Archief - Welke Smartphone kiezen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

John1307

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik ben aan het overwegen om een smartphone te kopen. Moet ik gaan voor een Iphone of toch maar een goedkopere android phone nemen? Hoe is de android app store in vgl met de apple store? Ik zou er graag ook een beetje mee willen gamen (voor als ik op de trein zit).

Michster

Legacy Member
Hangt er van af...De een heeft liever android omwille van het feit dat het meer "open" is en andere verkiezen Iphone/iOS omdat het zo gebruiksvriendelijk is. Mijn advies is dat je naar een mediamarkt ofzo gaat en een beetje prult met de iPod touch's en android phones(bvb samsung galaxy) die er uitgestald staan.

Anders eindig je misschien met een dure iPhone/android phone die je met verlies moet terug verkopen om vervolgens het andere toestel te gaan kopen.

Verder zal ik wel nog toevoegen dat ik de appstore persoonlijk veel praktischer vond dan de android market. Ook is het simpeler om aankopen te doen daar dankzij die itunes-kaarten die je in vele winkels kan kopen.:)

Nog een edit: Tenzij je wacht op de iPhone 4S(en dat kan nog wel ff duren, rekening houdend met alle hype) zal je iPhone4(kan ook zijn dat je een ouder model (tweedehands) koopt) wel beduidend meer kosten. Dit terwijl de hardware beduidend zwakker is dan die van bvb samsung galaxy S2 of een high-end HTC model.

cool_boy_ke

Legacy Member
Koop u een goeikope Android GSM, zo weet je direct of het u ligt of niet.
Ik kan u de ZTE Blade (San Fransisco bij Mobistar) of de ZTE Skate (groter scherm, binnenkort in de Aldi) wel aanraden :)

Powerbookg4

Legacy Member
Ik was ook aant twijfelen, zeker omdat ik privé een macbook pro quad heb.

Toch een sony ray gekozen! Supercompacte en vrij knappe smartphone! uitermate tevreden van:)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Als je tijdelijk een goedkope Android zoekt koop u dan de Samsung Gio. 149€ en een zeer leuk toestel.

BraveHeart

Legacy Member
ik zou ook niet te gekke dingen doen, of je nu een budget vriendelijk toestel koopt of een peperduur model, de app store/market is voor allen hetzelfde.
Het enige wat de prijs maakt is het design, al dan niet gps, camera in mp, en processor.
De samsung gio is zeker een uitstekende keuze om kennis te maken met android, zelfde kan gezegd worden over de ipod touch als je iOS nog niet kent.
Jammer dat apple geen gsm s maakt voor het lowbudget segment, dat zou de keuze makkelijker maken dan direct 600 euro of meer uit te geven.

Spelletjes als angry birds hebben geen smartphone of tablet nodig van 600 euro.
Tenzij je zware games gaat spelen als need for speed dan is de processor wel belangrijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan