Archief - zelf pc samengesteld.. goe of ni goe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

~Z1mm1E~

Legacy Member
eepz,

na veel wikken en wegen heb ik besloten nog eens zelf een pc samen te stellen (is ondertussen 4jaar geleden dat ik dit nog gedaan heb)
aangezien het voor mij zo lang geleden is en ik de markt niet echt meer volg zou ik graag een beetje advies inwinnen :)
budget is nog €800 want heb al een paar dingen gekocht waarvan ik zeker was (scherm,toetsenbord+muis,floppy,dvd-writer)
nog nodig : mobo,graka,memory,processor,hd en case (ik denk dat ik dan alles heb)
ziehier wat ik tot nu toe bijeengesprokkeld heb :

AMD Athlon 3800+ 64Bit X2 Dual-Core Processor Socket 939 Boxed with cooler

CORSAIR TWINX Matched DDR 1024MB (2x512MB) 400Mhz PC3200 CAS2 HSP 2-3-3-6

ASUS A8R-MVP (Dual PCI Express, Crossfire, ATI® Radeon Xpress 200 CrossFire™ (RD480) Chipset, 4 Dual Channel DDR400, 4 SATA 300 raid 0, 1 en 5, Firewire, 6 Channel Sound, Gigabit LAN, 8 USB2.0)

WESTERN DIGITAL 250GB 16MB SATA II (7200/300) WD2500KS

MSI RX1300PRO-TD256E PCI-EXPRESS Radeon X1300 PRO 256Mb DDR, TV-out, DVI, Retail

case heb ik nog niet gevonden maar elk voorstel is welkom (moeten ni teveel foefjes aan zijn, voor mij telt enkel de binnenkant :) )

prijs van dit alles is ong 675 zonder case dus heb nog een beetje reserve over ..

het moet niet echt een pc zijn om zwaar op te gamen en veel hd-space heb ik ook ni nodig..
de vraag is nu of al deze dingen goed samen zullen werken en of er hier en daar nog een paar dingen anders kunnen ...

thx 4 the respons :)

Z.

koendg

Legacy Member
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket AM2 € 317,00
Antec Sonata II 450 W € 119,00
Mushkin 1Gb DDRII PC5300 Enhanced Memory (991381) € 98,00
MSI K9N Neo-F socket AM2 € 80,00
XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express € 194,00
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 87,00

Totaal: € 895,00 @ jaha.be

Hiervoor zou ik gaan :), eventueel kan je later nog 1 gb ram bijsteken indien nodig, en met de verwachte prijsdalingen van amd eind deze maand zal dit systeem binnen je budget passen ;)

Grtz,

Koendg

~Z1mm1E~

Legacy Member
niet om jouw winkel af te breken maar op tones.be heb ik alles iets goedkoper :) en mijn budget is echt maar €800 meer :)
ik heb die case ook eens bekeken (had zelfs nog niet gedacht aan een 450W) en die lijkt me in orde, thx :)
paar vraagjes nog:
wat is het verschil tss mijn graka en diegene die jij voorstelt (behalve het prijsverschil van €105 dan) ? ben echt niet meer mee met die dingen :(
en waarom AM2 ipv 939 ? zit daar een serieus verschil op?

thx

Z.

--jeanke--

Legacy Member
Zijn grafische kaart is echt veel beter om te gamen.

koendg

Legacy Member
AM2 is de nieuwste socket van AMD ==> meer toekomstgericht + DDR2 geheugen

De 7600GT is inderdaad veel beter voor games, videobeelden en wat beter voorbereid op Vista (voor zover dat kan).

Deze dus bij tones: ASUS EN7600GT/2DHT PCI-EXPRESS Geforce 7600GT 256Mb DDR3 €189,00

Als je bij tones wilt bestellen zou ik dit geheugen kiezen:

CORSAIR DDR2 1024MB 667Mhz XMS5400 HSP € 114,90

(Je neemt beter 1 latje zodat je later er nog eentje kan bijsteken indien nodig ==> zodat ze in dual kunnen werken)

Hopelijk helpt dit je wat vooruit :)

K. ;)

~Z1mm1E~

Legacy Member
koendg zei:
Als je bij tones wilt bestellen zou ik dit geheugen kiezen:

CORSAIR DDR2 1024MB 667Mhz XMS5400 HSP € 114,90

(Je neemt beter 1 latje zodat je later er nog eentje kan bijsteken indien nodig ==> zodat ze in dual kunnen werken)

gewoon even ter verduidelijking:
het kan zijn dat ik mis ben (meestal wel zenne) maar heeft dat mobo geen 4 geheugensleuven ? dus kan ik 4x512 steken om aan 2Gig te raken ..
ik ga wel bovenstaande geheugen bestellen (is DDR2 voor dezelfde prijs als mijn DDR?) maar wou dit nog even weten :)

koendg

Legacy Member
~Z1mm1E~ zei:
gewoon even ter verduidelijking:
het kan zijn dat ik mis ben (meestal wel zenne) maar heeft dat mobo geen 4 geheugensleuven ? dus kan ik 4x512 steken om aan 2Gig te raken ..
ik ga wel bovenstaande geheugen bestellen (is DDR2 voor dezelfde prijs als mijn DDR?) maar wou dit nog even weten :)

Daar heb je gelijk in. Maar dan zijn je upgrademogelijkheden wel beperkt tot 2Gb. Als je 4 latjes van 1 gig steekt kom je aan 4gb Ddr2 :).
De prijs van ddr2 is inderdaad ongeveer gelijk aan de prijs van ddr ;) en ga je nu de 7600gt nemen :)?

tmagus

Legacy Member
als ge nog wa kunt wachten zoude da beter doen want door de komst van de conroe (27 julie dacht ik) zal amd zijn prijzen een stuk verlagen....(30-50%) en dan kunde mss een beter cpu kopen...of gewoon minder betalen :p

~Z1mm1E~

Legacy Member
zoiets ben ik inderdaad van plan .. als AMD zijn prijzen eind juli verlaagt hou ik dezelfde processor en kan ik meer geven aan mijn graka ..
ben ook een beetje aan het zoeken geweest naar een middenmaat van graka .. maar ik heb het al gezegd, ik ben daar niet echt meer op de hoogte van en weet dus niet naar welke specs ik moet kijken om een degelijke te vinden binnen mijn budget :) (ik had beter een beetje gewacht met een nieuwe wagen te kopen :).. nu heb ik wel een deftige radio (t.w.v. €900) maar met dat geld extra had ik een droompc'ke kunnen maken..
tsja.. life is all about choices eh :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan