Archief - Upgraden medion pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SiM0

Legacy Member
Ik ben van plan om mijn medion pc te gaan upgraden omdat ik recente spellen zoals battlefield 3 net iets vlotter wil kunnen draaien. Het gaat om een medion akoya p7300d met volgende specificaties:


-Moederbord: MSI MS-7502 (OEM bord)
-Processor: Intel Q8200
-Graka: Nvidia GeForce 9600GT
-RAM: Samsung DDR2-666 4GB
-HDD: Western Digital WD10EACS-22D6B0 1000GB
-Voeding: Niet zeker hiervan, maar op internet heb ik 400Watt gevonden.


Het is duidelijk dat de graka bottlenecked bij games, dus ben ik van plan om die te gaan upgraden. Echter zit ik met een probleem. Het gaat hier om een medion pc met waarschijnlijk een zeer slechte voeding die geen 400 Watt kan leveren zoals hij beloofd. Als ik dus een nieuwe graka ga steken, kan de voeding het ofwel niet aan, ofwel gaat hij het meteen begeven en zit ik met grote stukken.

-Is het slim om enkel de graka en voeding te upgraden?
-Zoja: Welke graka/voeding raden jullie mij aan. (Max budget = €150-200)
-Zonee: Wat raden jullie mij wel aan?


Alvast bedankt. :)

piemel

Legacy Member
HD 5770. 400W voeding zou dit moeten kunnen trekken denk ik.

[HoD]

Legacy Member
Medion desktop pc's zijn meestal zeer nipt bemeten. Heb je specs van de voeding? Je kan de case openen en een foto nemen van de zijkant ( voorbeeld ). We moeten specifiek weten hoeveel amp de 12v lijn voorziet.

SiM0

Legacy Member
Is denk ik al niet meer nodig. Uit deze test blijkt dat die 5770 een stuk minder verbruikt dan de 9600GT die ik nu heb. Ik denk dat deze dus gewoon gaat werken?

Vergelijkingstabel | Hardware.Info Nederland

Maar als ik dan deze vergelijkingstabel bekijk... Need some help. :s

EDIT:
Heb m'n kast open gehad en het is dus inderdaad een 400Watt voeding. Foto van de zijkant heb ik niet kunnen nemen omdat ik op dit moment niet over een goede camera beschik. Wanneer m'n nieuwe gsm binnenkomt zal ik proberen een foto te nemen. (Dinsdag/woensdag)

ATI

Legacy Member
SiM0 zei:
Is denk ik al niet meer nodig. Uit deze test blijkt dat die 5770 een stuk minder verbruikt dan de 9600GT die ik nu heb. Ik denk dat deze dus gewoon gaat werken?

Vergelijkingstabel | Hardware.Info Nederland

Maar als ik dan deze vergelijkingstabel bekijk... Need some help. :s

EDIT:
Heb m'n kast open gehad en het is dus inderdaad een 400Watt voeding. Foto van de zijkant heb ik niet kunnen nemen omdat ik op dit moment niet over een goede camera beschik. Wanneer m'n nieuwe gsm binnenkomt zal ik proberen een foto te nemen. (Dinsdag/woensdag)

Je moet daarom geen foto nemen,schrijf gewoon op papier wat er op staat en post het dan hier.

mdgf

Legacy Member
Er staat een tabelletje op met de rails, we moeten de 12v rail(s) weten.

Is denk ik al niet meer nodig. Uit deze test blijkt dat die 5770 een stuk minder verbruikt dan de 9600GT die ik nu heb. Ik denk dat deze dus gewoon gaat werken?
Zeker NIET waar. Hardware.info durft wel eens serieus de mist in te gaan.
2 bronnen die ik veel meer vertrouw:
NVIDIA GeForce 9600GT 512MB G94 Tested - Power Consumption Tests :: TweakTown USA Edition
Power Consumption : Nvidia's GeForce 9600 GT Tested
Bij beiden verbruikt de 9600gt minder dan een 3870, bij hwinfo is dat 60W meer.
Bovendien zou de 9600gt meer verbruiken dan de 9800gt :crazy:.

mdgf

Legacy Member
Mjah, een 5770 zou ik daar wel op durven proberen.

Je hebt wel een 6pins pci-e aansluiting nodig, ik dacht dat een 9600gt dit sowieso ook nodig had, maar blijkbaar bestaan er 2 varianten van die kaart en heeft er maar 1 extra stroom nodig.

M_K_

Legacy Member
SiM0 zei:
Ik heb een PCI-E 16x slot waar m'n 9600GT atm inzit.

met 6pins pci-e bedoelen we een aansluiting van je voeding, want de 5770 krijgt niet genoeg stroom via het mobo alleen

SiM0

Legacy Member
En is er een manier om dat te weten te komen zonder m'n kast weer open te doen? Met bv pcwizard?

SiM0

Legacy Member
Heb daarnet mijn case nog maar eens open gehad en mijn videokaart heeft inderdaad een 6pin aansluiting. Heb ook maar al even de afmetingen opgemeten:

230*100 en hij kan nog ongeveer 14cm langer zijn (naar 1 kant dan toch, andere kant gaat niet) Hij mag ook wat dikker zijn.

Op een ander forum is me verteld dat de 6850/6870 ook nog wel zou lukken met deze voeding. Wat denken jullie?

mdgf

Legacy Member
Op papier (als die voeding werkelijk die wattages haalt) zeker, maar ja...

SiM0

Legacy Member
Blijkbaar is die voeding ook redelijke kwaliteit, ze maken ook voedingen voor antec? Weet niet meer wat ik moet geloven LL.

Portal

Legacy Member
die standaard voedingen van medion hebben altijd maar 1 6pins aansluiting, had zelf ne medion met ms7502 mobo en q6600 (ondertussen kapot), dus ge zult voor een (veel) betere GPU ook een nieuwe PSU moeten aanschaffen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan