Archief - Voordeligste 3G provider voor tablets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stinoken

Legacy Member
Morgen ga ik een samsung galaxy tab 10.1 met 3G kopen en ik vroeg me af wat de voordeligste provider is.
Ik weet dat mobilevikings goed is voor smartphones maar ik geloof dat ze geen 3G leveren voor tablets?
Voor de rest ben ik geen hevige gebruiker. Elke dag na het werk 's nachts zo eens 15 minuutjes en in het weekend wat meer.

Oij

Legacy Member
volgens mij kan je wel gewoon met MV op je tablet surfen en dit met 3G.
Ik zie niet in waarom dit een probleem zou moeten zijn.
Gewoon een simkaartje voor data-only en ge zijt vertrokken.

Swagger

Legacy Member
Idd, dacht ik toch ook? 3G is 3G, gewoon sim erin & gas geven!

Yank

Legacy Member
MV kan perfect, maar hun dekking qua 3G is wel een pak minder dan bij Proximus/Mobistar, als je even googlet of op de site/blog/fb/twitter van MV kijkt, vindt je wel een kaartje met de dekking.
niet dat je op EDGE je mails niet kunt controleren of kunt chatten, maar streamen en sites met veel multimedia zal wat ambetant zijn.

stinoken

Legacy Member
Even opzoekwerk gedaan:

Proximus : 165 euro per jaar - 1GB data/maand
Mobistar : 180 euro per jaar - 1,5GB data/maand
Mobile Vikings : 144 euro per jaar - 2GB data/maand

Mobile Vikings is het goedkoopst maar aangezien Yank zegt dat de dekking van MV een pak minder is dan zal ik voor Proximus gaan aangezien ik toch genoeg zal hebben met 1GB denk ik.

Twinturbo

Legacy Member
MV gebruikt het Base netwerk.

Je moet de dekking vergelijken tussen de providers op de plaatsen waar je het meeste gaat zijn. "Op den boeren buiten" bv ga je met elke provider edge hebben... dichter bij de steden zal dit verbeteren.

stinoken

Legacy Member
Ik ben veel in Antwerpen en zelf woon ik in een dorp vlak naast Antwerpen dus niet echt op den boerenbuiten

SpeedFreak.be

Legacy Member
Hmm wil hier ook even een vraag kwijt .... Ik zit ook aan een tablet met 3G te denken (heb nu een IPad 1 16GB wifi), maar nu het volgende ik zit regelmatig in het buitenland (Nederland, Duitsland) nu is mijn vraag welke is in dat geval het goedkoopste en heeft de beste dekking? Ook erbij betrekkend dat mijn GSM bij proximus loopt (geen smartphone) en mijn gewone telefoon en I-net bij Belgacom

Twinturbo

Legacy Member
Antwerpen, luchtbal, Merksem zitten op hspda. Vanaf Ekeren zit je terug op edge. Andere gemeentes ben ik niet zeker van.

stinoken

Legacy Member
Met mijn gsm ben ik bij proximus en als ik thuis mijn internet opzet dan komt er een 'H' boven het logo dus is er in zwijndrecht ook hsdpa geloof ik?

stinoken

Legacy Member
Ik denk dat ik wel bij Proximus blijf. 1gb zal wel genoeg zijn. Behalve als ik wat games apps wil downloaden en die dan nog moet updaten etc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan