Archief - Welke Headset

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jry

Legacy Member
Hello,

Ik weet dat dit al veel gevraagd is, maar ik wil maar kiezen uit 2 omdat die binnen men budget liggen. Ik heb de keuze tussen die 2:

Sennheiser PC150

Icemat Siberia Headset

Ik wete echt niet wat nemen, ik heb over alle 2 al heel goede dingen gelezen, nu is het zo dat bij de Sennheiser de micro aand e headset zelf hangt, en dus voor uw mond kan geplaatst worden, en bij de Siberia headset is de micro apart dmv een velcrostrip ofzo erop.
Wat is volgens jullie de beste van de 2?

Thx!

Stre@mus

Legacy Member
Yup, Sennheiser gaat zeker de betere van de 2 zijn. Meestal zitten die heel goed rond je oren en het geluid is echt subliem.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Voor subliem geluid zulje toch wat dieper in je portemonnee moeten tasten ze.

Ik heb de pc160 en ben er zeer tevreden van

Stre@mus

Legacy Member
KoeKaTsJoE zei:
Voor subliem geluid zulje toch wat dieper in je portemonnee moeten tasten ze.
Mmmja, 'k bedoelde natuurlijk in verhouding met de prijs. 't Is maar logisch dat het geluid beter wordt naargelang je er meer geld voor over hebt... That's how the system works, isn't it?

Jry

Legacy Member
okeej, bedankt.

Gelukkig dat ik het eerst nog eens vraag, want ik ging de Siberia bestellen. Het enigste wat mij wat tegen hield was dat de micro niet aand eheadset zelf hangt. Nu heb ik ook zo een aparte micro dat ik op m'n trui kan kleven, en ik moet zeggen m'n geluid is nogal aan de stille kant het schijnt.
De headset moet niet een top-kwaliteit-geluid hebben, maar een deftig geluid in zijn prijsklasse. Als ik subliem geluid wil, luister ik wel naar m'n 5.1 :)

murrey

Legacy Member
Nog niemand heeft een siberia op zen oren gehad.
lol
ik heb PC150 zelf en heb siberia al getest.
de siberia is duidelijk de beter.
ik ga me een van deze dage ook een siberia bestellen.

test ze eerst voorda je zegt da de sennheiser zeker de beter is.

@ Streamus:

de PC150 zit niet rond je oren, die zit OP je oren.
de siberia zit Rond je oren.
en de siberia is duidelijk de betere uit die 2.

Jry

Legacy Member
OK, da veranderd al weer de kijk op de zaken. Zo kunde inderdaad het beste af gaan op wa beter is en wa nie, als ge ze ZELF alle 2 al getest hebt. Dan ga ik toch maar gaan voor de Siberia headset zeker, en ze is ook een paar € goedkoper.

Stre@mus

Legacy Member
Ik ga mij niet zomaar gewonnen geven... :D

- Sennheiser maakt reeds vele jaren headphones en ervaring is toch altijd een belangrijk punt als het op kwaliteit aankomt. Icemat daarentegen is in 2000 begonnen met een muismat te maken en maakt nu ook een koptelefoon. Ik zou daar nog niet zoveel vertrouwen in hebben.
- Ik heb reviews van beide headphones gelezen en daar leid ik uit af dat qua geluidskwaliteit de Sennheiser zeker niet slechter is dan de Icemat, eerder een gelijkspel op dat vlak. Idem qua draagkwaliteit.
- Uit eigen ervaring weet ik dat de trui-microfoontjes nogal last hebben van omgevingslawaai (vooral als er muziek speelt) en van schurende geluiden van de kleding. Dat laatste zou bij de icemat wel minder kunnen doorwegen.
- Dan is er nog iets waarmee je mss rekening wil houden:
Sennheiser
Siberia

Ik vind de Siberia echt niet om aan te zien :crazy: , maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak, dus daar kan ik niet over beslissen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan