Archief - Upgrade PC - gaming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xtralecherus

Legacy Member
Dag,

Ik wil mijn PC binnekort upgraden. Primair is het voor te gamen en moet het BF3 op ultra zeker aankunnen, maar qua GPU wacht ik op een nieuwe reeks.. Voorlopig zal men hd4850 het nog ff moeten volhouden op low :).

Waar ik aan dacht te upgraden is:
- i5 2500k of i7 2600k met bijhorende mobo (welke heeft de beste chipset?)
- 4-8gb ddr3 ram(welke snelheden, ik denk dat het voor gamen niet veel uitmaakt?).
- Nog een cheap dvd-rw.
- Liefst nog een snelle ssd van 120gb (redelijk performant maar ook niet te duur aub)

Nog enkel vraagjes: Ik hoorde dat Intel een nieuwe CPU zal uitbrengen is het wachten hierop beter of niet? Qua GPU had ik gedacht aan de nieuwe reeks die AMD zou uitbrengen de 7x00 reeks aangezien ik minimaal liever 3 generaties wacht voor een nieuwe GPU aan te schaffen.

Shop maakt niet uit, alhoewel België beter lijkt mocht er een defect optreden op 1 v/d harware dat ik niet naar nederland moet rijden.

Alvast bedankt!

mdgf

Legacy Member
Als het is om te gamen wacht dan gewoon met alles? Uiteindelijk is de gpu toch de belangrijkste factor.

- i5 2500k of i7 2600k met bijhorende mobo (welke heeft de beste chipset?)
i5 met p67 of z68 mobo (nodig om te overklokken), een i7 is niet sneller dan een i5 in een gaming pc
- 4-8gb ddr3 ram(welke snelheden, ik denk dat het voor gamen niet veel uitmaakt?).
Het goedkoopste (1333MHz), snelheid maakt inderdaad niks uit om te gamen.
Nog een cheap dvd-rw.
Heb je er nu geen?
- Liefst nog een snelle ssd van 120gb (redelijk performant maar ook niet te duur aub)
Crucial M4 120GB valt al bij al mee van prijs en is snel+betrouwbaar.
Ik hoorde dat Intel een nieuwe CPU zal uitbrengen is het wachten hierop beter of niet?
Neen, de 2011 socket is de opvolger van 1366, die bevatten enkel high-end i7's, totaal overbodig voor een gaming pc.
Shop maakt niet uit, alhoewel België beter lijkt mocht er een defect optreden op 1 v/d harware dat ik niet naar nederland moet rijden.
Daar heeft men indertijd de post voor uitgevonden geloof ik :p, maar uiteraard is het altijd gemakkelijker om het zelf te doen (maar niet persé sneller).

Xtralecherus

Legacy Member
Wel ik wil mij binnekort wsl een 7950 aankopen of één van Nvidia welke ook beter mag presteren :). ivm dvd-rw ik heb eentje een IDE maar is versleten en brandt niet zo goed meer of totaal niet.

Voorlopig ben ik tot deze onderdelen bekomen. Heb een andere SSD genomen de OCZ agility 3. Ik heb deze genomen omdat hij toch iets goedkoper was dan de M4. En de rest:

Azerty

Bij alternate zelfde pc juist wat duurder. Zelf nog beslissen waar ik het koop natuurlijk.

Voorlopig inorde? Later in combinatie met een 7950 of een Nvidia variant.

EDIT:
Ik heb wel nog een schijf van 120gb p-ata. Nu zoek ik iets waarmee ik deze schijf nog kan gebruiken. Ik dacht aan te dienen als een externe maar zijn er van die externe doosjes om ze te gebruiken?

Al eentje gevonden!

ATI

Legacy Member
Winkelmandje



U heeft nog geen artikelen in het winkelmandje

Ocz ,is wel minst betrouwbaar in solid state drives. Ik zou zeker de crucial m4 pakken.

Xtralecherus

Legacy Member
Link

Hmm. dan zal ik moeten veranderen naar de crucial M4. De bracket past toch ook perfect voor de M4 hopelijk?:)

Edit:
aangepast nu (link).

ATI

Legacy Member
Ja ,die past is een 3.5 naar 2.5 en die crucial m4 is 2.5inch moet passen.

mdgf

Legacy Member
Je kunt ook perfect je ssd vastplakken met duct tape of iets dergelijks, er zitten toch geen bewegende onderdelen in.

Die enclosure zou moeten werken.

Een 7950 zal bijna zeker niet in een antec 300 passen, tis maar dat je het weet (een 6950 past er al maar net in zonder enig overschot).

SXe

Legacy Member
mdgf zei:
Een 7950 zal bijna zeker niet in een antec 300 passen, tis maar dat je het weet (een 6950 past er al maar net in zonder enig overschot).

Bwa, ik heb hier toch nog een paar centimeters over hoor :p

Xtralecherus

Legacy Member
Ik zit nu wat te twijfelen om gewoon een gpu bij te bestellen of zou ik beter wachten op een 7950? PC moet toch redelijk 3-4jaar meekunnen :) Zonder al te veel te upgraden. En natuurlijk BF3 kunnen draaien op ultra als dat kan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan