Archief - Wireless router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LSDsmurf

Legacy Member
Volgende week komt mijn nieuwe laptop toe en dan wil ik uiteraard ook gebruik kunnen maken van de Wi-Fi functionaliteit om draadloos op internet te kunnen. Daarvoor zou ik dus een nieuwe router kopen, daar ga ik 2 computers (met kabel) op aansluiten en dan ook nog de laptop.

Nu heb ik al een redelijk wat afgezocht maar hoe meer ik zoek hoe onduidelijker welke router ik moet kiezen. Ik dacht eerst aan de Linksys WRT54G maar sinds Linksys de v5 daarvan geintroduceerd heeft zijn er blijkbaar enorm veel problemen met dat model. Ik dacht ook aan de D-Link DI-624 maar daar heb ik ook veel slechte reacties over gelezen.

Ik heb zo de indruk dat nogal veel mensen allerlei problemen ondervinden met deze (en ook andere) routers, en dan niet alleen als ze draadloos werken maar ook gewoon bekabeld. Verbindingen die resetten, router die tilt slaagt bij hoge downloadsnelheden of te veel connecties, enz..

De modellen waar ik wel voornamelijk goeie dingen over las waren dan al diegene die rond de 150EUR of meer kosten, en dat vind ik een beetje te veel, ik zoek eerder maximum 100EUR uit te geven.

Iemand een suggestie welke router het overwegen waard is?

cokeboy

Legacy Member
hoi heb ook de D-Link DI-624 en ik heb der geen klagen van echt niet zeer goed voor zijn prijs !

ik zou geen andere meer willen heb een pc in een garage achter het huis staan awel gok ik iets van 30meter en gaat zonder probleem daar.

en nog nooit probs mee gehad valt niet uit goede ontvangst enz !!!!

hoop da je er iets aan hebt

greetz

SMa

Legacy Member
ik heb:
Linksys Wireless-G Broadband Router with SRX (WRT54GX)
en kben daar zeer tevreden van, heeft een super bereik
kost +- 120 euro

Pros: Fast, good coverage, and media-friendly; works well (and can improve performance) with 802.11g; power supply is a line-lump, and its plug doesn't eat an entire AC socket.
Cons: Expensive, and not the prettiest thing in the world; no PCI or USB-based adapters available yet; no bridges available yet.
Summary: A solid-performing though pricey access point that dramatically improves performance, and enables good streaming media performance, even at some distance.

desert storm

Legacy Member
het 2e topic in één week tijd... 't is soms om onnozel van te worden :ironic:

anyways, er zijn al verschillende topics geweest over WL-routers, gebruik de zoekfunctie ff aub ;)

btw: ik denk overigens dat het niet slecht zou zijn ook een topic te maken over routers zoals er met de digicams en laptops gedaan is...

LSDsmurf

Legacy Member
Ik heb dan maar de D-Link DI-624 aangekocht.

Het draadloos bereik gaat erg ver vind ik, met gemak tot vanachter in de tuin. Ook in huis door het plafond en enkele betonnen muren is geen probleem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan