Archief - ups!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AccuCore

Legacy Member
kwil meneige nen ups aanschaffen! nu zit het probleem da ik niveel merken ken die dit in hun assortiment hebben(Belkin/mge en APC )
heeft er hier iemand ervaring met ups-en?
en weten jullie per ongeluk eentje met veel PRULLEN aan? :p
met die prullen bedoel ik VEEL softwarematige informatie :) dus veel volt grafiekjes en dingetjes om te monitorren etc :crazy:

allee dus even kort wat zoek ik in een ups:
-moet mijn file server veilig kunnen afsluiten bij power failure
-niet al te krachtige ups(men file server is nu niet echt een ZWAAR machien)
-de grote of vorm speelt niet veel rol alhoewel ik wel uitkijk naar eentje in de vorm van een pc!(da ga hier makkelijker staan dan en rackmount ups of zo :) dan kannek die gewoon naast mijn server zetten dat ook maar een gewoone pc is!)
-uitgebreide softwarematige interface! mag verbinding maken via usb maar mag ook via serieele kabel!
-liefst een ups met surge protection op stopcontact maar ook op ethernet kabel(geen vereiste maar mag wel )
- MAXIMUM prijs 200euro(liefst minder maar 200 euro hebbek ervoor over ze! als hij voldoet aan mij bovenstaande eisen!)

bedankt

Davion

Legacy Member
Ge hebt 2 soorten UPS'en, Actieve en Passieve, Actieve UPS'en, daar zit u PC op een batterij, die batterij word constant bijgeladen, bij stroomfailure hoeft de software alleen maar uit te schakelen, bij Passivekt ge op netstroom, maar ook daar wordt de batterij opgeladen, echter wanneer de stroom uitvalt, schakelt die bliksemsnel over naar de batterij..

Het is vanzelfsprekend dat Actieve een pak duurder zijn.

R-evolution™'

Legacy Member
en is bliksemsnel snel genoeg om u pc nie down te late gaan ?

AccuCore

Legacy Member
het gaat hier over enkele miliseconden! uw (kwaliteits)voeding kan dit zonder rpobleem trekken en opvangen! voedingen zijn daarvoor gemaakt met als reden dat het eliktriciteitsnet niet overal even stabiel is zoals in vlaanderen! wij hebben ormaal gezien altijd +-230volt uit onze stopcontacten maar bijvoorbeeld in amerikaanse grootsteden hebben ze veel fluctuaties in het voltnet! dit kan gaan tot maar 90volt(die werken dan wel met 110volt he :) ) of zelf het ff uitvallen van de elictriciteit!
(heb dit gelezen op een reviewsite van een ups! omdak er nogal achter zoek de laatste tijd :) )
dus kort antwoord : ja uw pc valt ni uit :)

voor de mensen die meer willen weten over een UPS : http://en.wikipedia.org/wiki/Uninterruptible_power_supply
en dan ook de nederlandse DUIDELIJKE EN VOORAL UITGEBREIDERE uitleg http://www.knudde.be/index.php?page_name=ups
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan