Archief - usb stick 3.0

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

camino

Legacy Member
Iemand een idee waar je nog usb 3.0 sticks kan kopen?

Bij conrad verkopen ze dat merk ik, zijn er nog sites (moete wel naar blegie verzenden).

Of winkels waar je zelf in de streek van gent kan achter gaan ofzo?

Vind het nogal triest je deze nergens vind, mediamarkt oostakker; a zo ne winkel en ze hebben alleen maar 2.0 liggen.

Ik heb nu al een laptop met 3.0 op en een nieuwe pc binnenkort met 3.0, zou zonde zijn ik geen usb stick heb met 3.0

Ik zie wel enorme verschillen in prijzen en in snelheden, de betaalbare zijn die van 120mbits lezen en 70mbits schrijven, alle anderen liggen al een stukske hoger maar behalen wel minstens het dubbele van snelheid.

camino

Legacy Member
St0wned zei:
op alternate.be gaan ze er wel hebben

Er zijn er een 8tal op, eens de prijzen vergelijken se, merci, als er nog mensen zijn die sites weten of er kennis over hebben, vuur maar af.

Bv die snelheden; mss heel domme vraag maar kga ze toch stellen, is het echt nodig om eentje van 240mbits te hebben of is 120mbits ook al snel genoeg? Maakt dat veel uit of ligt het ook deels aan de laptop of pc die die snelheden ofzo moet aankunnen?

Op pixmania.be hebben ze er precies ook.

Word wel moeilijk om na te gaan welke ik beste neem.

Yank

Legacy Member
240mbits (= 30MB/s) is nog bijna haalbaar op een USB2.0 poort, 't is maar de echt duurdere modellen die rap genoeg zijn om baat te hebben bij zo'n USB3.0 poort.

Persoonlijk vind ik zo'n dure USB-sticks niet echt interessant, ik heb een kleine oude stick voor wat kleine bestandjes op te zetten, voor grote bestanden zou ik een 2.5" HDD op USB3.0 en/of eSATA nemen.

camino

Legacy Member
Yank zei:
240mbits (= 30MB/s) is nog bijna haalbaar op een USB2.0 poort, 't is maar de echt duurdere modellen die rap genoeg zijn om baat te hebben bij zo'n USB3.0 poort.

Persoonlijk vind ik zo'n dure USB-sticks niet echt interessant, ik heb een kleine oude stick voor wat kleine bestandjes op te zetten, voor grote bestanden zou ik een 2.5" HDD op USB3.0 en/of eSATA nemen.

Deze hier bv is toch veel sneller denk ik dan degene die je in de winkel kan kopen?

Verbatim USB-stick 32GB Stor' N GO 3.0


Lezen:

120 MB/s

Schrijven:

70 MB/s

Geheugencapaciteit:

32 GB



Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Yank

Legacy Member
Deze is zeker snel genoeg om van USB 3.0 gebruik te maken, maar ook aan een behoorlijke prijs imo.
Voor hetzelfde geld heb je een simpele USB 2.0 stick van 2-4GB en dan nog een compacte 500GB op eSATA/USB3.0.
Als je dat voor jezelf de moeite vindt voor die 32GB altijd bij te hebben, is het het wel waard.

camino

Legacy Member
Yank zei:
Deze is zeker snel genoeg om van USB 3.0 gebruik te maken, maar ook aan een behoorlijke prijs imo.
Voor hetzelfde geld heb je een simpele USB 2.0 stick van 2-4GB en dan nog een compacte 500GB op eSATA/USB3.0.
Als je dat voor jezelf de moeite vindt voor die 32GB altijd bij te hebben, is het het wel waard.

Tis films in HD van de ene naar de andere pc te brengen :).

Of het zou al moeten zijn dat er zoiets bestaat dat de films die op je laptop staan je deze via draadloos op je pc kan zetten, weet niet of dat al bestaat zoiets?

Smashy

Legacy Member
ja ze noemen dat een draadloos netwerk...

hoe maakt die laptop verbinding met internet? via access point of draadloze router?

camino

Legacy Member
Hetgeen ik kan zijn foto's van mijn iphone en ipad draadloos overzetten naar mijn pc of laptop, ik moet dan zo'n adres ingeven bovenaan.

Ik heb geen of weinig ervaring met wifi te gebruiken, mijn films die op mijn laptop staan die zet ik eerst altijd over op usb stick en dan zo de usb stick in de pc en zo de films op de pc zetten.

Dus mijn vraag is; hoe doe je dat dan om mijn films die op de laptop staan over te zetten naar mijn pc via wifi?
Is dat dan ook een adres ofzo invoeren, weet ik veel?

Draadloze router heb ik uiteraard,laptop heeft sowieso wifi, nu hebk zo'n usb dongle gekocht voor wifi op de pc te ontvangen.

High gain wireless N usb adapter 300mbps tp-link

M_K_

Legacy Member
gewoon zorgen dat vaste pc en laptop met zelfde router verbonden zijn en dan kan je bij netwerken gewoon de laptop ertussen zien staan en dan moet je gewoon op je laptop de bestanden delen en kan elke pc in je netwerk hieraan

camino

Legacy Member
M_K_ zei:
gewoon zorgen dat vaste pc en laptop met zelfde router verbonden zijn en dan kan je bij netwerken gewoon de laptop ertussen zien staan en dan moet je gewoon op je laptop de bestanden delen en kan elke pc in je netwerk hieraan

Bestanden delen? Is dat zo'n thuisnetwerk aanmaken ofzo en je zo'n code krijgt ofzo? Sorry, ken er echt niks van :).

Laptop en pc staan idd op zelfde netwerk/router.

update; aha, ik zien het, rechtermuisklik op de film en dan kan ik delen nemen,


Thx..... M k
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan