Archief - Voeding + Grafka AGP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jarre_123

Legacy Member
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe grafische kaart te kopen voor mij agp moederbordje, omdat ik het allerbeste uit agp wil persen heb ik gekozen voor een 7800gs, ik had ook een nieuwe voeding op oog omdat ik met mijn 300W dit niet zal kunnen trekken.
Nu heb ik dit samengesteld, lijkt dit in orde?

LC-Power 550W Super Silent 12cm fan Black Edition Revision 2 € 40,00 € 40,00
XFX 7800GS 256mb Extreme Edition DDR TV-out/DVI AGP8x € 355,00 € 355,00

De grafische kaart is standaard al wat overgeclocked, daarmee dat ie wat duurder is maar de goedkope voeding maakt dit wel goed. De voeding lijkt te goedkoop om van degelijke kwaliteit te zijn maar na wat opzoekingswerk lijkt dit toch nog een tamelijk degelijke voeding te zijn,of vergis ik mij?
En dan nog,met 550W kom ik zeker wel toe. Zou dit een goede aankoop zijn of niet?

Alvast bedankt :niceone:

(ps: Prijzen zijn van jaha.be, dit is wel een betrouwbare site voor aankopen te doen denk ik?)

Davion

Legacy Member
Goede aankoop, is ook goede voeding idd :)
Jaha is zeker te vertrouwen, JackF, de baas dervan zit hier ook soms :)

jarre_123

Legacy Member
Bedankt voor de snelle reply's ;)
Maakt die 14cm fan veel uit tov die 12cm fan sheep?
Ik had er ook eerst gedacht die te pakke,maar ik dacht dat dat niet zoveel zou uitmaken, is mss stiller en beter gekoeld dan die met de 12cm?

mmaarrtteenn

Legacy Member
Ik heb ze ook gekocht in Jaha, binnen de drie dagen was ze geleverd (met weekend ertussen ^^)

jarre_123

Legacy Member
En jij bent tevreden over die voeding mmaarrtteenn?
Sorry voor de vragen,wil gewoon zeker zijn dak een goede aankoop doe :p

SMa

Legacy Member
jarre_123 zei:
Bedankt voor de snelle reply's ;)
Maakt die 14cm fan veel uit tov die 12cm fan sheep?
Ik had er ook eerst gedacht die te pakke,maar ik dacht dat dat niet zoveel zou uitmaken, is mss stiller en beter gekoeld dan die met de 12cm?
ik heb hier ook nog een LC Power gehad & die werd echt enorm warm,
dus begon de fan telkens op maximum te draaien (zelfs al bij gewoon idle)
en met een 14cm zou dit geen probleem meer mogen zijn
bovendien zal hij stiller zijn omdat de fan op lagere snelheid meer lucht kan verplaatsen dan een 120mm fan

jarre_123

Legacy Member
okeej, de 14cm it is :niceone:
Bestelling gaat binnen een klein 2maanden pas zijn hoor, kzal jullie dan late wete oft goede aankopen geweest zijn :D

SMa

Legacy Member
jarre_123 zei:
okeej, de 14cm it is :niceone:
Bestelling gaat binnen een klein 2maanden pas zijn hoor, kzal jullie dan late wete oft goede aankopen geweest zijn :D
tegen dan is er al lang nieuwe, betere hardware :ironic:

jarre_123

Legacy Member
Betere,nieuwere hardware voor een agp-moederbordje? Dat betwijfel ik hoor :D
Mss dalen de prijizen dan wat,dat komt alleen maar goed uit :p

mmaarrtteenn

Legacy Member
jarre_123 zei:
En jij bent tevreden over die voeding mmaarrtteenn?
Sorry voor de vragen,wil gewoon zeker zijn dak een goede aankoop doe :p

momenteel moet die maar een kleine config trekken, maar doet het goed ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan