Archief - Welke Tv voor op kamer?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blackeagleyed

Legacy Member
Hallo,

Ik zit met een klein twijfelgeval omtrent de aankoop van een nieuw Tv toestel.
het betreft de volgende modellen:

Philips 52PFL5605H
Voordelen: 52 inch, promo in de makro waar hij aan 999 staat tot 27 september en ik ga er dus ook geen weken moeten op wachten (op elke andere site staat hij minstens +250 euro duurder) Op flatpanelshd wordt hij ook aangeraden, LED dus verbruikt minder

Panasonic 50" G30
Voordelen: Plasma, de rest is hier op het forum al uitgebreid aan bod gekomen

LG 50PX950N
Voordeel: 3D, promo op discountonline, ook tal van goede reviews


Waarschijnlijk zullen de meesten van jullie voor de G30 gaan maar ik wil weten waar de verschillen zitten tussen dat model en die andere 2 die ik hier opnoem. De prijsklasse van de TV's is ongeveer gelijk, de G30 is wel niet zo sterk afgeprijsd en is meer een mid ranged model. De andere zijn in normale omstandigheden duurder maar door afprijzingen nu ongeveer hetzelfde. Alle drie de modellen krijgen goede reviews.

Het verbruik van de TV speelt voor mij niet zo'n grote rol. Over 3D twijfel ik, ik heb een PS3 dus 3d blu-ray speler moet ik niet meer aanschaffen. Ondanks dat ik denk dat 3D voorlopig slechts een leuke gimmick is waar je niet veel mee bent denk ik wel dat in de toekomst veel meer zaken zullen kunnen gedaan worden met de 3D toepassing. Over de grootte 'twijfel' ik ook nog een beetje. In mijn ogen is bigger better maar is er ook zoiets als te groot wanneer je op 2.5 a 3m van je televisie zit? Of stoort dat niet? Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Hij zou dienen voor PS3 games en om naar HD TV en films te kijken. De kamer waarin hij komt is niet overbelicht of aardedonker, gewoon normaal dus.


Dank bij voorbaat voor jullie deskundig advies

Goldrusher

Legacy Member
blackeagleyed zei:
Over de grootte 'twijfel' ik ook nog een beetje. In mijn ogen is bigger better maar is er ook zoiets als te groot wanneer je op 2.5 a 3m van je televisie zit? Of stoort dat niet? Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Hij zou dienen voor PS3 games en om naar HD TV en films te kijken. De kamer waarin hij komt is niet overbelicht of aardedonker, gewoon normaal dus.
Oude poster zoeken en het formaat van de tv uitsnijden...

Mr. Humphries

Legacy Member
Die philips zou ik al opzij zetten. Is een LED en op die grootte is dat echt niet aan te raden, zeker ook niet die range van philips tv's. Veel last van backlightbleeding en slechte kijkhoek, zwartwaarden, contrast ...

Voor die grootte is plasma voor mij eigenlijk een must. Voor de rest zou ik eens gaan kijken in een winkel welke tv je het beste aanstaat. Vergelijk je bronnen eens op beide toestellen en speel wat met de instellingen. Zo krijg je er het beste gedacht van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan