Archief - zoals velen... game pc :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Earth Adept

Legacy Member
zoals vele andere hier ga ik me binnenkort een nieuwe pc aanschaffen.
Ik ben van plan om CF te gaan. Tot nu heb ik deze setup

behuizing: NZXT phantom white
Voeding: Antec High Current Gamer HCG-900
Moederbord: ASRock P67 Extreme4 (B3)
CPU: Intel® Core™ i5-2500K
CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
GPU: SAPPHIRE Radeon HD 6950 DIRT3 Edition x2 (crossfire dus)
Geheugen: Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit
SSD: Crucial CT064M4SSD2 64gb
HDD: Samsung HD103SJ 1TB
Optische drive: Samsung SH-222AB
besturings systeem: Windows 7 home premium 64bit

Prijs: ~1500 € prijs komt van alternate

Aan de voeding zal moeten geschaafd worden want 900 watt lijk me nogal overkill.
ook misschien het moederbord?
misschien ASUS P8Z68-V ipv ASrock P67 Extreme4.

ook nog klein vraagje zit er veel verschil op tussen ASUS P8Z68-V en de pro versie? is ook maar ongeveer 10 € verschil.

alvast bedankt.

Tharionos

Legacy Member
ik denk dat 850 watt wel voldoende is :)

btw mag ik u complimenteren op uw keuze van case :P

ik heb deze namelijk ook aangeschaft en ik vind em fantastisch .

meestal zijn de pro versies niet zoveel anders buiten wat extra's :p

ik zou denken voor die 10 euro waarom niet :p , ik denk niet echt dat het veel ga uitmaken op 1500

ik wens je bij deze veel succes met je nieuwe aankoop


ps :

ik heb maar even snel naar de asus site gegaan en even de gewone vs de pro vergeleken hierop zou je dan gemakkelijk de verschillen kunnen zien :)

zoals ik dacht gaat het echt over kleine verschilletjes

hierzo de link

http://www.asus.com/Compare/


met vriendelijke groet

Earth Adept

Legacy Member
ok bedankt :) dus neem ik ASUS P8Z68-V PRO ipv ASrock P67 extreme4
en uitkijken naar een andere voeding :).
Tharionos: aangezien jij de phantom case hebt, zit er een conversiebracket bij?
Namelijk voor de 2,5" ssd?

Tharionos

Legacy Member
spijtig genoeg zitten er geen brackets bij voor het installeren van 2.5 ssd's

maar ik heb deze onlangs gezien en zo kosten maar een paar euro's

als je wilt post ik wel wat links

ps : ik heb onlangs een corsair voeding gekocht miss well de moeite waard om eens te bekijken :p

phate_13

Legacy Member
650 Watt is al ruim voldoende. Enkel indien je zowel CPU als GPU's zwaar gaat overclocken zou ik uitkijken voor een grotere marge.

Sffs de rest van de setup nog eens bekijken.

*Edit*: Je kunt nog 20 euro besparen door dit moederbord te nemen: GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3

laurievl

Legacy Member
Tx 650 v2 of de 750watt variant zijn goeie voedingen

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

mdgf

Legacy Member
Iets als een xfx core/XXX edition 650 of corsair tx/hx 650 is inderdaad voldoende onder normale omstandigheden.

Dan het mobo dat phate voorstelt nemen.

In een nzxt phantom zal de mugen wel zorgen dat je geen 200mm fan kunt steken in het zijpaneel (de case is te krap daarvoor).

Earth Adept

Legacy Member
@mdgf koelt de case niet genoeg zonder een extra fan aan de zijkant?

fortuneke

Legacy Member
more cooling = less heat for cpu & GPU

dus zeker fan plaatsen :)

Earth Adept

Legacy Member
misschien een andere case nemen dan ? enig idee? Ik heb wel graag een clean looking futuristic case... :d

mdgf

Legacy Member
Het gaat over de 200mm fan, die zit er standaard niet in, je kunt die dan gewoon niet steken later, ik zou daar zelf ook geen extra fan steken, er zitten er nu al 5 in.

Tharionos

Legacy Member
de winkel waar ik die van mij heb gekocht zei

dat de PC case voldoende koeling heeft zonder extra koelers dan degene die je standaard krijgt bij het aanschaffen van deze case .

tenzij je echt gaat overclocken zou ik me er geen zorgen in maken .

en als je dan nog zo een CPU koeler steekt ben ik er zeker van dat warmte geen probleem zal zijn .


dit heb ik zelf ondervonde , ik heb er momenteel 6 steken , ik heb nu wel die zij fan van 200 mm momenteel maar die kan gerust achterwege gelaten worden indien je een CPU koeler steekt en zelfs zonder die zou er meer dan voldoende koeling moeten zijn .

Earth Adept

Legacy Member
owke bedankt dan ga ik het bij de phantom houden :)

enig idee over levertijden en verzendingskosten bij alternate of azerty etc?

fortuneke

Legacy Member
zoals velen :

- is het op voorraad = vlug gelevered
- niet op voorraad kan het iets duren
- en assamblage tijd erbij reken

denk dat azerty wel vlugger is dan alternate

azerty lijkt mij iets duurder in verzend kosten ( maar is dan ook weer goedkoper in stuff )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan