Archief - Welk soundsystem moet ik kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheLeech

Legacy Member
Ik beschik over een budget van rond de 400-500 euro en zou een degelijk soundsysteem willen om mijn games in mooie surround te kunnen spelen. Welke geluidskaart/boxen raden jullie mij aan? Het is wel niet mijn bedoeling om een professionele geluidskaart te kopen waarvan ik toch maar 10% van de functies ga gebruiken. 'Bare minimum' dus met een maximum aan kwaliteit.

TIA,

TheLeech

sash1m1

Legacy Member
logitech Z-5500 of Z-5400
ge gaat dakantochnie, comp xp, en thores op u dak kreigen

die geluidskaart is goe maar voor 300-400€ kunde toch veel betere boxen kopen altec lensing meschien

Speciall

Legacy Member
TheLeech zei:
Ik beschik over een budget van rond de 400-500 euro en zou een degelijk soundsysteem willen om mijn games in mooie surround te kunnen spelen. Welke geluidskaart/boxen raden jullie mij aan? Het is wel niet mijn bedoeling om een professionele geluidskaart te kopen waarvan ik toch maar 10% van de functies ga gebruiken. 'Bare minimum' dus met een maximum aan kwaliteit.

TIA,

TheLeech

Als ge 500€ aan audio wil geven, zoude dan nie beter investeren in een HIFI Dolby DTS receiver met 5.1 boxenset set?

the boogyman

Legacy Member
Speciall zei:
Als ge 500€ aan audio wil geven, zoude dan nie beter investeren in een HIFI Dolby DTS receiver met 5.1 boxenset set?


Voor wa games te spelen? :wtf: Een goeie receiver kost al gauw 500€... :sop:

Ironpole

Legacy Member
the boogyman zei:
Voor wa games te spelen? :wtf: Een goeie receiver kost al gauw 500€... :sop:


"Het is wel niet mijn bedoeling om een professionele geluidskaart te kopen waarvan ik toch maar 10% van de functies ga gebruiken."

En gij raad nen X-Fi aan?

Havoc

Legacy Member
U wilt geluid? Dit raad ik aan:

- Simpele versterker http://www.bestekeus.nl/shop/produc.../11059?BKsid=42908e5d72cfe6643e1f58d2a277af9f
- Goeie JBL-boxen http://kieskeurig.nl/product/422A443E14076D18C1256CDB004199DB.htm (zie ook de reviews daar)
- Zoek ergens een goedkope Audigy 2/4-bulkkaart.

Dit gaat honderd keer mooier klinken dan eender welke PC-geluidsset (en ik spreek uit ervaring), zeker in vergelijking met die bassige Z-5500 en consoorten, en het ligt mits wat zoeken nét in uw budget. Uw geluidskaart hangt ge simpelweg via analoge ingangen op de receiver, de boxen op de receiver en klaar is kees. En ge hebt er een gratis radio bij. :p

Dit is uiteraard op voorwaarde dat ge ook naar muziek gaat luisteren via uw PC, als het zuiver voor te gamen is heeft het niet veel zin €500 te spenderen en kan je beter dit kopen: http://www.pixmania.be/be/nl/134921/art/altec-lansing/5-1-speakers-5100.html. Deze set doet het uistekend in games en films en biedt een aardige muziekklank als extraatje.

the boogyman

Legacy Member
Ironpole zei:
"Het is wel niet mijn bedoeling om een professionele geluidskaart te kopen waarvan ik toch maar 10% van de functies ga gebruiken."

En gij raad nen X-Fi aan?


wa gade steken?ne soundblaster 5.1 die hopeloos veroudert is en nog weinig driver-support krijgt of ne X-Fi die de laatste EAX-effecten heeft..? :confused:

Nostradamus2000

Legacy Member
persoonlijk zou ik voor een audigy2 gaan. btw boogyman en wa zijde dan me die eax effecten als hij het toch niet voor professionele toepassing gaat gebruiken?? en hoe kan 5.1 geluidsmateriaal nu hopeloosverouderd zijn?

the boogyman

Legacy Member
Nostradamus2000 zei:
persoonlijk zou ik voor een audigy2 gaan. btw boogyman en wa zijde dan me die eax effecten als hij het toch niet voor professionele toepassing gaat gebruiken?? en hoe kan 5.1 geluidsmateriaal nu hopeloosverouderd zijn?


5.1 niet maar de specs qua geluidskwaliteit wel....THD-percentage etc;de X-Fi klinkt ook iets strakker qua bassen etc :)

Nostradamus2000

Legacy Member
het verschil in geluidskwaliteit tussen een audigy2 en een X-fi hoor je enkel met een zeer goede hifi, en X-FI strakker qua bassen? bass moet klinken zoals het ís als de ene kaart strakker klinkt dan de andere dan zit er iets goed fout...

Ironpole

Legacy Member
the boogyman zei:
wa gade steken?ne soundblaster 5.1 die hopeloos veroudert is en nog weinig driver-support krijgt of ne X-Fi die de laatste EAX-effecten heeft..? :confused:

Audigy 2. Geen 'hopeloos verouderde 5.1 kaart' en geen 'EAX-effectjes kaart wat stukken van mensen kost'.

X-Fi is gewoon te duur voor wat het geeft voor de doorsnee gamer.

Awoujol

Legacy Member
de helft wil hier goede kwaliteit maar blijft steken op de crappy speakers van logitech en creative. Als je al verschil wil horen koop dan direct een deftig merk qua speakers. Speakers doen over het algemeen meer dan je fancy nieuwe soundcard

Awoujol

Legacy Member
hier was het een 2 Zs met B&W speakers. Nu Lynx two besteld dus nog meer feest:D

Awoujol

Legacy Member
Skoebiedoe zei:

en zuiver, extreem zuiver. Nooit nog iets anders dan B&W. Gewoon niet kapot te krijgen. Je betaalt mss veel maar je krijgt enorm veel terug. Dergelijke speakers zijn een investering richting de toekomst.

TekkaBlade

Legacy Member
Havoc zei:
U wilt geluid? Dit raad ik aan:

- Simpele versterker http://www.bestekeus.nl/shop/produc.../11059?BKsid=42908e5d72cfe6643e1f58d2a277af9f
- Goeie JBL-boxen http://kieskeurig.nl/product/422A443E14076D18C1256CDB004199DB.htm (zie ook de reviews daar)
- Zoek ergens een goedkope Audigy 2/4-bulkkaart.

Dit gaat honderd keer mooier klinken dan eender welke PC-geluidsset (en ik spreek uit ervaring), zeker in vergelijking met die bassige Z-5500 en consoorten, en het ligt mits wat zoeken nét in uw budget. Uw geluidskaart hangt ge simpelweg via analoge ingangen op de receiver, de boxen op de receiver en klaar is kees. En ge hebt er een gratis radio bij. :p

Dit is uiteraard op voorwaarde dat ge ook naar muziek gaat luisteren via uw PC, als het zuiver voor te gamen is heeft het niet veel zin €500 te spenderen en kan je beter dit kopen: http://www.pixmania.be/be/nl/134921/art/altec-lansing/5-1-speakers-5100.html. Deze set doet het uistekend in games en films en biedt een aardige muziekklank als extraatje.


Ik kan ook enkel maar je versterker + speaker oplossing aanraden maar wat je over die Z-5500 zegt, daar ga ik niet meer akkoord, de bass stel je immers ZELF in :)

TekkaBlade

Legacy Member
Allabs zei:
Het volume kan je een beetje instellen (alhoewel het altijd te luid blijft) maar de boommerige klank die typisch is voor goedkope woofers blijf je hebben. Qua diepe bassen (dus niet luid, maar diep) kan Logitech nog wel iets leren hoor (en Logitech is verre van alleen op dat vlak).

Daar geef ik je gelijk in maar de meeste mensen luisteren toch naar muziek waar die boom van pas komt... Ook in films en games kan die boomerige klank wel leuk zijn...
Ze zorgen gewoon voor die extra "punch" wat al heel wat mensen tevreden stelt... Een cello die laag speelt zal die woofer idd niet mooi kunnen weergeven...

Awoujol

Legacy Member
Allabs zei:
Het volume kan je een beetje instellen (alhoewel het altijd te luid blijft) maar de boommerige klank die typisch is voor goedkope woofers blijf je hebben. Qua diepe bassen (dus niet luid, maar diep) kan Logitech nog wel iets leren hoor (en Logitech is verre van alleen op dat vlak).

helemaal mee eens. De creative en Logitech speakers zijn net goed om wat te gamen. Maar de echte muziek en film fan zal er zich niet mee tevreden stellen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan