Archief - Yup, een gaming pc nodig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

atrocity

Legacy Member
Hey,

zoals je kan zien aan de titel heb ik dus een gaming pc nodig. Ik heb hier ergens gelezen dat de merk pc's meestal niet goed zijn om te gamen(heb ik net een week gezocht achter een goeie :s heb ik trouwens niet gevonden, er was wel altijd iets aan te merken op de pc en ik wil een goeie koop waar ik later geen spijt zal van krijgen)
Nuja, m'n budget is 700-850 (kkan echt niet veel hoger dan 850) euro en doel is om, natuurlijk, te gamen(de nieuwste games, ik moet ze niet per se op maximum settings kunnen gebruiken maar dat is natuurlijk wel welkom) en 3D programma's zoals blender, solidworks, ... zonder problemen te kunnen gebruiken.

Mijn vraag is dus: Weet er toch iemand een goeie merk pc? of kent er iemand een goeie samenstelling van onderdelen die ik dan via een winkel kan laten maken fzo? (ik ken namelijk niets van grafische kaarten enzo)

verreckie

Legacy Member
Qua voor geassembleerde pc ga je niet beter vinden dan wat cool boy post. Maar let wel op dat dit zonder een besturingssysteem wordt geleverd.
Windows kost nog eens +-€100. Tenzij je student bent, kun je daar goedkoper aan geraken.
Dan heb je ook nog geen scherm etc. of hoeft dit niet binnen dit budget gerekend worden?

Een deftige game merk pc bestaat niet. Die zijn veel te duur voor hetgeen er maar in zit en zijn altijd zeer ongebalanceerd.

BTO is misschien niet slecht, maar met een pc krijg je (veel) meer prestaties voor hetzelfde geld.

atrocity

Legacy Member
Bedankt voor de reacties en goed dat je het zegt datk geen besturingssysteem erbij krijg, zal dat moeten regelen met de prijs xD maar scherm en boxn muis toetsnbord heb ik al dus dat hoort niet bij dprijs

hey,
stel nu dat ik die pc van power4pc koop want hij staat me wel erg aan,
zou ik dan het best windows 7 zelf kopen (ik ben student btw) of die van power4pc het erin laten steken?

ps: sorry voor doublepost

BestGamer

Legacy Member
je kan editen en dat bij een zetten. en je kan het best dat als student kopen dan bij power4pc.

atrocity

Legacy Member
ik heb al gekeken bij editen maar toen zag ik dat je de grafische kaart van 2GB niet kan kiezen, enkel 1giga of meteen naar 3giga (maar die drie is te duur en overbodig denk ik)

edit: blijkbaar heb ik je post mislezen, wat ik dus bedoel is als ik windows 7 er al op wil staan hebben dan moet ik dat configureren en dan kan ik die grafische kaart van 2GB niet meer kiezen dus ik denk als ik hem zou kopen zal ik wel windows7 zelf kopen.

verreckie

Legacy Member
Gewoon die pc kopen, en windows zelf installeren. Is niet moeilijk en er zijn genoeg handleidingen hiervoor te vinden.

mdgf

Legacy Member
Of gewoon een mail sturen naar p4pc om hun te verwittigen dat je geen 6950 kunt kiezen (zal gewoon een foutje zijn). Lijkt me nogal voor de hand liggend.

Tharionos

Legacy Member
ik installeer wel graag windows :P maar ik veronderstel dat je dat wel zelf kunt , kben nog wat hyper van men pc te bouwen ^^

atrocity

Legacy Member
Haha ja da kan ik wel zelf en ik heb zitten denken, ik ga deze pc kopen mar wel pas later (examens binnenkort en kwil niet te veel afgeleid zijn xp)
Nog eens bedankt voor jullie reacties

edit: 'tis niet omdat ik de pc nog niet ga kopen dat ik niet verderzoek ;) kheb dit dus op nog een forum gepost (omdat ik geen geld wil verspillen) en zij raadden me dit aan :
en aangezien ik er niets van ken vraag ik jullie mening nog eens.
nl3gok.png


en nog een andere
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan