Archief - Welke TV?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pladijs

Legacy Member
Ik ben al een zeer lange tijd op zoek naar een goede televisie voor mijn 'amusements kamer'. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor PS3, blu-ray films, gewoon via kabel tv kijken en mijn laptop er op aansluiten via een HD kabel. Omdat er zoveel keuze is heb ik echt lang moeten filteren en heb uiteindelijk bij vandenborre 2 interessante toestellen gevonden. Een sony en een philips.

De Sony: SONY KDL37EX521BAEP bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

De philips: PHILIPS 37PFL6606H/12 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Wat zou de beste tv zijn? Buiten het verschil in Hz zijn ze vrij gelijkaardig. Kan iemand helpen om deze knoop door te hakken?

Pladijs

Caelistas

Legacy Member
Dine philips, die is 100Hz .

Voor de rest zie ik er eigenlijk bitter weinig verschil tussen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Moet het 37" zijn?
Hoe ver zit je van je scherm, wat is je budget verder?
Waardoor ben je juist bij deze toestellen gekomen?

Pladijs

Legacy Member
37" of 1 maat groter liefst. Ik zit zo ongeveer 2,5 meter van mijn scherm denk ik. En mijn budget ligt zo tot de 850 euro ongeveer, dat wil ik er liefst max aan uitgeven. En deze toestellen vond ik interessant omdat ze allebei Full HD zijn, led, speciale beeldkenmerken hebben en geen 3D hebben (heb ik echt niet nodig). Deze merken leken me ook van goeie kwaliteit, al weet ik eigenlijk niet veel over de merken en wat de besten zijn.

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je 42" niet te groot vindt, kan je ook eens kijken naar de panasonic G30 plasma. Zal kwa beeldkwaliteit een pakje beter zijn dan de LED toestellen.

Wat bedoel je verder met 'speciale beeldkenmerken'?

lapino

Legacy Member
Tribal zei:
De Philips en ook de Sony zijn niet echt geschikt om te gamen, teveel inputlag (+60ms). Deze zijn de betere in hun klasse. Lage inputlag,uitstekend contrast en zwartwaarde, mediaplayer ondersteunt veel formaten en NTFS.
SAMSUNG UE37D5000 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen
SAMSUNG LE37D550 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Heb je ergens links waarin bevestigd wordt dat deze heel lage input lag hebben? Ben aan het kijken naar 40" model van de D5000, ofwel Panasonic plasma voor mediaroom.

Mr. Humphries

Legacy Member
Levensduur zou LED langer meegaan dan plasma, maar dat hangt van model tot model af.
Meestal geeft ook al de andere techniek het op (de elektronica die er achter zit).
Maar het gaat eigenlijk over ong 20 jaar voor LED t.o.v. 10 à 15 jaar voor Plasma. Maar zeg nu zelf, wie houdt er tegenwoordig zijn TV zo lang bij, met de vooruitgaande techniek?

Verbruik verschilt ook in modellen, en zou rond een 25 à 35 euro per jaar gaan.

Mr. Humphries

Legacy Member
spourop zei:
philips is het beste, zeker met die pixelprecisie hd!

Dat is zever he ...
Die pixelprecisie HD is gewoon de naam van de beeldprocessor bij Philips ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan