Archief - upgrade game system

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TeddySo

Legacy Member
hey 9livers,

graag jullie mening over upgrade van mijn game systeem.

ik kom nu eigenlijk wat ram geheugen te kort, en heb eens gekeken maar mijn mobo ondersteund maar max 4Gb DDR2 geheugen.
nu is deze ook socket 775, en is nu toch wel al een aantal jaartjes oud.
hier mijn volledige setup:

Code:
[B][U]mobo: [/U][/B]GA-G31M-ES2L
[B][U]Proccessor:[/U][/B] Q8300
[U][B]Ram:[/B][/U] OCZ 4GB DDR2 DC 800Mhz
[B][U]HDD:[/U][/B] 4x500GB (sata)
[U][B]graka:[/B][/U] NvidiaGTX 560ti
[U][B]monitor:[/B][/U] Samsung P2770 27" / Acer V193HQ 19" 16:10
[U][B]OS:[/B][/U] Windows 7 Ult 64Bit / Linux MINT v10 Dualboot

nu zou ik naar deze onderdelen willen upgraden:
Code:
[U][B]Mobo:[/B][/U] Asus P8H67         | [I]92.90€[/I]
[U][B]Processor:[/B][/U] i5-2500K      [I]| 209€[/I]
[U][B]HDD:[/B][/U] SSD Corsair 120GB   [I]| 139€[/I]
[U][B]Ram:[/B][/U] Corsair 2x8gb DDR3 1333  [I]| 86€[/I]
wat vinden jullie van dit?
Let me know.

Greetz

phate_13

Legacy Member
Q8300 en 4GB zou nog redelijk moeten meekunnen... (16GB zou je, alleszins voor games, nooit nodig kunnen hebben.)
Persoonlijk zou ik met dat systeem gewoon nog even wachten op de Ivy Bridge processoren.

Wat voor SSD is dat?

TeddySo

Legacy Member
phate_13 zei:
Q8300 en 4GB zou nog redelijk moeten meekunnen... (16GB zou je, alleszins voor games, nooit nodig kunnen hebben.)
Persoonlijk zou ik met dat systeem gewoon nog even wachten op de Ivy Bridge processoren.

Wat voor SSD is dat?

Solid State Disk 2,5 inch SATA
https://www.alternate.be/html/produ...,5_inch_SATA/Corsair/CSSD-F120GB3-BK/558807/? (Art.-Nr.: IMHM5E)
CSSD-F120GB3-BK (120 GB)
http://www.alternate.be/html/product/Solid_State_Disk_2,5_inch_SATA/Corsair/CSSD-F120GB3-BK/558807/?

die 16gb is gewoon futureproof.
ik dacht ook ooit 4gb daar kom ik RUIM mee toe... en nu ligt die al in games te swappen naar de hdd.

Vic 40+

Legacy Member
die 16gb is gewoon futureproof.

Met 2x4 zou je ook genoeg hebben en zou je eventueel later datzelfde er altijd nog nog een keer bij kunnen plaatsen als je zou merken dat het voor jou niet zou voldoen.

Met een 64bit os zou die 4gb van je huidige systeem toch wel genoeg moeten zijn dacht ik.

Je kan ook eens kijken of je die q8300 eens wat kunt overklokken.
Mijn q8200 had ik op 3ghz met het stock ram en stock voltage,dat zou bij die van jouw misschien zelfs wat meer kunnen zijn,dat hangt dan wel af van de cpu.
Je zou daarvoor wel in de bios het ram op 2.00d=1:1 moeten zetten.
Verder vanwege de stockkoeler,<-neem ik aan, zou je de temps verder goed in de gaten moeten houden.

TeddySo

Legacy Member
ik heb een aftermarket cooler, heb al proberen overclocken, maar het systeem was nooit stabiel. ook heb ik OCZ ram, die ook nog is een aftermarket cooler hebben (vinnen)
heb ook al cpu vcore al eens een tikeltje hoger gezet, maar mag niet baten. maar dan krijg ik rap bluescreen en dergelijke. misschien iemand die een goede tutorial weet?

en een ssd zal wennen worden, aangezien je maar 128 gb hebt :-p

fortuneke

Legacy Member
H67 mobo's kun je niet overclocken , neem een P versie of Z

samsung of crucial SSD :)

8GB is meer dan genoeg

TeddySo

Legacy Member
fortuneke zei:
H67 mobo's kun je niet overclocken , neem een P versie of Z

samsung of crucial SSD :)

8GB is meer dan genoeg
gaat ook niet over H67, maar over mijn huidig moederbord.
thanks for the info anyway.

edit: Heb na een namiddag tweaken het systeem lopen op 3ghz.
dit zijn de settings: FSB:400MHz - Multiplier: 7.50 - Vcore:1.264v (auto) - ook nog memory op 2 gezet zodat deze niet overclocked, dus 800mhz dual channel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan