Archief - Videokaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Rest van je systeem? Vooral wat voor voeding heb je steken? (En van wat voor kaart kom je?)

filipmoors

Legacy Member
phate_13 zei:
Rest van je systeem? Vooral wat voor voeding heb je steken? (En van wat voor kaart kom je?)

XFX ProSeries 750W XXX Edition
Corsair Vengeance 8gb
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz
Asrock Z68 EXTREME4 GEN3
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100

phate_13

Legacy Member
Geen huidige videokaart? Of heb je dit systeem nog niet aangeschaft?

Anyway, ik zou zelf altijd voor de goedkoopste variant gaan van een GPU, buiten als je voor een kleine(!) meerprijs een voorkeur hebt qua merk, je speciaal op stilte bent gesteld of wilt overclocken (edities met speciale koelers), er een game bij zit die je zou willen spelen, andere speciale eigenschappen.
Maar dat zijn allemaal persoonlijke keuzes. :)

Flatline

Legacy Member
de sapphire zonder twijfel, heb deze zelf in mijn systeem zitten en draait alles vlotjes

filipmoors

Legacy Member
phate_13 zei:
Geen huidige videokaart? Of heb je dit systeem nog niet aangeschaft?

Anyway, ik zou zelf altijd voor de goedkoopste variant gaan van een GPU, buiten als je voor een kleine(!) meerprijs een voorkeur hebt qua merk, je speciaal op stilte bent gesteld of wilt overclocken (edities met speciale koelers), er een game bij zit die je zou willen spelen, andere speciale eigenschappen.
Maar dat zijn allemaal persoonlijke keuzes. :)

Dit styteem is nog niet aangeschaft. Het is vooral voor black ops te spelen en BF3. Hoe stil, welk spel er bij zit,.. maakt me niet veel uit eigenlijk. Ik wil gewoon een goede videokaart. Overlocken is miss iets voor in de toekomst.

phate_13

Legacy Member
Dan zou ik gewoon voor de goedkoopste versie gaan.

Toch ook nog even melden dat je ook met een 650Watt voeding ruim genoeg marge hebt voor crossfire. En dat je normaal met een Extreme 3 ook zou moeten toekomen.

filipmoors

Legacy Member
phate_13 zei:
Dan zou ik gewoon voor de goedkoopste versie gaan.

Toch ook nog even melden dat je ook met een 650Watt voeding ruim genoeg marge hebt voor crossfire. En dat je normaal met een Extreme 3 ook zou moeten toekomen.

ja maar als ik in de toekomst miss 2 kaarten ga steken dan is die 750 miss beter

phate_13

Legacy Member
Met 2 HD6950's (= crossfire) en overclock van de CPU, kom je zelfs toe met 550Watt. Met 650Watt heb je dus wel degelijke een ruime marge. Als je dan ook nog eens 10 harde schijven, 10 fans, ... en je GPU's gaat overclocken en ... . Dan heeft het wellicht wel nut om een 750Watt voeding te nemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan