Archief - what to do what to do

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mrpatton

Legacy Member
Ik heb een "klein" dilemma,

ik heb hier een pc staan die wat tuning kan gebruiken.
infeite zou ik een volledig nieuw systeem willen bouwen maar de cash ontbreekt even.. vrouwke is niet echt opgezet met ludieke uitgaven.
(waar pc stuff onder valt)

setup nu:

Psu 580W
Mobo MSI ms 7528
4GB Ram
8800 gtx
(nu erin)intel E5300 @ 3.5ghz (stock 2.6) of (backup)intel E6600 @3.2ghz (stock 2.4)
beide zijn kwa prestaties op gaming vlak volgens mij min of meer hetzelfde en volgens 3dmark06 ook.

Ik speel bf3 met low(vooral)/medium settings redelijk vlot,
nu kunnen die cpu prestaties nog iets beter, en ik dacht een andere te kopen.

Ik kan via via een Q9400 of va via via een X6800 kopen , beide voor 100€ stk

Is dat nog de moeite? en vooral welke zou ik nemen..

your 2cents plz

alilsneaky

Legacy Member
Ga maar voor de quad core, betwijfel of die core extreme 2x zo rap is per core:p
En ja dat is de moeite , nuja 100 euro lijkt me wel nogal veel voor zo een oude cpu dus voor die prijs weet ik t ook niet.

mrpatton

Legacy Member
alilsneaky zei:
Ga maar voor de quad core, betwijfel of die core extreme 2x zo rap is per core:p
En ja dat is de moeite , nuja 100 euro lijkt me wel nogal veel voor zo een oude cpu dus voor die prijs weet ik t ook niet.

ik ken de gangbare prijzen ook niet..

op ebay gaan ze tss 100€ en 150+

alilsneaky

Legacy Member
mrpatton zei:
ik ken de gangbare prijzen ook niet..

op ebay gaan ze tss 100€ en 150+
Er zal mss veel vraag naar zijn omdat recentere spellen soms in hun broek doen met een dual core en er geen andere upgrade optie is voor de vele vele vele c2d kopers van 2-4 jaar geleden.

Ahja hoe verkoop je moederborden als je niet om de 5 botten je socket verandert he...
hoeveelste socket variatie zitten we nu al aan voor ix en sandy bridge samen? 4e?

mdgf

Legacy Member
2x2 hé Je kunt moeilijk de enthusiast (1366/2011) sockets in 1 pot smijten met de mainstream sockets (1156/1155). AMD werkt nu ook met 2 sockets tegelijkertijd (fm en am). En Ivy bridge blijft op de 1155 (weliswaar met nieuwe chipsets, maar die zijn niet noodzakelijk) dus het valt nog mee imo (tis geen AMD maar bon).

100-150€ lijkt me wel enorm veel geld voor zo'n cpu, maar ik heb er nog nooit achter gezocht.

Die cpu vervangen is allemaal wel goed en al, maar voor de gemiddelde game ga je er veel meer aan hebben van de gpu op te graden ze, een 8800 gaat toch richting antiek.

mrpatton

Legacy Member
mdgf zei:
2x2 hé Je kunt moeilijk de enthusiast (1366/2011) sockets in 1 pot smijten met de mainstream sockets (1156/1155). AMD werkt nu ook met 2 sockets tegelijkertijd (fm en am). En Ivy bridge blijft op de 1155 (weliswaar met nieuwe chipsets, maar die zijn niet noodzakelijk) dus het valt nog mee imo (tis geen AMD maar bon).

100-150€ lijkt me wel enorm veel geld voor zo'n cpu, maar ik heb er nog nooit achter gezocht.

Die cpu vervangen is allemaal wel goed en al, maar voor de gemiddelde game ga je er veel meer aan hebben van de gpu op te graden ze, een 8800 gaat toch richting antiek.

jaja, dat zal allemaal wel zijn maar mijn cpu is nu eigelijk al te traag voor de gtx8800, een nieuwe kaart zal dan weinig veranderen..

1st cpu, dan videokaart lijkt me best..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan