Archief - Welke ram zou ik hier nu beter insteken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulnether

Legacy Member
dus jullie
ik ben bezig met een rig samen te stellen heb gisteren goede info over voeding gekregen en nu ben ik op zoek naar wat voor ram ik in dit rig zou stoppen

nu heb ik een dilema over hoeveel en welk merk
mijn rig is tot nu toe dit
Azerty

welk ram zou ik er in steken?

dit? 8gig
Corsair XMS3 @ Azerty

of toch maar 4gig?
Kingston ValueRAM @ Azerty

andere opmerkinggen over de rig mag ook maar de vraag is hier voor het ram

piemel

Legacy Member
Die 4GB dat is 1x4GB, ge steekt er beter 2x2GB in (niet dat het zoveel uitmaakt, maar indien het budget het toelaat: 2x2GB).

Die andere is 2X4GB, maar dat is zo met heatspreaders op. Je kan ook gewoon 2x4GB van die eerste pakken.

azertyalex

Legacy Member
Nee maar ram kost niets meer en het is leuker om 8 GB te hebben dan 4

TrsH

Legacy Member
uw voeding.

de TX650 v2 is meer dan genoeg om zelfs 2x 6950 2gig kaarten in CF te draaien.

soulnether

Legacy Member
piemel zei:
Die 4GB dat is 1x4GB, ge steekt er beter 2x2GB in (niet dat het zoveel uitmaakt, maar indien het budget het toelaat: 2x2GB).

Die andere is 2X4GB, maar dat is zo met heatspreaders op. Je kan ook gewoon 2x4GB van die eerste pakken.

heatspreaders zijn toch altijd toch wat beter voor je temp niet ben niet meer mee met de teck op ram gebied

piemel

Legacy Member
gaat ge overklokken? anders is gewone kingston valueram (zonder heatspreaders) ook ruim voldoende (en bij licht overklokken ook nog zelfs).

soulnether

Legacy Member
wel ik ga zwaar overclocken dus denk dat het crosair word
Btw die voeding ben je zeker dat dat under full load geen probleem zal geven zou me wel goe helpen in budget

TrsH

Legacy Member
zijn die ripjaws van g-skill niet beter om te overklokken?

ik zie deze toch veel gebruikt worden op forums waar ze zwaar overklokken.

soulnether

Legacy Member
zou het niet weten iemand al ervariing hier mee? ziet er well goed uit

soulnether

Legacy Member
ok its official word Gskills thanks guys mag een slotje op

Closed

mdgf

Legacy Member
heatspreaders zijn toch altijd toch wat beter voor je temp niet ben niet meer mee met de teck op ram gebied
Die zijn er voor de looks, verder zijn ze volstrekt nutteloos en kunnen enkel in de weg zitten voor uw cpu koeler.

4 vs 8GB, een normale gebruiker heeft zeker genoeg aan 4GB (of zelfs 2GB en lager), je kunt enkel 8GB overwegen vanwege de huidige lage prijzen.

Geheugen komt NIET tussen bij het overklokken van SB cpu's (overklokken op de multiplier).
Wel bij de vorige generatie iX cpu's (overklokken op de FSB).

soulnether

Legacy Member
wel tis nie voor normaal gebruik is ook voor Photo shop 5 en manga studio dus 8 is denk ik wel goed
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan