Archief - Upgrade?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Grinisagi

Legacy Member
Hallo,
khoop da ik dit hier juist post , zoniet mijn excuses..

Mijn pc is om dit moment een 2jaar oud ma kheb nie genoeg geld om ne nieuwe te kope, maar ik heb wel eventueel een klein budged (+-350€) op iets te upgraden. Ik heb geen idee wat ik voorrang moet geven om te upgraden, ik gebruik de computer voornamelijk voor gaming, NFSmw, gta SA,..

mijn huidig systeem:

AsusA7n8xDeluxe (moederbord)
2*256 Twinmoss ddr ram (400mhz)
amd AthlonXP 2600+
ATI radeon 9600pro 128mb
Soundblaster live 5.1

mijn ram geheuge is vrij weinig, maar misschien is een videokaart upgrade een beter idee?

anyway, alle hulp is welcome

Thx in advance ;)

dj insulin

Legacy Member
hmm, met uw budget zou ik het volgende doen:
a)koop 2 latjes van 512 mb geheugen, dat mag heel goedkoop zijn. omdat al het ddr geheugen van vandaag toch ddr400 is, kan je dat op redelijk soepele timings laten lopen, aangezien je toch maar op 333 mhz bus werkt
b) koop u een grafische kaart van rond de 300 euro . ik raad u aan een x800xt of een 6800 GS te kopen.
c) verkoop uw oude onderdelen terug om te compenseren wat je te veel uitgegeven hebt.
uwe cpu zal uw graka mss een beetje bottlenecken, maar dat zal imo nog meevallen
*edit: latro heeft gelijk, de gs bestaat niet in agp. ik denk dat een 6800(LE) de beste upgrade is voor u. maar toch: de grafische kaart is voor gamers het belangrijkste deel. 300 euro is dus veel, maar niet extreem hard overdreven.

L@TrO

Legacy Member
dj insulin zei:
hmm, met uw budget zou ik het volgende doen:
a)koop 2 latjes van 512 mb geheugen, dat mag heel goedkoop zijn. omdat al het ddr geheugen van vandaag toch ddr400 is, kan je dat op redelijk soepele timings laten lopen, aangezien je toch maar op 333 mhz bus werkt
b) koop u een grafische kaart van rond de 300 euro . ik raad u aan een x800xt of een 6800 GS te kopen.
c) verkoop uw oude onderdelen terug om te compenseren wat je te veel uitgegeven hebt.
uwe cpu zal uw graka mss een beetje bottlenecken, maar dat zal imo nog meevallen

een graka van 300€ op die pc ? 6800gs op agp ? :)

Ik zou mss een latje van 512mb ddr400 erbij steken , en de 9600pro vervangen door een 9800pro / 6800le ( en unlocken).
Voor de rest zou ik niet te veel geld meer in die pc pompen.

Als ge 500+ € hebt, dan vervangt ge heel den boel beter.

Davion

Legacy Member
- Verkoop u 2x256Mb RAM en koop u 2x512Mb Value DDR400
- Koop u tweedehands nen 9800PRO/6800LE/NU of 6600GT :)

Zijde goed gesteld imo :)

btw: hoort op aankoopadvies :) (moved :))

Grinisagi

Legacy Member
thx om te moven naar juiste plaats :)

hmm, is het verschil tss ne 9600 en ne 9800 de moeite om der geld in te steke?

en pci e wordt nie ondersteund door mijn moederbord zeker? :)

dj insulin

Legacy Member
uw mobo ondersteunt idd geen pci-e, maar een 9800 is mss wat zwak.
probeer een 6600GT of, als je het geld hebt, een x800 kaart

Davion

Legacy Member
X800 is ook niet altijd even goed, en een 9800PRO is dus wel dubbel zo rap dan een 9600XT..

Yank

Legacy Member
6800GS bestaat wel degelijk op AGP, alternate.nl heeft ze voor 260€, in stock.

'k Zou 6600GT/6800(GS)/9800Pro/X800 kopen en een latje van 512mb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan