Archief - welke pc is het beste als je wil games spelen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carnage1

Legacy Member
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3800+ So.939 FSB1000 | ASRock 939DUAL SATA-II PCI-Express /SATA-II
256MB GeForce 6200 PCI-E TV-out & DVI | 250GB SATA Maxtor HD 7200rpm/8MB cache
1024MB PC3200 DDR RAM 400 MHz | 16x NEC 3550A MULTI plus & minus DualLayer DVD-WRITER


of

AMD Athlon 64 3700+ `San Diego` | ASROCK 939DUAL-SATA II PCI-E Motherboard
NVIDIA PCI-e GeForce 7300 GS 256MB GF | 250GB SATA HD 7200rpm 8MB MAXTOR 6Y250M
1024MB GSKILL DDR RAM 400 MHz | 16x LG 4167 MULTI plus & minus DualLayer DVD-WRITER

of kan iemand me nog een betere aanraden voor nog een schappelijke prijs toch liefst.

thx

ComputerVISTA

Legacy Member
de 2de alhoewel ze beiden niet hoog zullen scoren met die toch vrij zwakke 3d kaarten!

stormsman

Legacy Member
Carnage1 zei:
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3800+ So.939 FSB1000 | ASRock 939DUAL SATA-II PCI-Express /SATA-II
256MB GeForce 6200 PCI-E TV-out & DVI | 250GB SATA Maxtor HD 7200rpm/8MB cache
1024MB PC3200 DDR RAM 400 MHz | 16x NEC 3550A MULTI plus & minus DualLayer DVD-WRITER


of

AMD Athlon 64 3700+ `San Diego` | ASROCK 939DUAL-SATA II PCI-E Motherboard
NVIDIA PCI-e GeForce 7300 GS 256MB GF | 250GB SATA HD 7200rpm 8MB MAXTOR 6Y250M
1024MB GSKILL DDR RAM 400 MHz | 16x LG 4167 MULTI plus & minus DualLayer DVD-WRITER

of kan iemand me nog een betere aanraden voor nog een schappelijke prijs toch liefst.

thx
Zegt u budjet en er zulle wel een paar mense zijn die u een mooie configuratie geven (ik ben zo een van die mense).

{YA}Gr3c0

Legacy Member
AMD ATHLON64 939 3700+ SAN DIEGO BOXED SOCKET 939 / 229.9
CORSAIR 1024MB PC3200 CAS2 HSP / 139
WESTERN DIGITAL 250GB-YD 16MB SATA150 7200RPM 24X7 1MILJ MTBF / 109.9
MSI K8N NEO4-F SOCKET 939 / 82
NEC 4570 16X ZWART DVD-RW / 44.5
ASUS EN7600GT/2DHT 256MB PCI-EXPRESS 7600 GT / 211

Alles samen 816.30 €

Prijzen komen van Tones

Hopelijk is dit schappelijk genoeg. Toch al een ietts deftiger 3D kaart

Carnage1

Legacy Member
'k dacht zo aan een budget van rond de 800 euro
of welke 3d kaart zou beter zijn daarbij, is de processor wa goe of zou die beter ook wa zwaarder zijn??

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Carnage1 zei:
'k dacht zo aan een budget van rond de 800 euro
of welke 3d kaart zou beter zijn daarbij, is de processor wa goe of zou die beter ook wa zwaarder zijn??

Als ge die 3700+ ga vervangen door een 3800+ X2 komt er 75 € bij .

Die 3D kaart is goed genoeg om toch deftig te kunnen spelen toch beter dan 7300 GS & die 6200

Lan

Legacy Member
Voor games te spelen is de grafische kaart het allerbelangerijkste. Daarna de CPU. Moederbord en (snelheid) RAM doen weinig ter zake. Tenzij je wil oc'en.

Ik zou eerder uw CPU verminderen, goedkope ram nemen en de winst gebruiken om je grafische kaart nog 1 niveau hoger te halen.

AMD64-3200: 158 €
2x 512Mb: 86 €
mobo K8N Neo 4 F: 82 €
WD: 110 €
DVD: 44.5 €
7900GT: 323 €

totaal: 803 €

verslaat met grote marge bovenstaande config

Cryp

Legacy Member
Lan zijn systeem is denk ik best dat ge zuld vonde voor 800€
enkel 1*1024Mb pakken zoals Davion al zei is handig al ge later wil upgrade naar 2gb

reutel

Legacy Member
lan's config is inderdaad de beste
meer dan 130€ moet je niet aan een processor geven, het belangrijkste om games te spelen is en blijft uw grafische kaart

momenteel heb je trouwens genoeg met 1024 ram
enkel games vanaf 2007 zullen meer nodig hebben (en BF2 nu ook al ja)

RealFlub

Legacy Member
ge moogt nooit kijken naar 1 onderdeel en zeggen van: ik wil max zoveel geven.. das zever in pakskes.. ge moet kijken naar de totaalprijs.. ;)

maar idd, lan's systeem is het beste

venzl~

Legacy Member
ander zeg eens u budget, ik raad u aan een AMD BOXED Athlon 64 x2 3800 s939, liefst nen boxed want dies better dan TRAY. dan overclokken dan heb je bijna een FX
Als 3D kaard Geforce 7900GT, GTX is better maar ook duurder
de 7900GT staat bove de 100FPS op Quake4 kijk maar als HDD zou ik maxtern diamond nemen, die is namelijk sneller dan de western, zelf zoek ik naar een degelijk betaalbare moederbord maar anders zou ik de M/B ASROCK 939NF4G SATA2 S939 8XAGP+PCI Express voor Euro 79, maar ik zoek iets "betters" dit is een low budget merk en Asus en MSI niet ( dat wil niet zeggen dat de Asrock slecht is want deze is soms better dan de MSI MB AMD S939 K8N DIAMOND SLI Bluetooth voor 227 euro )

btw gr3cko waar heb jij die 7900GT gezien voor die prijs? nvm my fault tis 7600

Davion

Legacy Member
- Als je overklokt heb je altijd prestatiewinst
- Maxtor, rofl, daar blijfde juist het best ver van weg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan