Archief - Upgrade Pc, enkel Grafische kaart?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Beste,

Ik ben er mij van bewust dat er elke minuut 200 posts verschijnen die vragen om te helpen bij een upgrade, maar jullie weten ook dat elke thread een geval apart is. Zelf zoek ik niet echt hulp, maar wil ik gewoon weten of mijn redenering klopt. Je moet immers nooit denken dat je alles weet, daarom dat ik het hier nog eens vraag.

Huidige specs
I7 930 @ 4Ghz
Gigabyte GA-X58A-UD5
Ati Radeon HD5850 (stock)
6GB Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9 @ 762Mhz (DDR werkelijke clocksnelheid)

Ik merk dat mijn systeem bij de laatste nieuwe games wat moeite heeft en ik denk dat dit vooral komt door de grafische kaart. Buiten het feit dat het moederbord wat kuren heeft (bij een cold boot moet ik altijd de uncore clock ratio met 1 verhogen of verlagen, ik switch dus constant tussen 17 en 18, want anders krijg ik blue screens) denk ik mijzelf dus te kunnen behelpen met een upgrade van de gfx kaart.

Ik dacht zo aan deze.

Met vriendelijke groeten
Yannick Wellens

fraCk

Legacy Member
Die van Club3D is 20 euro goedkoper. Verder laat ik het over aan de experts. :)

yannick

Legacy Member
fraCk zei:
Die van Club3D is 20 euro goedkoper. Verder laat ik het over aan de experts. :)

Dat klopt, maar heb vroeger al wat last gehad met club3D, die 20 eur meer zal het nu ook niet meer maken :D.

phate_13

Legacy Member
Wat hoop je hier hoe mee te kunnen spelen? Want dat is natuurlijk een dure GPU. Persoonlijk zou ik eerder wachten op de komst van de HD7950.

Anyway, als je persé deze wilt hebben koop hem dan ook zeker elders:
BV: Sapphire Radeon HD 7970, 3GB | 21197-00-40G | Informatique

Goedkoopste dat ik hem zie staan is 485€, maar daar gaat de levertijd wellicht nog wat langer zijn. Maar alleszins is 600€ veel te veel voor die kaart. Dus als je even kunt wachten :
http://azerty.nl/producten/product_...16-2-x-dvi-2-x-mini-displayport-1-x-hdmi.html

yannick

Legacy Member
phate_13 zei:
Wat hoop je hier hoe mee te kunnen spelen? Want dat is natuurlijk een dure GPU. Persoonlijk zou ik eerder wachten op de komst van de HD7950.

Anyway, als je persé deze wilt hebben koop hem dan ook zeker elders:
BV: Sapphire Radeon HD 7970, 3GB | 21197-00-40G | Informatique

Goedkoopste dat ik hem zie staan is 485€, maar daar gaat de levertijd wellicht nog wat langer zijn. Maar alleszins is 600€ veel te veel voor die kaart. Dus als je even kunt wachten :
http://azerty.nl/producten/product_...16-2-x-dvi-2-x-mini-displayport-1-x-hdmi.html

Ik kan gerust nog wachten en ik speel zowat alles wat uitkomt :p. Zal even rondneuzen dan voor lagere prijzen :).

phate_13

Legacy Member
Welja, je kunt dus 2 beslissingen maken als je kiest voor wachten overigens :

- Bestellen tegen de laagste prijs en daar op wachten.
- Wachten met bestellen tot de prijzen zakken of de (qua prijs/prestatie verhouding) interessantere HD7950 uitkomt.

Persoonlijk zou ik voor het 2de kiezen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan