Archief - upgrade pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Despoilah

Legacy Member
Mijn systeem:
nVidia ENGTX480
Cooler Master Stacker Case Black
Corsair HX620W 620 Watt PSU
Gigabyte GA-P35-DS4
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 Ghz
OCZ 4 Gb ddr2 800 (2x 2048Mb)

Systeem is van 2007. Hij is toe aan wat nieuwere swag. welke onderdelen zou ik het beste nemen? Ik heb er niet zoveel verstand van maar men zegt dat een 1155 moederbord met bijhorende 1155 processor al veel zou doen.

Wat denken jullie?
bedankt bij voorbaad :)

mdgf

Legacy Member
Upgrade voor wat?
Waarin kom je niet meer toe (anders is upgraden ook niet echt nuttig hé)?

Despoilah

Legacy Member
mdgf zei:
Upgrade voor wat?
Waarin kom je niet meer toe (anders is upgraden ook niet echt nuttig hé)?

Stom van me!
De upgrade zou dienen om vlotter te gamen en om muziek productie te doen.
Niet dat mijn huidige rig games niet aan kan, toch merk ik dat hij tekens toont van ouderdom (citation needed hehe).

R3L4X

Legacy Member
Ik zou zeggen een cpu upgrade (i5-2500K), met die GPU kan je toch nog wel ff door.
Eventueel ook nog een SSD als bootschijf steken?

Despoilah

Legacy Member
Heb ik nog iets nodig met die CPU? SSD klinkt idd goed.

mdgf

Legacy Member
Ander mobo, ander geheugen.
Een ssd is inderdaad sowieso een zeer goede/de beste upgrade die je kunt doen, maar natuurlijk niet op gaming (qua framerate) vlak.

Een q6600 upgraden naar een 2500k gaat ook enkel echt voordeel opleveren in cpu gebonden games. In goed geoptimaliseerde games (in hoge reso) kan dat perfect niks uitmaken.

R3L4X

Legacy Member
Doe zoals mdgf zegt, neem alleen een SSD, overclock die CPU eventueel met een cooler (Scythe Mugen II) en ergens in volgend jaar neem je ineens een ivy bridge met eventueel een nieuwe gpu (als die van u echt niet meer mee kan, GTX480 zal nog wel ff meekunnen).

Despoilah

Legacy Member
Kan ik trouwens iets doen aan de herrie die mn 480 maakt? betere fans ofzo? Lijkt soms een straaljager bij intens gebruik...

Super bedankt voor de info, ik ga meteen kijken naar de onderdelen.

R3L4X

Legacy Member
Is gewoon zo een kaart, luidruchtig, veel warmte en hoog verbruik, een van de 'productiefouten?' van de 470 en 480.

Despoilah

Legacy Member
I see. Nuja, extra fans hier en daar zouden niet veel doen aan de warmte dan? Ik word vaak zenuwachtig als mn MSI Afterburner me verteld dat ie op een constante +-72-80 staat te draaien. Misschien ben ik te neurotisch.

Kort samengevat:
Een nieuwe CPU i5 (misschien i7 voor zn hyperthreading)
een ssd bootdrive
Sythe Mugen cooler (3 waarschijnlijk)

In de toekomst dan een ivy bridge. Ik weet al waar ik voor zal sparen dus.
Bedankt Sakke en mdgf. Jullie hebben me een pak geholpen.

mdgf

Legacy Member
Das inderdaad gewoon de 465/470/480, die worden veel te warm en de koeler moet daardoor in overdrive draaien. Je kunt op zich de koeler vervangen, maar dat zijn dan weer redelijke kosten.
http://www.youtube.com/watch?v=Ata4NyBF4Pw&feature=related

Met goede waterkoeling schijnen dat overklokmonsters te zijn, maar dat geld is het natuurlijk niet waard.
Ik word vaak zenuwachtig als mn MSI Afterburner me verteld dat ie op een constante +-72-80 staat te draaien.
Die draaien meestal boven de 100°, 72° is koel voor die kaarten.
Extra casefans gaan daar niet veel aan veranderen.
Een nieuwe CPU i5 (misschien i7 voor zn hyperthreading)
Neen juist niet, gewoon de q6600 overklokken (mocht je merken dat dat immense bonussen oplevert dan kunje nog altijd de cpu vervangen, but I doubt it) en eventueel naar ivy upgraden dan volgend jaar, tenzij je natuurlijk echt onmiddelijk nood hebt aan meer cpu power.
HT: enkel nuttig als je gaat renderen ed (videobewerking/codering,...)

Sythe Mugen cooler (3 waarschijnlijk)
De 2 is beter en goedkoper, maar is wel een stuk groter (oppassen voor uw case/geheugen).

FlameDB

Legacy Member
Die accelero extreme plus is echt wel een aanrader. Zou die persoonlijk samen aanschaffen met een Scythen mugen 2. Dan CPU en gpu overklokken en je kunt weer wat verder:)

Die gpu koeler koelt uitstekend en is nog eens stil ook. Enkel opletten dat hij in je kast past..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan