Archief - Wireless op kot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Hey,

Op kot beschikken we enkel over 2 lan-aansluitingen aan de muur. Kan ik één van deze lan poorten aansluiten op een router/modem om zo wireless signaal uit te zenden zodat we met veel meer online kunnen dan de 2 beschikbare poorten.
Zoja welke raden jullie aan?

mvg

Ampie

Legacy Member
Als er werkende poorten zijn is het best van hier gewoon een switch ( dan moet je met kabel werken) of met een acces point te werken. Een acces point zend gewoon wifi uit zonder andere ip adressen aan te maken. Als je terug een router gaat gebruiken kan je problemen hebben als er al een router op het kot staat. Heb hier wel nog een switch of acces point in gesloten doos liggen moest je interesse hebben.

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Switch is minder interessant omdat als we met velen online willen gaan dat er enorm veel draden gaan liggen. Kan je een router gebruiken als acces point, kan je wat meer info geven? Bedankt

Ampie

Legacy Member
Als je een router hebt dieje kan instellen als acces point wel ja. De acces point die ik hier heb liggen mag je hebben voor 25incl. Wil hem zelf instellen voor u dat het maar plug en play is voor u.

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Ik neem aan dat je hiervoor de toegangsgegevens van het netwerk nodig hebt? username/pass?

mdgf

Legacy Member
Koop gewoon een tweedehands router hier op het forum voor 10€?
25€ vind ik precies nogal veel geld, ofwel ben ik niet meer mee met prijzen van oude routers. Het zou ook wel eens handig zijn van te vermelden welke dat is.

edit: kvind nu ook niet sebiet veel oude g routers op tweedehands sites voor normale prijzen (30€ vragen voor antieke routers uit 2000, my ass)
Als je echt met veel volk online wilt is wat krachtigers misschien ook wel slimmer.

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Ga ergens wel een tweedhands zoeken of een nieuwe kopen eventueel, ik zie nog wel.

Maar kan iemand meer info geven over het instellen van de router? Steek ik de lan kabel gewoon in een poort van de router en dan instellen via 192.168.1.1 zodat hij wireless uitzendt?

Frado2005

Legacy Member
hangt af of er al een router aanwezig is of niet.. Indien er al 1 is en je wilt de router als AP gebruiken kan je eerst je router aansluiten op je laptop en hem zo instellen als AP.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan