Archief - Wachten voor aankoop laptop?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jixop

Legacy Member
Hallo,
ik was eigenlijk van plan vorig jaar in spetember een nieuw laptop te kopen (gaming/school=3D modeling) maar op school zeiden ze dat we dat nog niet echt nodig hadden. Dus heb ik dat uitgesteld: hoe langer ik wacht hoe beter de pc voor tzelfde geld. Maar nu wordt ik mijn huidige pc toch wel stilaan wel echt beu.
Waarop zit ik te wachten? Sommige zeggen "wacht op dualcore", mijn vader (die niet echt veel van hardware afweet) zegt WinVista, ik denk dan eerder aan betere grafische kaarten voor lagere prijs, ...
Mijn budget lag vorig jaar rond €1600-€1800, nu mss wat hoger (€2000 :unsure:)
Kunnen jullie mij een paar redenen geven waarom ik zou effe moeten wachten met mijn aankoop? Weten jullie wat binnenkort op de markt zal uitkomen? Naar wat moet ik/kan ik al uitkijken?
Ik hoop dat ik duidelijk was (wat meestal ni is). Als ik mijn vraag anders moet formuleren zeg het maar.

Alvast bedankt

mvg

Jixop

Davion

Legacy Member
Kzou nog ff wachten tot Dell een mooie Intel Dual Core Yonah Pentium M in zijn laptops steekt tesamen met een 6800GO ofzo :)

SMa

Legacy Member
vroeg ik me ook al af :) men budget ligt ook rond de €2000
aankoop zal wel maar voor eind september zijn

wordt er ook niet veel verwacht van de mobile X1600?
en wanneer komen die nieuwe cpu's en graka's ongeveer?

:edit: http://www.mobilityguru.com/2005/12/05/ati_mobility_radeon_x1600/page8.html
is dus al uit, en scoort slechts 2596 3D Mark's (1024*768 no AA&AF)

hopelijk zijn er tegen september toch al (veel) betere kaartjes... voor €2000 mag dat wel imo
:edit:

Davion

Legacy Member
- Mobile X1600 ? kdenk niet dat dat beter gaat zijn dan een 6800GO
- CPUs komen binnenkort wel, graka's, 7800Go's zijn er al.

SMa

Legacy Member
ik kan men edit (die ik meteen achter men post had geschreven) niet saven :s
site lag eventjes plat denk ik, er kon geen verbinding meer gemaakt worden (enkel met games.telenet.be, de rest ging nog goed)

:edit: http://www.mobilityguru.com/2005/12/05/ati_mobility_radeon_x1600/page8.html
is dus al uit, en scoort slechts 2596 3D Mark's (1024*768 no AA&AF)

hopelijk zijn er tegen september toch al (veel) betere kaartjes... voor €2000 mag dat wel imo
:edit:

Jixop

Legacy Member
Davion zei:
- Mobile X1600 ? kdenk niet dat dat beter gaat zijn dan een 6800GO
- CPUs komen binnenkort wel, graka's, 7800Go's zijn er al.
7800go is er al; Is die dan niet beter? of gaat dat over mijn budget gaan?
(waar zoekte best een vergelijking want kvin da ni direct op google)

Davion

Legacy Member
7800GO gaat reteduur zijn, terwijl een 6800GO ook al zeer goed is voor in een laptop :)

[TFT]Poky

Legacy Member
ik heb een 6800go in mijn laptop en dat vliegt hoor :)
ik speel css, dod s en bf2 met alles op high

agent #2

Legacy Member
Check de Dell 9400, Intel Core Duo 1,66 GHz, 1024 MB DDR II, 7800 Go, 17 inch WXGA, 80 GB HD, DVD-writer, 3 jaar garantie
prijs: € 2066,00

Jixop

Legacy Member
alst dualcore is, welke kloksnelheden zijn dan al voldoende?
en die prijs van de dell 94000 klopt da? das wss met alles op max?
site geeft wa anders (weet ni goed wat ik moet zoekn op zo'n site)klikkie (dell inspirion 9400)

agent #2

Legacy Member
Jixop zei:
alst dualcore is, welke kloksnelheden zijn dan al voldoende?
en die prijs van de dell 94000 klopt da? das wss met alles op max?
site geeft wa anders (weet ni goed wat ik moet zoekn op zo'n site)klikkie (dell inspirion 9400)
Klik op 'selecteer'. Daarna kies je een van de 3 prijscategorieën, hoe lager de prijs hoe minder opties enzo. Kies dan 'configureer en bestel' en dan kan je zelf nog vanalles wijzigen.

LSDsmurf

Legacy Member
Je kan ofwel een dual-core Yonah kopen ofwel kan je nog een half jaar wachten op de eerste 64-bit Pentium M processors. Volgens geruchten zouden die processors in september/oktober uitkomen.

Jixop

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Je kan ofwel een dual-core Yonah kopen ofwel kan je nog een half jaar wachten op de eerste 64-bit Pentium M processors. Volgens geruchten zouden die processors in september/oktober uitkomen.
en ik veronderstel dat die 64-bit Pentium M beter is dan dual-core Yonah

LSDsmurf

Legacy Member
Jixop zei:
en ik veronderstel dat die 64-bit Pentium M beter is dan dual-core Yonah
Ja, dat is de volgende generatie. Die zou normaal iets sneller moeten zijn en enkele maanden later zou Windows Vista dan ook beschikbaar moeten zijn.

Maar of het de moeite is om te wachten, dunno. Je kan zo blijven wachten. Elke kwartaal komt er wel iets nieuw uit, hetzijn een nieuwe grafische kaart of een nieuwe processor of een volledig nieuw platform, ...

Jixop

Legacy Member
wat is dit? dat is toch ook 64-bit? (wel van amd)
ACER Aspire 5024WLMi AMD Turion™ 64 ML-34 processor (1MB L2 cache, 1.8 GHz, 400MHz)

zal pentium M beter zijn?

en AS5672WLMi: Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ Duo T2300 1.66GHz (FSB: 667MHz)?

btw wa is Yonah?

LSDsmurf

Legacy Member
Jixop zei:
wat is dit? dat is toch ook 64-bit? (wel van amd)
ACER Aspire 5024WLMi AMD Turion™ 64 ML-34 processor (1MB L2 cache, 1.8 GHz, 400MHz)
Dat is inderdaad een 64-bit processor. Intel heeft nog geen mobiele 64-bit processors, AMD heeft die wel al een tijdje.

zal pentium M beter zijn?
Ik weet niet, het is nogal moeilijk te zeggen. Het voordeel van laptops met het Intel Centrino platform is het hoge batterijleven maar dat maakt voor jou minder uit aangezien je eerder een desktop replacement zoekt.

Het grote voordeel van processors met AMD's Turion 64 processor is dat ze 64-bit aplicaties kunnen draaien maar op dit moment heb je daar nog niet veel aan. Na dat Windows Vista uitkomt ga je een pak meer 64-bit programma's beginnen zien maar misschien duurt het nog een jaar of 2 voordat dat echt ingeburgerd zit.

btw wa is Yonah?
Yonah is de codenaam van de Core Duo processor.

Grutman

Legacy Member
De 2de generatie Turion's zijn vergelijkbaar met de Pentium M's "Sonoma", ook qua stroomverbruik!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan