Archief - voeding probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sheebs

Legacy Member
hi, ik heb in een wilde koopbui mij een Geforce 7800GS extreme aangeschaft, natuurlijk was ik zo dom om niet de voeding te checke, wat blijkt: dit kaartje verist toch een voeding van een goeie 400 W en ik heb ff mijn dellke opgengedaan en wat blijkt :s ik heb amper 170 W:love:

tene erste vind ik et al vreemd, kan een Geforce 6600 dan ook trekke met amper 170?

nuja wat mijn eigelijke vraag is, geld voor nieuwe voeding is geen probleem, alleen installeer ik het graag zelf, ik heb effe mijn oude voeding bekeke en wat me opviel is dat alle draadjes in die voeding verdwijnen, er zijn dus geen aansluitingen aan de buitenkant, is dit normaal? en als ik een nieuwe voeding koop is deze makkelijk te instalere? of kan ik beter meteen een pc winkel de klus late klare. in geval van makkelijk zelf te doen: hoe zit het dan met die draadjes?
de draadjes: check foto (niet mijn voeding) :http://www.sip.be/hardware/stroomblok-kl.jpg
ik denkd at ik tot de wijze opmerking gekome ben dat die draadjes vastizitte aan de voeding en dat je dus je oude voeding MET draadjes wegdoet en de nieuwe met draadjes erin gooit en dan gewoon de aansluitingen maakt? is dit correct? :p en zijn die aansluitinge dan moeilijk, ik wil zegge: kan je vb de aansluiting voor een CD drive in de moederboird stoppe waardoor alles kapot gaat? of heeft elke aansluiting zijn eigen groote, vorm, ed waardoor je niet kunt misse?


mvg

Djefferd

PS goeie voedings merken altijd welkom

solix

Legacy Member
Voor een voeding aan te sluiten terwijl je er niets van kent (neem ik aan :p) dan kan je best eens door iemand laten doen die er iets van kent(in je buurt ofzo).
Goede voedingen: Antec - Ocz - Tagan - Enermax - Seasonic

sheebs

Legacy Member
ik ken er idd niks van:p maar ik wil gewoon weten of een leek (zoals djefferd aka me) het zou kunnen adh van bijgevoegde handleiding ofzo. ik heb gewoon geen zin om een voeding te kope en dan te zien dat het nie lukt en dan naar pc winkel gaan: kun je DEZE voeding er instoppe voor mij :p

het is OF ik koop zelf en doe het zelf (of met vriend ofzo) OF ik koop e laat hem instalere in pc winkel.

en nu gene reacties van: 'late doen in winkel' als je er zelf niks van kent. ik wil mense met verstand late vertelle :p

sheebs

Legacy Member
ja het lijkt idd niet moeilijk aangezien elke connectie andere grootte enzo heeft, je kan eig nie missen.

maar heeft elke voeding dezelfde afmetingen enzo? dat het toch wel past in mijn dell he ;)

solix

Legacy Member
Normaal moet dat gaan (maar ja wat is tegenwoordig normaal :p)

CtrlAshDel

Legacy Member
niet elke voeding is even groot maar meestal wel even breed (ik dacht 5,9"), hangt dus af welk 1 dat je op het oog hebt bijvoorbeeld => http://www.tones.be/shop_producten.php?cat=420 <= en bij de meeste zie je de afmetingen, moet je maar es zien of dat in je case zal passen normaal gezien wel natuurlijk

sheebs

Legacy Member
waarom is bij heel veel voedingen de ventilator naar bove benede gericht? boven zit toch de kap?

JackF

Legacy Member
Het is niet de bedoeling dat de voedingsfan naar de top van de case blaast. Het is de bedoeling dat de fan naar het moederbord gericht is

Davion

Legacy Member
Koop u een Antec/Enermax/Tagan van 400W+ en ge zit goed, voedingen zijn allemaal ATX, dommige zware voedingen zijn alleen iets langer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan