Archief - upgrade huidig systeem? ( hulp )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deven

Legacy Member
Als ik mijn pc wil upgraden. wat koop ik dan het beste?

ik zou graag de nieuwe spellen wat meer detailed willen zien. wat nu echt wel rampzalig aan het worden is.

huidig systeem zie sig.

ik dacht upgrade mobo, graka, ram, cpu. ( en hopelijk kan ik voeding laten zitten > Antec 450 W? en de rest van mijn "kleine" harde schijven, maar deze voldoen nog naar mijn zin dus... )

cpu > i5 2500K? ( lees er veel over dus tzal wel ne goeie zijn )
graka?
RAM > DDR 3, maar meer weet ik ook niet.
mobo > totaal geen idee van.

kostprijs van dit alles? > 500 - 600 mogelijk?

wil mijn spellen terug op high kunnen spelen ( AA mag af ) en zonder lage FPS...

iemand idee wat goed is en haalbaar...

Lamsednav

Legacy Member
Ge zult heel uw systeem moeten updaten want Core i5 2500K is socket 1155 dus past niet op een moederbord met socket 775 die je nu hebt.

deven

Legacy Member
Lamsednav zei:
Ge zult heel uw systeem moeten updaten want Core i5 2500K is socket 1155 dus past niet op een moederbord met socket 775 die je nu hebt.


ja weet ik staat ook hierboven vermeld ( maar niet zo duidelijk )

ik had het meer voor van > welk mobo, want ik ken er niks meer van. als het maar genoeg usb poorten heeft ( 2.0 is goed. heb niks dat 3.0 is... )

phantomtwister

Legacy Member
Tenzij je een case hebt die de moeite is zou ik een upgrade doen. Anders zou ik eerder opteren voor een volledig nieuw systeem daar die onderdelen daar wellicht toch zullen blijven liggen. En nu kun je er in zijn geheel misschien nog iets voor krijgen.

Die voeding met een deftige kaart zal wel krap worden.
Dus zou ik eerder voor een volledig nieuw systeempje gaan. (met crossfire of sli optie)
Waardoor je later nog een kaartje kan bijsteken als je niet meer tevreden bent.

deven

Legacy Member
antec sonata 2 heb ik. lijkt me toch nog een vrij goede case?

misschien bouw ik van de onderdelen wel pc voor mijn vader. weet nog niet goed wat.

gans nieuw systeem zie ik niet zitten eerlijk gezegd. Maar ik weet dat deze pc zijn beste tijd wel gehad heeft ( voor te gamen dan, de rest is nog even snel )

Objector

Legacy Member
Verkoop heb dan voor een 200 euro aan je vader en dan heb je een groot genoeg totaal budget om een deftig nieuw systeem te kopen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan