Archief - vraagje ivm ASRock 775i915P-SATA2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flyingdutchman

Legacy Member
hoi, in navolging van mijn andere topic waar ik mijn mobo naar de zak heb geholpen heb ik een nieuw nodig (vind je 't vreemd ?) , nu na wat browsen op perfect-systems.nl (mijn favo winkel) heb ik een goede(kope) vervanger gevonden.

ASRock 775i915P-SATA2

linkies :
http://perfect-systems.nl/info.asp?info=66614\
http://www.asrock.com/product/775i915P-SATA2.htm

mijn systeem staat in mijn sig maar ik zal het hier maar es schrijve :
1x 250G SATA2 : S-ATAII
2x DVD : beuh
1x P4 3.2 Ghz : S775
2x 512 DDR geheugen. : DDR-RAM
1x geforce 6600 TD : PCI-e x16

mijn vragen omtrend dit mobo zijn :
- 1 x ATA100 IDE connector (supports 2 x IDE devices)
dat staat op de site. betekent dat dat ik daar mijn 2 DVDs op kan aansluiten ?
- 20 pin ATX power connector
ik heb een 24 pins . kan ik het nu niet voeden ?
- kan een DDR geheugen in een DDR2 slot ?
- kan ik een S-ATA op mijn pc aansluiten als die niet onderstend word ?

volgens de specs word dit ondersteund. maar ik ga toch om jullie mening (mss ervaring) vragen ,sinds ik hier altijd goede hulp krijg :)

AccuCore

Legacy Member
da moet werken! mss nog even de snelheid van uw ram noteren? maar daar gaat volgens mij geen enkel probleem inzitten!
ben niet zo een ASSrock fan maar ja se ieder zijn goesting he ;)

flyingdutchman

Legacy Member
wat is met asrock ?
toch 1 vraag.
als ik een mobo heb waar gewoon S-ATA in de specs staat (maar voor de rest wel helemaal ok is) kan ik er dan (mss dmv kabeltjes)toch s-ATAII op aansluiten ?? of is dit niet aan te raden door snelheidsverlies

RealFlub

Legacy Member
dit zou moeten gaan, van snelheid ga je niet heel veel merken hoor..

flyingdutchman

Legacy Member
nu heb ik nog 1 vraag, kunde DDR op DDR2 aansluiten ?
als SATA2 op SATA gaat

AccuCore

Legacy Member
neen ddr2 is niet compatible met ddr!
die pinnetjes zijn anders!
en sata1 en sataII zijn dezelfde aansluitingen enzo alleen dat je voor van een sataII hdd een sata1 hdd te maken meestal een jumperke op de hdd zelf moet verzetten(gebeurd soms ook automatisch)

en das gewoon een vooroordeel van mij over assrock, heb er nog niet veel slechte(defecten enzo) dingen van gehoord maar de levensduur is aanzienlijk kleiner dan van een A-merk en de overclockcapaciteiten zijn zeer gering ook heb ik al verschillende keren gehoord dat deze mobo's het voltage van de cpu niet stabiel houd(schommelt meestal naar benede)
soit ik wil u niet bang maken he! er zijn volgens mijn WETEN niet meer defecten mee dan met andere borden

Davion

Legacy Member
- Ja.
- Jawel.
- Neen.
- ? SATA2 HDD op SATA mobo gaat ja.

Vdroop is bij sommige bordjes iets hoger, maar over het algemeen is er niets echt mis met Asrock.

Hoort op Aankoopadvies, moved.

Davion

Legacy Member
Vdroop, is Vdrop of Vloss, maw verlies van de vcore onder load :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan