Archief - wat kopen/niet kopen op beurs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

snake5555

Legacy Member
wat koop je op een computerbeurs en wat koop je niet op een computerbeurs?en waarom?

beemer

Legacy Member
Op een computerbeurs gaat het er volgens mij niet om wat je koopt maar bij WIE je koopt.

Ik let er bvb altijd op dat ik koop bij een gereputeerde handelaar/ gekende computerboer/ internetshop omdat ik geen risico wil nemen met de garantie.

Ik koop ook nooit tweedehandsmateriaal omwille van eventuele garantieproblemen.

Zorg er ook altijd voor dat je een factuur/ betalingsbewijs van je verworven goed ontvangt.

Ik vind het alleen jammer dat de computerbeurs tegenwoordig veel van haar oude glorie heeft verloren. Voor de nieuwste hardware moet je daar al lang niet meer naar toe gaan (op sommige uitzonderingen na). De helft van de beurs staat vol met handelaren in alternatieve inkt. Software is ook praktisch niet meer te vinden.

Tegenwoordig staan er ook meer en meer buitenlanders (nl) en mensen van vreemde origine waarbij je weeral de vraag kan stellen hoe het zit in geval van garantie want je moet of naar nederland of de exposanten hebben geen fysieke winkel of zelfs maar een (bestaand) adres waar je terecht kan in geval van.

Lo$eR

Legacy Member
high tech zeker niet: 1. grote kans op defect 2. prijs ios zelfe als in winkel
maar van die kleine "gadgets" zijn vaak goedkoper bv: usb sticks, muizen etc
scherm zou ik nooit op een compbeurs kopen

Beavis_69

Legacy Member
beemer zei:
De helft van de beurs staat vol met handelaren in alternatieve inkt.
Ze slaan u er echt mee om de oren eh :rofl:

beemer zei:
Tegenwoordig staan er ook meer en meer buitenlanders (nl) en mensen van vreemde origine waarbij je weeral de vraag kan stellen hoe het zit in geval van garantie want je moet of naar nederland of de exposanten hebben geen fysieke winkel of zelfs maar een (bestaand) adres waar je terecht kan in geval van.
Mja, dan heb je rechtstreeks garantie bij de producent veronderstel ik. Het kost je natuurlijk wel veel transportkosten als de frabrikant in het buitenland gelegen is.
Of mss hebben ze een webshop en enkel een magazijntje?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan