Archief - Welke laptop van de 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pol86

Legacy Member
Zoals de titel het zegt, welke laptop zouden jullie (prijs-kwaliteit) kopen?
Wij zijn op zoek naar een systeem die voor volgende toepassingen gebruikt wordt:
- office (word en excel!!)
- football manager
- openen en bewerken van DWG-bestanden
- internet
- muziek
- films + aansluiten op televisie

Nu twijfelen we nog tussen twee systemen
Systeem 1


Terwijl het ander systeem een BMx is (blijkbaar een laptop van een Brussels bedrijf die ze zelf in elkaar steekt)
BMx Connexion 868 SD i5

Prijs: 795
Scherm : 15,6 inch widescreen LED
Intel i5-processor
4 Gb DDR3 geheugen
Discrete VGA-card (2 Gb DDR3 nVidia GT 540M)
WiFi
LAN 10-100-1000 RJ-45
Bluetooth 3.0
10-in-1 card reader
Webcam 1.3 MP
2 X USB 2.0
2 X USB 3.0
HDMI
Stand-alone numeric keypad
Windows 7 Home Premium Nl 64 bit
Harddisk 500 Gb

Wat raden jullie aan?
Dank bij voorbaat!

apa

Legacy Member
Persoonlijk verkies ik laptops van gerenommeerde merken. Ik zou dus voor de Toshiba gaan tussen die twee. Van die tweede zie ik overigens niet staan welke CPU die precies heeft; de harde schijf van de Toshiba is 50% groter en het RAM is dubbel zo groot als van die tweede. De tweede heeft dan weer een betere videokaart...

Zarnikon

Legacy Member
Systeem 1, behalve als ge van plan zijt om grafische dingen te doen, zoals gamen want de grafische kaart is niet zo geod van systeem 1, maar voor internet e.d. zal dat wel genoeg zijn.

mdgf

Legacy Member
Diene BMX is gewoon ne BTO ze (clevo barebone).

Beiden zien me der te duur uit, ik ben geen specialist van laptops, maar het eerste resultaat (zal dus mss nog wel goedkoper kunnen) qua laptops op tweakers.net:
Asus K53SV-SX146V prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
Veel betere graka, minder geheugen (maar dat maakt totaal niks uit), even groot scherm, wat kleinere hdd (maar bij laptops lijkt me dat niet belangrijk), quasi even zwaar,...
Scheelt wel 120€.

Die is qwerty natuurlijk, maar wss kun je wel een azerty vinden voor niet veel meer.

Zarnikon

Legacy Member
mdgf zei:
;)

Das wel met een i3, maar zolang je geen turbo boost (zwaar cpu gebruik) gebruikt doet dat er niet toe.

ah, had ik niet zien staan, ja idd een i3 maar als je kijkt voor wat de laptop gebruikt zal worden denk'k dat die wel voldoende is.

Pol86

Legacy Member
Hm denk gelijk nog altijd om voor die BMx te gaan.
Heb ondertussen prijs gevraagd voor hetzelfde systeem met een i7processor, 8gig ram en een 17inch scherm. Dit kwam op een prijs van 970 euro. Is dit veel of niet?
De reden waarom ik voor die BMx kies is het feit dat het blijkbaar niet lang duurt om deze te laten herstellen (indien nodig zou zijn). Bovendien kan ik mij niet permitteren om het systeem via internet te kopen. Waar moet ik dit systeem anders binnenbrengen ingeval van een gebrek? Moest het voor hoofdzakelijk persoonlijk gebruik zijn, zou mij dit niet kunnen schelen. De computer wordt normaal gezien hoofdzakelijk voor mijn werk gebruikt...

mdgf

Legacy Member
Waar moet ik dit systeem anders binnenbrengen ingeval van een gebrek?
Opsturen natuurlijk.

Nu zoals ik al zei is die bmx een bto(clevo), vergelijk dan wel de prijs eens met de site van BTO of NBT om te kijken of je niet veel te veel betaalt.
Ik dacht dat beiden zeer goede support hadden.

Een i7 in een laptop is enkel sneller dan een i5 als hij hoger geklokt is, of een quadcore is, soms zijn lager geklokte dual core i7's duurder dan hoger geklokte i5's (beiden Sandy bridge), oppassen dus.
8GB geheugen is geldverspilling of je moet heel wat meer uitsteken dan je zegt.

Alle taken die jij gaat doen zijn allebehalve zwaar en kunnen evengoed gedaan worden door een e-350 van 400€.
Behalve:
- openen en bewerken van DWG-bestanden
Bedoel je dan CAD? En in welke mate?
Indien echt veel dan kun je op zich wel een quad i7 overwegen, maar dat gaat natuurlijk ten koste van de batterijduur (en de prijs uiteraard).

Pol86

Legacy Member
mdgf zei:
Opsturen natuurlijk.

Nu zoals ik al zei is die bmx een bto(clevo), vergelijk dan wel de prijs eens met de site van BTO of NBT om te kijken of je niet veel te veel betaalt.
Ik dacht dat beiden zeer goede support hadden.

Een i7 in een laptop is enkel sneller dan een i5 als hij hoger geklokt is, of een quadcore is, soms zijn lager geklokte dual core i7's duurder dan hoger geklokte i5's (beiden Sandy bridge), oppassen dus.
8GB geheugen is geldverspilling of je moet heel wat meer uitsteken dan je zegt.

Alle taken die jij gaat doen zijn allebehalve zwaar en kunnen evengoed gedaan worden door een e-350 van 400€.
Behalve:

Bedoel je dan CAD? En in welke mate?
Indien echt veel dan kun je op zich wel een quad i7 overwegen, maar dat gaat natuurlijk ten koste van de batterijduur (en de prijs uiteraard).

Gaat inderdaad over CAD-bestanden. Zo goed als altijd in 2-D.
Wel uitgebreide bouwplannen met heel wat lijntjes en kleurtjes:D

De i7 en die 8gb zou ik kiezen met de gedachte om "langer mee te gaan".
Ben niet zo'n type die om het jaar de allernieuwste snufjes koopt. Liever 1X goed investeren en dan een 4-tal jaar geen "zorgen" hebben.
Momenteel werk ik bv op een Acer Aspire 5672. Heb dit systeem sinds 2006 en het is maar sinds eind 2010 dat hij niet helemaal functioneel meer was (warmteproblemen, overdreven traag, enz... usual stuff).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan