Archief - Vraagje over toshiba pc in carrefour

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DJDM

Legacy Member
Helloow all,

wat is jullie gedacht over de toshiba die tot morgen te koop is in de carrefour?

Het is een Satellite A100-233

centrino duo T2300
1 gig DDR2 533
60 gig hd

Maar mijn vraag ging eerder over de Intel 945GM Express

trekt dit op iets?

GhO$T

Legacy Member
je zal er alleszinds geen games mee moeten spelen als je dat bedoelt.

'trekt dit op iets' is nogal vaag hé, moest je es zeggen waarvoor je die laptop wilt gebruiken, gaan we beter kunnen inschatten als die voldoet voor u of niet.

Gamer

Legacy Member
tja, dat trekt op iets, maar een paar opmerkingen :

Core duo = goed voor multitasking
HDD = 5400 rpm of 4200 ?
onboard grafics = crap, ook geen upgrademogelijkheid.
welke soundcard ?

Soliber

Legacy Member
Wat voor geluidsstuff eigenlijk? Knippen en plakken of geavanceerdere dingen? :)

DJDM

Legacy Member
Geavanceerdere dingen :)

Heb is verder gekeken en ben op de HP Pavilion DV8228EA gestoten

Core duo T2300
1 gig DDR2
80 gig sata (geen id, prolly 5400 rpm)
geforce 7400 go 256 mb (128 eigen / 128 shared, shared zal rap af staan :) )
17" breedbeeld 1280 op 900 of zo iets)

leek iets beter geschikt voor mijn noden. Ook iets duurder :)

voor audio output zal er ook een externe interface op usb 2 of FW aan komen

bernardo

Legacy Member
DJDM zei:
Geavanceerdere dingen :)

Heb is verder gekeken en ben op de HP Pavilion DV8228EA gestoten

Core duo T2300
1 gig DDR2
80 gig sata (geen id, prolly 5400 rpm)
geforce 7400 go 256 mb (128 eigen / 128 shared, shared zal rap af staan :) )
17" breedbeeld 1280 op 900 of zo iets)

leek iets beter geschikt voor mijn noden. Ook iets duurder :)

voor audio output zal er ook een externe interface op usb 2 of FW aan komen

Hoeveel geld wil je besteden aan je laptop, ik wil wel eens rondkijken of ik niks beter vind.
Voorwat moet de laptop kunnen dienen?

tinbie

Legacy Member
Die Tohiba is zeker nix waard, die HP daarentegen wel.

En als hem toch voor muziek zal dienen, waarom geen Macbook ?
Je hebt hem als student al voor €1055 :)

DJDM

Legacy Member
Geen student meer :)

+ heb alle windows software al (ok, ik weet dat xp op mactel draait maat toch :) )

en uiteindelijk lijkt me die 17" widescreen toch ook handig in dat opzicht

skampy

Legacy Member
mocht ge ooit digitaal gaan draaien (serato ofzo), 17" is geen lachertje om mee te nemen hé. 'k zeg het maar.

GhO$T

Legacy Member
dacht net aan iets wat ik laatst gelezen had, misschien moet je toch nog es goed kijken op het net vooraleer je een dual core laptop koopt met de bedoeling van die voor audiotoepassingen te gebruiken.

Post van iemand op het tweakers.net forum (in topic over Dell inspiron 6400, ook laptop met dual core proc)
Ik lees op diverse fora dat er dus een bug in de Intel Dual Core zit! Het is onduidelijk of het de chip zelfs is, of de chipset. Blijkbaar worden er problemen gemeld met geluid. Het kwam aan het licht door gebruikers van Pro Tools. Ze merkten latency problemen op die ervoor zorgen dat er hick-ups, crackling noises en ticks in geluid voorkomen... net mijn probleem!!!

Voorlopig: geen oplossing! Intel steekt z'n kop blijkbaar in het zand...

Wie het zelf even wil bekijken - want het is allemaal vrij technisch en beetje boven mijn petje: zoek in google op: DUC Intel Dual core bug

Heb ik nou een gloednieuwe computer... :|


EDIT:

Computers that are running Windows XP Service Pack 2 and that are equipped with multiple processors that support processor power management features may experience decreased performance

Zie de link van Microsoft: http://support.microsoft.com/?kbid=896256

Vraag mij er niet meer over maar wilde het toch es vermelden, je ziet maar wat je ermee aanvangt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan