Archief - Wie kan me een pc samenstellen????

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

robbeke

Legacy Member
ik zoek een nieuwe pc te kopen...
budget 1200€
scherm hoeft er niet bij , want neem de 19" acer breedbeeld

ik wil een dolby boxenset
wil dat alles snel opstart
verder wil ik een tvkaart
muis, klavier, dvd schrijver.
ik speel geen spelletjes , maar werk wel met photoshop
backup systeem is ook wel aangeraden.
dus zeker 2 tot 3 schijven

zou graag hebben dat als je iets samenstelt het uit mijn winkel komt.
www.pcwarez.be koop daar altijd alles.

Brolpaq

Legacy Member
-AMD 64 3700+
-Corsair DDR Twinx 2048mb PC3200(2X1024MB)
-1x 36GB Western Digital Raptor SATA
-1x 320GB Western Digital SATA
-Asus A8N SLI Premium SOCKET 939
-LC Power 550Watt
-XFX Geforce 6800GS 256MB GDDR3



De rest ziet ge zelf maar, das meer persoonlijk , de case enzo en keyboard..

Lan

Legacy Member
- Aopen QF50 case (55)
- AMD64 X2 3800 (345)
- 2x 512Mb value DDR400 (130)
- Gigabyte K8NF-9 mobo (105)
- Asus ATI EAX550GE/TD videokaart (passieve koeler = stil) (75)
- 1x 36Gb raptor (115)
- 1x 300gb schijf (139)
- dvd-rw (50)

Totaal: 1014 €

M0rpheus

Legacy Member
Als je backup wilt, koop 2 identieke HDDs en zet die in RAID1..
Je verliest wel een schijf qua opslagcapaciteit, maar je hebt wel altijd een volledige backup van al je data!
Gewoon ervoor zorgen dat je een Nforce4 moederborje hebt en dan moet dat mogelijk zijn..

saikoboarder

Legacy Member
megamobile is niet zo goed lijkt mij.
ik neem een s775 met een s775 mobo waar alleen ddr2 op past
en ik kan alleen kiezen tussen ddr geheugens :(


ontopic
als je de pc langer als 2-3 jaar wilt gebruiken ga dan zeker voor een dual core (amd)
single core kun je mss best voor een intel 6xx gaan als je toch geen spellen speelt.

Davion

Legacy Member
- Antec Sonata II 450W
- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 X2 3800+
- 2x512Mb ValueRAM (CAS2.5)
- GeForce 6600GT
- WD HDD 160Gb WD1600JD
- BenQ DW-1640

Lijkt me goede config binnen het budget.

R.Winters

Legacy Member
Davion zei:
- Antec Sonata II 450W
- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 X2 3800+
- 2x512Mb ValueRAM (CAS2.5)
- GeForce 7800GT
- WD HDD 160Gb WD1600JD
- BenQ DW-1640

Lijkt me goede config binnen het budget.
ff wat willen zeggen, ik denk da die grafische kaart er nog al wa over is, de 7800GT is een van de topmodellen van Nvidia, en sinds dat em nie gamed is het er wat over (zeker dat die rond om en bij de 300-400€ kost).
Pak een 6600GT (meesten mensen nemen dat) en gebruik wat ge over hebt voor een 2de HD. Rest is top, vooral die X2, geweldig bij multitasking ;)

Davion

Legacy Member
- Idd, had ik ff over gelezen.
- Trouwens het nut van een 2de HDD ontgaat me, een Raptor is te duur voor wat hij brengt en een RAID Setup zou ik nooit aanraden, voor echter gewoon als 2 independent HDD's te gebruiken uiteraard wel :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan