Archief - Vraagje over 3D Tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

promaxius

Legacy Member
Hallo,

Ik heb mijn oog laten vallen op deze samsung 3D tv
Samsung UE46D6200 3D LED SMART TV test prijsvergelijking prijs vegelijken Samsung UE46D6200 3D LED SMART TV

Ik zie op verschillende websites staan dat er 2D-naar 3D converter opzit, en op andere sites niet. Nogal vreemd.

Nu, is 2D content overtuigend 3D, en de moeite om extra voor te betalen moest ik een andere tv vinden van bevoorbeeld 300 euro meer met deze functie wel op?

Op welke manieren zou ik 3D kunnen kijken op deze tv?
-Via aankoop 3D blue ray speler?
-Huren van een 3D film via digibox ?
-Kan dit ook met gedownloade 3D films, of bestaan deze nog niet?
Moeten deze films aan bepaalde voorwaarden voldoen?

Ben nogal een noob op 3D vlak.

Groetjes,
en dank op voorhand.

Tribal

Legacy Member
Kan gewoon 3D weergeven, maar heeft idd geen 2D->3D conversie, is pas vanaf de D6500. Maar nog geen enkel merk heeft dit (2D->3D) al reeds goed voor elkaar.
Voor 3D te bekijken heb je nodig :
3D Blu-Ray speler, mediaplayer met 3D mogelijkheden of PS3
Bij telenet kan je (blijkbaar) al 3D filmen huren, en 3D content die je op het internet "vindt" kan je normaal ook bekijken.

promaxius

Legacy Member
Speelt de ps3 dan ook 3D bluerays?
Of zijn dat die onnozele 3D filmpjes met meegeleverd kartonnen brilletje?

Musk

Legacy Member
Ik zou persoonlijk nog niet teveel uitkijken naar die 3D.

Heb hier een pana GT30 en ik ben totaal niet onder de indruk van de 3D-mogelijkheden, terwijl die tv daar toch behoorlijk goed in zou zijn.


3D-films in de kinepolis storen me ook mateloos omdat de helderheid toch volledig naar de zak is.


Het is natuurlijk persoonlijk zoiets, maar ik denk dat er over een paar jaren wel wat leukere features zullen zijn op het gebied van 3D (Zonder bril bijvoorbeeld.)

Tribal

Legacy Member
promaxius zei:
Speelt de ps3 dan ook 3D bluerays?
Of zijn dat die onnozele 3D filmpjes met meegeleverd kartonnen brilletje?

PS3 speelt 3D BRD en games. Je mist enkel Dolby Digital TrueHD en DTS master als geluid (kan niet simultaan met 3D beeld), maar rest van de audioformaten is geen enkel probleem.

soulreaper

Legacy Member
Musk zei:
Ik zou persoonlijk nog niet teveel uitkijken naar die 3D.

Heb hier een pana GT30 en ik ben totaal niet onder de indruk van de 3D-mogelijkheden, terwijl die tv daar toch behoorlijk goed in zou zijn.


3D-films in de kinepolis storen me ook mateloos omdat de helderheid toch volledig naar de zak is.


Het is natuurlijk persoonlijk zoiets, maar ik denk dat er over een paar jaren wel wat leukere features zullen zijn op het gebied van 3D (Zonder bril bijvoorbeeld.)

Zonder bril is er nu al.

Toshiba komt in december met de 55ZL2 bril-vrije Quad HD 3D TV | 3DTV Magazine

Musk

Legacy Member
Dat weet ik, maar of dat op punt gaat staan is ook maar de vraag. (de nintendo 3DS is ook zonder bril)

soulreaper

Legacy Member
Musk zei:
Dat weet ik, maar of dat op punt gaat staan is ook maar de vraag. (de nintendo 3DS is ook zonder bril)

Voor de te verwachten prijs van die tv uit de link hoop ik maar dat ze het op punt hebben :rofl:

Hoe komt het dat je niet onder de indruk bent? Om eerlijk te zijn was ik ook niet echt onder de indruk van de 2 films die ik in de cinema heb gezien, maar ik kan niet uitleggen waarom. Misschien dacht ik dat je meer immersie had, meer het gevoel dat je in de film zat. Mijn zoontje vond het dan weer geweldig, die was met zijn handjes aan het proberen een vlinder te vangen :D

Musk

Legacy Member
wel, bij de start van de eigenlijke 3D film; waar gevraagd wordt van je bril op te zetten, kwam er zo'n cobra uit het scherm, dat vond ik knap en ik dacht 'als dit de hele film zo zal zijn is het wel de moeite'. (het was Transformers 3)


Maar het beeld is veel te donker, de ondertitels zijn vreemd, het TICKETJE IS DUURDER!


Dikke nonsens. :)

soulreaper

Legacy Member
Musk zei:
wel, bij de start van de eigenlijke 3D film; waar gevraagd wordt van je bril op te zetten, kwam er zo'n cobra uit het scherm, dat vond ik knap en ik dacht 'als dit de hele film zo zal zijn is het wel de moeite'. (het was Transformers 3)


Maar het beeld is veel te donker, de ondertitels zijn vreemd, het TICKETJE IS DUURDER!


Dikke nonsens. :)

En het ticketje gaat nog duurder worden als je Sony wil geloven. Zij willen dat de bioscoopganger gaat betalen voor de brilletjes...

bratislava

Legacy Member
Ik heb hier een 3D-TV staan, maar persoonlijk gebruik ik die 3D functie zo goed als niet. Eigenlijk bijna nooit. Al dat gedoe ook met die brilletjes. En het minste vuiltje of stofje op die glazen werkt storend.

Geef mij maar gewoon beeld. Veel scherper, vooral tijdens snel bewegende beelden (actiefilms).

Ik zou eerlijk gezegd nooit een 3D-TV kopen. Het is een hype, maar of die echt een standaard zal worden in zijn huidige vorm betwijfel ik toch. Of het moet heel veel verbeteren.

Musk

Legacy Member
De enige reden (voor mij) om een 3D-tv te kopen is dat de huidige 3D-modellen tegelijkertijd het beste 2D-beeld bieden.

promaxius

Legacy Member
Hallo,
Heb mij een samsung 3D- tv gekocht.
Morgen word deze geleverd.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om een 3D film af te spelen via usb stick?
Wat voor soort filmbestand moet dit zijn?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Schieten die brilletjes automatisch aan; bij films via usb? Hoe weet de tv dat dit een 3D bestand is?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan