Archief - Upgrade, moeite of niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xylo

Legacy Member
Hoi, ik wil van dees:

AMD Athlon XP Barton 3000
MSI Geforce Ti4200 128Mb
GeiL DDR400 3.3.3.5 512Mb
MSI K7N2 Delta2
Maxtor 160Gb 7200RPM SATAII
iDream Q4 LCD case + 350W

Dees maken:

AMD Athlon XP Barton 3000
Geforce 6800GS 256Mb DDR3
GeiL DDR400 3.3.3.5 1024Mb (Mss later zelfs 2Gb)
MSI K7N2 Delta2
Maxtor 160Gb 7200RPM SATAII
iDream Q4 LCD case + 450W

Dus graka en RAM upgrade, moeite van die 280EUR dat het me gaat kosten of niet?

Wat pc moet kunnen: Oblivion deftig spelen en andere veeleisende games in toekomst. (Quake Wars :love: ) en Vista draaien.
Wat hij niet moet kunnen: 50 programmas tegelijkertijd draaien, wereldrecords in 3Dmark neerzetten, tegen 180fps door Oblivion lopen.

Geef ook tips hoe ik anders 300EUR in pc kan stoppen.

SMa

Legacy Member
lijkt me de moeite

zeker je graka updaten
6800GS is hiervoor een goede keuze

maar probeer toch meteen 2gb ram te steken

boostah

Legacy Member
ehm de 7600GT bestaat toch ni in agp?, das dan toch 7600gs dat em nodig heeft, of ga ik hier compleet de mist in?

PineMangoes

Legacy Member
Je hebt gelijk boostah. Een 7600 GS is trouwens zwakker dan een 6800 GS, dus deze laatste lijkt de betere keus.

2 gig ram lijkt me wat overkill voor zijn systeem ook, tenzij hij echt een die-hard bf2 fan is...

boostah

Legacy Member
bah da valt te zien hoelang hij met dit systeem nog wilt doen

+ gamen is ni heet enigste op nen pc, als ge bv veel photoshopt is 2gb ook handig

-dawnz-

Legacy Member
uwe processor zouk toch ewa overclocken.
Oblivion is CPU-afhankelijk ;)

boostah

Legacy Member
ergh ni echt, oblivion (is met toch beetje details open) erg gpu afhankelijk, zelfs ATI afhankelijk (oblivion is voor ati gemaakt namelijk)
maja 6800gs zou da ook al schoon genoeg moeten weergeven + overclocken maakt echt ni veel uit in games, die 2 fps gaje ni merken

Xylo

Legacy Member
-dawnz- zei:
uwe processor zouk toch ewa overclocken.
Oblivion is CPU-afhankelijk ;)

Mijn processor is gelocked. En ik weet niet hoe of wat maar als ik hem met maar 1Mhz meer probeer te laten lopen, wilt hij niet meer opstarten.



6800GS AGP kan ik al vastkrijgen voor €190 dus da is volgens mij beste prijs/kwaliteit.

En ik ben geen BF2 fan, maar quake wars kan ik niet laten liggen. :p

tele(n)ettertje

Legacy Member
Xylo zei:
6800GS AGP kan ik al vastkrijgen voor €190 dus da is volgens mij beste prijs/kwaliteit.
in welke winkel, die prijs interesseert me wel

-dawnz-

Legacy Member
boostah zei:
ergh ni echt, oblivion (is met toch beetje details open) erg gpu afhankelijk, zelfs ATI afhankelijk (oblivion is voor ati gemaakt namelijk)
maja 6800gs zou da ook al schoon genoeg moeten weergeven + overclocken maakt echt ni veel uit in games, die 2 fps gaje ni merken
zelf op de reso 1600*1200 heeft een FX60 nog alty bijna 15fps meer als een 3500+.
Bewijsje ;)

mOnKeYbUtt

Legacy Member
RealRoot zei:
er is geen verschil..

maar alternate stuurt niet op dacht ik?

alternate wel met dhl^^ stond ganse camion voor men broer zijn pc en was 50 € verzend kosten ofzo

boostah

Legacy Member
-dawnz- zei:
zelf op de reso 1600*1200 heeft een FX60 nog alty bijna 15fps meer als een 3500+.
Bewijsje ;)

bah hoewel het verschil reeel is overdrijvde wel

ten eerste tis maar 10 en ten tweede oblivion lijkt bijzonder veel baat (voor games tegenwoordig) te hebben van dual core, het verschil tussen 3500+ en fx 57 (welke imho meer juist is voor vergelijking) is slechts 4 a 5 fps

Xylo

Legacy Member
Kan iemand mij de verzendingskosten zeggen van funcomputer(die waar het kaart 177EUR kost), ik kan het precies nergens vinden en Duits is bij mij niet denderend. :p

-dawnz-

Legacy Member
boostah zei:
bah hoewel het verschil reeel is overdrijvde wel

ten eerste tis maar 10 en ten tweede oblivion lijkt bijzonder veel baat (voor games tegenwoordig) te hebben van dual core, het verschil tussen 3500+ en fx 57 (welke imho meer juist is voor vergelijking) is slechts 4 a 5 fps
er is een bepaalde vergelijking waarbij een X2 3800+ meer als 15fps minder heeft als een FX60 (62fps tege 78fps)
de 3500+ en FX57 hetzelfde (59fps 3500+ tege 75fps FX57)
de test over de dungeon
imo is dat VEEL fps.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan