Archief - versterker + boxen voor bluray-films

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Giovanny

Legacy Member
Hoi,
wij zoeken een nieuwe versterker + boxen voor films. We spelen voornamelijk blu-rays af dus dit mag wel iets deftig zijn.

We zijn eigenlijk aan't twijfelen tussen een deftige soundbar of een 5.1 systeem. Is zo'n soundbar wel een goede keuze?

Ik dacht aan een Onkyo-versterker + Yamo boxen

Het budget ligt rond €500.

Alle hulp welkom.

Iphigeneia

Legacy Member
Giovanny zei:
Hoi,
wij zoeken een nieuwe versterker + boxen voor films. We spelen voornamelijk blu-rays af dus dit mag wel iets deftig zijn.

We zijn eigenlijk aan't twijfelen tussen een deftige soundbar of een 5.1 systeem. Is zo'n soundbar wel een goede keuze?

Ik dacht aan een Onkyo-versterker + Yamo boxen

Het budget ligt rond €500.

Alle hulp welkom.

Beste,

De soundbars voor de prijs rond de 500 euro zijn niet de moeite, dit omdat er geen losse sub bij zit en dat is jammer, maakt het toch allemaal wat hol klinken.

Echter zijn er ook mooie 2.1 setjes te koop (kijk naar Bose 2.1 voor 555 euro).

Mvg,

Giovanny

Legacy Member
Ik ben hier al heel den avond aan't opzoeken en ik kom ENKEL soundbars tegen MET aparte subwoofer... :oink: Prijs van €400 tot €700 voor merken als Panasonic, Pioneer, Samsung, Sony...

Bose...?? :wtf: mneee, dat is niet direct ons ding. :)

eyn093

Legacy Member
Ik zou eerder wegblijven van soundbars en vooral Bo$e ,weinig bang for the buck.
Combo Onkyo en Yamo zal wel OKE zijn ,maar ik zou toch m'n budget optrekken.Voor 500€ zal je niet veel hebben imo.
Eventueel starten in een 2.0 opstelling en dan verder uitbouwen ?

eyn093

Legacy Member
Indien tweedehands een optie is kan je hier eens kijken https://www.beyondgaming.be/archive/bs-audiovideo-apparatuur.214/onkyo-tx-sr607-zwart.850736

Geen high-end maar zeer degelijk (ik heb zelf ene ).

Voor boxen zal je zelf eens moeten gaan luisteren,smaak is nogal persoonlijk ;)

Zelf heb ik als fronts en surrounds Monitor Audio Radius HD 90,kosten 200€ stuk.R90HD | Radius HD | Monitor Audio
Als center speaker heb ik MA Radius HD 180 ,250 € stuk
R180HD | Radius HD | Monitor Audio.
Met deze heb je (vind ik ) al een zeer degelijke setje,heb je dan nog enkel een subwoofer nodig.

Maar zoals eerder gezegd ,je moet ook niet alles in 1x kopen.
Begin met een degelijke AV versterker + 2 goede boxen ,2.0 dus.
Je kan dan altijd uitbreiden zoveel je wil .

KenHas

Legacy Member
Bij elke soundbar zit er volgens mij een aparte (meestal draadloze) subwoofer.

Heb zelf de combinatie Onkyo - Yamo (toevallig geabonneerd op ibood ? ;))
Geluid is echt helder met die combo maar mis toch wel iets vergeleken met mijn vorige Pioneer versterker. Maar weet niet echt hoe ik het juist kan uitleggen. Ontbreekt net dat beetje "umph". Het geluid van mijn Pioneer was precies "krachtiger".

Mijn volgende zal weer pioneer of yamaha zijn. Maar ja, heb de onkyo nog maar paar maanden staan dus de vriendin stelt haar veto om nu al een andere versterker te zetten :$

Roald

Legacy Member
Je kan inderdaad beter doen wat hier al gezegd is, voor een 2.0 opstelling gaan en daarna eventueel uitbreiden. Dan ga je betere geluidskwaliteit hebben als bij een 5.1 setje van 500 euro. Luister dus maar naar eyn093 :p

Voor de specifieke versterker en luidsprekers moet je je budget eerst bepalen en dan kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik denk dat je voor 500 euro al iets moois kan vinden op de tweedehands markt als je dat wil.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan