Archief - Western Digital harde schijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

steffoe

Legacy Member
maar nee bij de details staan snelheden
en tis toch een ander serie nummer

Davion

Legacy Member
- Das geen slechte schijf, maar ik zou er ook eentje met 8Mb Cache nemen.

- SATA: nieuwe aansluitmethode, deze gaat ATA vervangen.
- bulk: Is alleen schijf zonder software of doos (Retail, is met doos etc..)
- x Mb: buffergeugen tussen de leeskop en u controller, deze is best 8Mb, 2Mb is al van den ouwen tijd.
- UDMA is een overdrachtsmodus op de IDE kabel, dat is Direct Memory Acces, PIO is de slechte variant dervan.

Mr. M

Legacy Member
persoonlijk zou ik eerder een WD pakke (eentje van 8MB cache) maja das persoonlijk natuurlijk
ook omda ik nog nooit probs heb gehad me WD en toch al meer slechte dinge van maxtor heb gelezen (al zijn die schijven zeker ni slecht)

Floyd

Legacy Member
Davion zei:
- Das geen slechte schijf, maar ik zou er ook eentje met 8Mb Cache nemen.

- SATA: nieuwe aansluitmethode, deze gaat ATA vervangen.
- bulk: Is alleen schijf zonder software of doos (Retail, is met doos etc..)
- x Mb: buffergeugen tussen de leeskop en u controller, deze is best 8Mb, 2Mb is al van den ouwen tijd.
- UDMA is een overdrachtsmodus op de IDE kabel, dat is Direct Memory Acces, PIO is de slechte variant dervan.
Alright, merci.
Dus zo'n SATA past perfect waar mijn Maxtor van 80GB zat he?

Davion

Legacy Member
Neen, als u huidige een ATA is, en u mobo heeft geen SATA kunde geen SATA aansluiten, SATA is de vervanger, maar het is niet compatibel.

Mr. M

Legacy Member
Floyd zei:
Alright, merci.
Dus zo'n SATA past perfect waar mijn Maxtor van 80GB zat he?
hangt er vanaf wa voor een schijf ge nu hebt
als ge een SATA hebt wel, anders niet

ma mss kunt ge die dan wel ergens anders zetten (hangt er vanaf hoe oud u pc is)
ge zou iets meer info over u moederbord enzo kunne geven (of ja als die pc 2 a 3 jaar oud is of jonger zou da ook redelijk zeker moete gaan)

steffoe

Legacy Member
maxtor is indd iets cheaper
maar ken veel mense die al jaren probleemloos op maxtor runnen

Mr. M

Legacy Member
steffoe zei:
maxtor is indd iets cheaper
maar ken veel mense die al jaren probleemloos op maxtor runnen
idd, de maxtor van mij van vroeger (die mijn pa nu heeft) werkt ook nog perfect
ma die van mijn zus heeft bv overlaatst de geest gegeven (of toch bijna, voor de zekerheid een WDke gekocht en alles overgezet want ze ratelde)

en k heb hier toch al genoeg gelezen van mensen die er probleme mee hadden
natuurlijk kan da me elk merk schijven is gebeuren
ma bv Davion heeft er al 3 kapotte gehad (dacht ik), sorry ma da vind k al moeilijker te geloven da het toeval zou zijn

Speciall

Legacy Member
steffoe zei:
maxtor is in dd iets cheaper
maar ken veel mense die al jaren probleemloos op maxtor runnen
En Maxtor heeft nu ook hun Maxline III serie, schijven met 5 jaar waarborg en gemaakt om 24/7 te draaien
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan