's meer en zo dus het contract is voor mij eerder een blok aan mijn been want ik moet om de 2 maanden iets bestellen.

Ik dacht dat eerder dit jaar de wet verandert was inzake het opzeggen van een contract die aangegaan zijn met postorderbedrijven etc...

Op de site staat dat ik mijn contract pas kan opzeggen na 2j,kan dit...?! :sop:

Duur van het lidmaatschap
Het lidmaatschap wordt aangegaan voor twee jaar. Het wordt steeds automatisch verlengd voor een jaar, tenzij u twee maanden voor het einde van het lidmaatschap schriftelijk opzegt.

Site van Circulo:

circulo

svendevil

Legacy Member
Hebt je dit getekend... Dan kan je er niet onderuit, heb je niets getekend dan kan je het eventueel aankaarten via testaankoop...

En dan nog ga je hier niet veel aan kunnen veranderen denk ik, altijd oppassen geblazen met zo'n contracten, kijk maar naar de huidige gsm operatoren... :unsure:

Killstick

Legacy Member
mss als je minderjarig bent een nietigverklaring aan vragen ?

Rage

Legacy Member
the boogyman zei:
Tzal er nie inzitten,20j.. :p

Het beste wat ge kunt doen is DVD's bestellen voor iemand anders. Ge zult toch iemand kennen die soms een DVD koopt ofzo? Misschien kunt ge zo uw geld terugkrijgen...

ferre

Legacy Member
of gewoon aangetekende brief sturen dat ge geen lid meer wenst te zijn

SilentSpring

Legacy Member
ferre zei:
of gewoon aangetekende brief sturen dat ge geen lid meer wenst te zijn

zal wss niet helpen.
die malafide bedrijven zetten dan in hun kleine letterkens dat ge om de zoveel tijd voor x aantal euro moet bestellen, dit voor minimum x maand (of jaar) en voor een totaal van xx euro.
Bestel je niets sturen die u gewoon een dvd op die bij uw genre aansluit.

Als je dat ondertekend hebt zijt ge dus gejost want als je niet dat totaalbedrag haalt of de minimumtijd van't contract heb je geen poot om op te staan.

SoliD

Legacy Member
Gewoon een aangetekende brief sturen. Bij elk bedrijf zijn er wel opzegtermijnen, maar voor zoiets als een postorderbedrijf moet je het niet al te serieus nemen (i.t.t. bij huur).
Het lijkt me ook niet echt reeël dat een Nederlands postorderbedrijf u gaat dagvaarden. Dus stuur gewoon een gemotiveerde aangetekende brief naar hun maatschappelijke zetel en voeg hierbij alle benodigde documenten (eventuele lidkaart etc...).

Santa

Legacy Member
joossens zei:
zeg gewoon dat je blut bent:)
Haha :p
Dus je denkt dat als je een contract getekend hebt om elke drie maanden een computer te kopen en je een brief stuurt dat je blut bent, je van het contract af bent?
Dan sturen ze een gerechtsdeurwaarder op je af om je meubels te confisceren :p

Killstick

Legacy Member
de enige keer da ik zo iets eb gedaan was toen men broer em van op TV zo iets voor zijne GSM ad besteld. Em kreeg dan ook altijd berichten da em 2 € kosten enzo. Gewoon een mail gestuurd da em maar 14 was en ze hebben em dan gewoon uit het klantebestand gewist.

Dus tbeste wa ge eerst kunt probere is een brief schrijven.

BTW ik denk ni da ze u voor een contract ivbm DVDs naart gerecht zulle slepe :p tis wa ridicul da te doen als het om schijfjes van 20 € gaat

freste

Legacy Member
Santa| zei:
Haha :p
Dus je denkt dat als je een contract getekend hebt om elke drie maanden een computer te kopen en je een brief stuurt dat je blut bent, je van het contract af bent?
Dan sturen ze een gerechtsdeurwaarder op je af om je meubels te confisceren :p

wie koopt er nu om de drie maand een computer?

ik denk niet dat ze voor wat simpele dvd's een gerechtsdeurwaarder gaan sturen

Arifiene

Legacy Member
joossens zei:
wie koopt er nu om de drie maand een computer?

ik denk niet dat ze voor wat simpele dvd's een gerechtsdeurwaarder gaan sturen

daar zou je van versteld staan :p

Santa

Legacy Member
joossens zei:
wie koopt er nu om de drie maand een computer?

ik denk niet dat ze voor wat simpele dvd's een gerechtsdeurwaarder gaan sturen

Het was bij wijze van spreken. En het is een afweging die ze moeten maken he. Gerechtsdeurwaarder zal wel te veel kosten.
Maar ze zullen de contractueel bedongen boetes wel laten oplopen tot het er wel kan uit komen :p

pr0ph3t

Legacy Member
ferre zei:
of gewoon aangetekende brief sturen dat ge geen lid meer wenst te zijn


heeft hier gewerkt, direct antwoord gehad dat dit zonde problemen was maar dat we deze maand nog een bestelling moesten doen. nadien zouden we niemeer lastig gevallen worden (ECD ofzoiets waren wij bij).

mensen ware heel vriendelijk, altijd goeie service gehad, zal er ooit nog wel is iets bij bestellen maar atm andere prioriteite :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan