Archief - Voeding voor HD6990

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

inspiratieloos

Legacy Member
Dag iedereen,

ik heb onlangs nieuw systeem in elkaar gestoken bestaande uit een

Asus LGA2011 mobo met 3930k cpu, 16 gb RAM, SSD + HD.
Nu als graka heb ik een HD 6990 en mijn voeding is een Antec HX650.

Is deze 650watt voeding genoeg om dit systeem te draaien?
Op de doos van de graka staat min 750 watt, maar uit reviews lees ik dat de graka een TDP heeft van 430 watt? dus ruim voldoende denk ik dan?

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats : Indien voor games (en geen rendering): Jammer, wat een geldverspilling.
In de tweede plaats : Ja, die voeding zal zeker ruim voldoende zijn.

inspiratieloos

Legacy Member
phate_13 zei:
In de eerste plaats : Indien voor games (en geen rendering): Jammer, wat een geldverspilling.
In de tweede plaats : Ja, die voeding zal zeker ruim voldoende zijn.


Alvast bedankt, dan hou ik de voeding. :)

Voor de rest draai ik autocad en solidworks voor het werk en
gebruik ik ook heel veel Photoshop/indesign/premiere (maken van reclame banners van 5+ meter lang etc)

Dus hopelijk draait het systeem daarmee goed.

phate_13

Legacy Member
Dan heb ik daar niets over gezegd. ;)
Al had ik ook een andere GPU gekocht, de HD6990 is de luidste kaart die al ooit op de markt is gekomen. (AnandTech - AMD's Radeon HD 6990: The New Single Card King) Een crossfire opstelling was interessanter geweest. (En zeker met de HD7xxx kaarten die vlak voor de deur staan.)

Maar buiten de geluidsoverlast ben ik er wel redelijk hard van overtuigd dat je je zeer goed zult kunnen amuseren met dat systeem. :)

(In die link zie je overigens ook het stroomverbruik van een volledig systeem met HD6990. Hier wordt een 550 Watt uit het stopcontact getrokken, wat met een efficiency van 86% van de voeding betekent dat er zo'n 480 Watt van de voeding gevraagd wordt. ;))

inspiratieloos

Legacy Member
Super!

Wel ja ik wou oorspronkelijk ook wachten maar ik heb dan via het forum hier een HD6990 gekocht, quasi nieuw met factuur voor 400 euro.
Dan werd die kaart terug interessanter :p.

Nuja dan kan ik beginnen met in elkaar te knutselen.


Dit mag gesloten worden.

phate_13

Legacy Member
Hmmm, dat is best interessant inderdaad, veel plezier er mee alleszins!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan